We zijn weer ca 640 km's verder in Spanje ... - Reisverslag uit Santa Elena, Spanje van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu We zijn weer ca 640 km's verder in Spanje ... - Reisverslag uit Santa Elena, Spanje van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

We zijn weer ca 640 km's verder in Spanje ...

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

17 Mei 2011 | Spanje, Santa Elena

Goedenavond "reisgenoten"

Sinds ons verblijf op de camping in Miami Platja van 11 t/m 15 mei, was er radiostilte. Op 15 mei maakten we een trip van ca 340 km's - via Valencia -naar de camping Kikopark nabij Villargordo del Cabriel. Vanaf deze camping had je een prachtig uitzicht op een groot stuwmeer. Zie de geplaatste foto's.

Het is een typische (binnenlandse) Spaanse camping met weinig "smuk", óók géén draadloos internet. Bij aankomst boekten we voor 2 overnachtingen en tijdens het aperitief keken we elkaar aan en kwamen tot de slotsom dat we beter voor slechts 1 nacht hadden moeten boeken. Aanvankelijk zag het er naaruit dat we de enige op de camping zouden zijn, totdat in de namiddag een groep ANWB-reizigers de camping aan deden. Toen werd het toch nog gezellig(er).

Vanmorgen vroeg op gestaan en ons reisklaar gemaakt voor de volgende etappe van 300 km's naar een camping in Santa Elena in de regio Andalusië.

Tot ca 15 km's voor de camping werd het een rustige en voorspoedige rit. Maar de laatste 15 km's waren zéér indrukwekkend.
Waarom??
Deze leidde door een zéér bergachtig gebied met veel steile hellingen en diepe dalen. De weg kronkelde letterlijk en figuurlijk door een bergzaam gebied, die zich minstens laat vergelijken met de Pyrénéen.

Ook deze camping doet erg Spaans aan en staat vol met pijnbomen. Het sanitair en de verdere inrichting is gedateerd, maar gelukkig wel schoon.

We zullen hier ook 2 nachten blijven en op 19 mei trekken we 115 km's verder naar de camping Villafranca de Córdeba. Waarschijnlijk blijven we hier slechts 1 nacht en trekken we vervolgens door naar Quarteira in zuid-Portugal (Algarve).
Dit wordt waarschijnlijk met 370 km's de langste rit van onze camperreis.

Tot zover onze belevenissen van de afgelopen dagen. Zodra we weer iets te melden hebben, "lezen" jullie over ons.

Groetjes van de Vinkies uit een zonnig en warm Santa Elena.

• 17 Mei 2011 - 19:21

Patrick:

Leuk om weer wat van jullie te lezen/horen. Portugal komt steeds meer inzicht! Geniet van het mooie weer! Tot over anderhalve week.

• 17 Mei 2011 - 21:52

De Verstekeling:

hoi rita en jan,op de fofo's ziet de camping er niet zo slecht uit,en je hebt lekker warm weer,en je gaat over een paar dagen weer verder.hier moet ik weer een jas aan en van bruin worden komt ook niets van,blijf genieten dan blijf ik jullie volgen.groetjes

• 17 Mei 2011 - 22:02

Netty:

Fijn dat je ook nog eens een kerk bezoekt Jan, zal je moeder fijn vinden.
    Ik vond juist de foto's van Kikopark wel heel stijlvol. Komt denk ik ook omdat alles nog zo rustig is dat je een andere aanblik hebt.
    Goede reis en blijf schrijven!

• 18 Mei 2011 - 09:16

Carel En Wilma:

hoi hoi vakantiegangers

Het gaat daar nog steeds heel goed met jullie, wat ik opmaak uit de foto's.
    Biertje, Wijntje, Mooi weer, wat wil je nog meer.

Ik zag dat de komende campings weer wifi hadden, dus weer regelmatig een berichtje van jullie.
    Wij kijken er weer naar uit.

Geniet er lekker van, en de groetjes uit Spanbroek

• 18 Mei 2011 - 16:06

Ton En Elly:

Leuk weer een verslag van jullie te lezen en de mooie foto's te bekijken....
    het is hier geen mooi weer maar het weekend wordt weer warm voorspeld!
    Kunnen we weer eens een vaartochtje maken....
    We gaan nu een hapje eten in restaurant.....we zijn vandaag alweer 21jaar getrouwd!
    tot het volgende reisverslag maar weer en een voorspoedige reisvoortzetting!

Groetjes
    Elly en Ton