We zijn weer thuis in Lisserbroek - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis in Lisserbroek - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis in Lisserbroek

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

16 Juli 2011 | Nederland, Lisserbroek

Beste "reisgenoten",

Na 13 weken zijn we gistermiddag weer thuis gekomen in Lisserbroek. Om alvast aan het thuisfront te wennen, waren de weergoden ons weer gunstig gezind. Zij verwelkomden ons met een echt Hollands klimaat. Vanaf woensdagmiddag werden we getrakteerd op herfstweer. We reden donderdag weg vanuit Gastel naar Zwijndrecht, met als doel de camper te wassen. Maar dat plan viel geheel in het water. Tijdens stormachtig weer, met veel regen en rukwinden, reden we naar Zwijndrecht, met als "hoogtepunt" de Moerdijkbrug. Daar had Jan veel stuurmanskunst nodig om een rechte lijn te volgen. Maar we kwamen ongeschonden bij Raymond & Patrick aan.

Gelukkig was de weervoorspelling voor vrijdag goed en zonnig. 's-Morgens om 7:30 uur uit de veren en alsnog de camper kunnen wassen. Vervolgens naar Lisserbroek gereden en de camper uitgeruimd. Het had de schijn van een verhuizing. Jeetje wat kan dat "mensje" allemaal meenemen. We moeten ons daarop voor de volgende trip nog maar eens beraden. Hahaha

Concluderend kunnen we terugkijken op een fantastische reis. Oók de weergoden waren daar debet aan. Want van de 90 dagen dat we onderweg waren, hebben we ca 5 regenachtige dagen gehad.
We hebben vele en mooie indrukken in Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Portugal kunnen opdoen. Daarom is het moeilijk om de top-3 te benoemen. Toch willen we een poging wagen, zonder andere tekort te doen.
De campings Le Castelet in St Jean du Muzols en Els Prat in Miami Platja (nabij Tarragona), waren toppers.
De 2 weken met onze kids en Bente was er één om nooit te vergeten. Dat Sandra zelfs voor slecht 2,5 dag de moeite nam om samen met Bente naar Carvoeiro af te reizen, was gewoon geweldig.
Verder waren de routes door vooral de Ardêche, de Dordogne, het bergachtige gebied door Andalusië (nabij Santa Elena)zéér de moeite waard en vermeldenswaardig.

En wat ook niet mogen vergeten, waren onze "slotdagen" op camping Gravenkasteel in Gastel. De ontvangst aldaar voelde al als "thuiskomen", waarvoor onze dank aan Jack & José Langers.
In een relatief korte periode van 2 jaar zijn zij erin geslaagd om hun camping zodanig op de kaart te zetten, dat het aldoor compleet vol geboekt was/is. Volgend jaar wordt het "vechten" om een plekkie.
De camper staat nu tot 17 augustus op stal en dan gaan we voor 5-6 weken op pad richting Barntrup (D). Aldaar zullen we onze (camper)vrienden Wilma, Carel, Ella en Cor ontmoeten. Zij hebben dan hun camperreizen naar de Noordkaap cq Roemenië achter de rug, dus valt het nodige aan ervaringen en belevenissen uit te wisselen.

Tot slot willen we iedereen bedanken voor hun leuke en soms uitgebreide reacties op onze reisverslagen.

Groetjes van de Vinkies (met een zeer voldaan gevoel)

• 16 Juli 2011 - 13:29

Carel En Wilma:

Hoi Hoi

Alsnog kan ik op de valreep op jullie verslag reageren.
    Wij zijn nu een week onderweg en genieten metvolle teugen van het fantastische weer
    Vandaag gaat onze rondreis beginnen, met vanavond een diner.
    Morgen starten we de reis naar Roemenie.
    Het internet zal beduidend minder zijn dan op jullie reis.
    Wij zien jullie in Barntrup.
    Groetjes en liefs van ons

• 16 Juli 2011 - 13:42

Raymond:

Welkom thuis! Ook wij hebben de twee weken in Portugal als fantastisch ervaren. Nu vier weken thuis en dan alweer op pad. Wat hebben jullie toch een slecht leven... :-)

• 16 Juli 2011 - 19:10

Ton En Elly:

Welkom Thuis weer Jan en Riet.....wat het weer betreft.....pfffff
    Wij hadden afgelopen dinsdag naar Texel gegaan maar ik heb het maandag moeten anuleren....ik had een fikse ontsteking onder een kroon en heb zaterdagavond in Hillegom bij de weekendtandarts een wortelkanaalbehandeling gehad plus antibioticakuur van een week!
    Wij gaan nu over 2weken een nieuwe poging wagen!
    We spreken elkaar nog wel voor julli volgende vakantie....toch????
    Groetjes
    Ton en Elly

• 16 Juli 2011 - 19:17

Marry Witkam:

Ik heb jullie verslag helemaal gevolgd. Heel erg leuk. Wij zitten nu bijna 2 weken in Hongarije.
    De afgelopen week ontzettend warm. Dik boven de 35 graden met s'nachts temperaturen van 27 graden. Nou dat is niet lekker slapen. Gelukkig is het nu een beetje minder. Vandaag 29 graden en
    na het eten nog maar 19. We zullen dus vannacht lekker slapen.
    We blijven hier tot eind augustus en gaan dan nog een weekje naar Meyer zu Bentrup in Bielefeld.
    John moet 8 september voor controle naar de kliniek.

Nogmaals, heb genoten van jullie verslag en de leuke foto's.

Groetjes, Marry Witkam.

• 16 Juli 2011 - 21:52

Kees V.:

Welcom back

• 18 Juli 2011 - 08:43

Lenie Vink:

Ik heb jullie reisverslagen op de voet gevolgd, jullie hebben zeker een fantastische vakantie gehad!
    En dan thuiskomen in dit natte kikkerland, brrr!

Tot de volgende vakantie?

Een hartelijke groet van Wout en mij, Lenie.

• 19 Juli 2011 - 18:55

Cor En Ella:

Hallo Rita en Jan .
    Het is fijn te horen dat jullie ook weer thuis zijn ,en dat alles goed is gegaan.
    Wij hebben er zin in om naar Barntrup te gaan, we nemen alle foto,s mee,om jullie dat mooie land te laten zien.Tot over zes weken, groetjes Cor en Ella.

• 20 Juli 2011 - 06:57

Teutoburgterwald:

Beste Riet en Jan, Beste Vinkies,
    Wat hebben wij de hele reis van jullie met veel plezier mogen meebeleven. Echt geweldig!! En fijn dat jullie zo genoten hebben.
    De leukste verrassing las ik zojuist in jullie laatste verslag: Jullie komen 17 augustus 17 augustus weer naar Ferienpark Teutoburgerwald in Barntrp!! Wel is de wekelijkse barbeque inmiddels verplaatst van de woensdag naar de dinsdag. Dus als jullie 1 dag eerder kunnen komen..........
    Vanaf gisteren verloten wij iedere week op dinsdag tijdens de barbeque een dag gratis elektrisch scooteren onder de aanwezige gasten. Dus je weet maar nooit.
    Graag verwelkomen wij jullie weer in Barntrup en alvast een goede reis gewensd.
    Gerard Seijsener

• 12 Augustus 2011 - 18:47

Netty:

wij zijn nu net thuis na 4 weken "oostblok". Mooie reis gehad via Drsden, Krakov,Polen, Roemenie(zelfs aan de zwarte zee gestaan, via Praag weer terug naar huis. Roemenie is wel een echte aanrader.I.t.t. tot jullie gaan wij maandag weer gewoon werken, Iemand moet het doen. Gelukkig hebben wij als reislustige types onze volgende tripjes naar Porto en Milaan al wel gepland. Veel plezier in Duitsland en ik neem aan dat jullie dan ook weer een verslag gaan maken.