Wat hebben we de afgelopen dagen zoal gedaan? - Reisverslag uit Gastel, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Wat hebben we de afgelopen dagen zoal gedaan? - Reisverslag uit Gastel, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Wat hebben we de afgelopen dagen zoal gedaan?

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

11 Juli 2011 | Nederland, Gastel

Hallo luitjes

Het fraaie en zomerse weer in zuidoost-Brabant zorgt ervoor dat we leuke dagen achter de rug hebben.

Vorige week hebben we het nagenoeg nieuwe Outlet-centrum in Maasmechelen bezocht en uiteraard kon Riet de portemonée niet dicht houden en heeft ze o.a. voor de kleinkinderen wat leuke kleertjes gekocht.

Dat kwam mooi uit, want afgelopen zaterdag kwamen Sandra, Edward, Bente en Hidde een dagje op bezoek.

Maar de dag ervoor (vrijdag) bezochten we het Oorlogsmuseum in Overloon. Wat daar aan militair materieel bijeen gebracht is, is met geen pen te beschrijven. Sowieso ca 200 militaire oorlogsvoertuigen. Bekijk ook de foto's.

Zaterdagmiddag verschenen de kleinkids dus en dat werd een leuke dag. Die gasten konden heerlijk ravotten op het campingterrein. Opa en oma hoefden niet aldoor op te draven voor allerlei spelletjes, want ze hadden (bij toeval) speelkameraadjes van dezelfde leeftijden. En die kwamen ook nog eens uit Dongen, onze voormalige woonplaats uit de Brabantse tijd.

Gisteren hebben we een Vrijmarkt in Overpelt (B) bezocht. Daar staan gewoonlijk ca 1200 kraampjes in meerdere hallen. Jeeetje, wat hebben ze daar een rotzooi bij elkaar gebracht, niet te geloven. En het is daar op zondag hartstikke druk.
Gelukkig hield Riet vandaag de hand op de knip, want anders hadden we die ouwe troep volgend jaar op Koninginnedag weer te koop aan moeten bieden. Omdat ik dat beeld bij Riet opriep, hield ze zich dit keer in. Hahahaha

Vanmiddag gaan we onze vrienden Ad & Lia in Dongen een bezoek brengen en gezellig bijpraten over alles wat er de afgelopen maanden zoal passeerde.

Omdat de weersvoorspelling vanaf a.s. woensdag een plens regen aangeeft, gaan we morgenavond alvast de luifel indraaien. Dan kunnen we alle spullen droog opbergen, want donderdag rijden we naar Raymond & Patrick in Zwijndrecht en dan vrijdag weer richting Lisserbroek.
En dan zit de camperreis erop.

Groetjes van de Vinkies

• 11 Juli 2011 - 11:34

Mary:

Hoi Riet en Jan
    Nog een paar dagen en het zit er weer op
    Jullie hebben eenprachtige reis gehad en volop genoten geweldig
    bedankt voor al die mooie reisverslagen en prachtig foto's
    wij hebben er ook met volle teugen van genoten

Groetjes van Hans en Mary en een dikke knuffel

• 11 Juli 2011 - 14:49

Netty:

Leuk weer even wat te lezen. Leuke kinderen en lekker spelen met oma, war was jij Jan?
    Ongelooflijk wat ben je dan klein Riet naast zo'n voertuig.
    Veel plezier met de laatste loodjes. Doen wij nu ook, vrijdag vakantie dus alles nog even wegwerken:)

• 11 Juli 2011 - 18:19

Raymond:

Wat kom je donderdag doen dan?

• 11 Juli 2011 - 20:16

Marry Witkam:

Heb jullie reis de hele tijd gevolgd. Jammer dat het er weer op zit.
    Wij zitten nu een week in Magyaregregy in Hongarije op camping Máré-Vára.
    In tegenstelling tot andere campings in Hongarije staat het hier bijna vol met
    Nederlanders. De camping is dan ook van een Hollander (een Zeeuw).
    We waren eerder in Bük, vlak bij de grens met Oostenrijk en daar stonden maar
    5 caravans.

Het is op het moment hier bloed heet. 35 graden (al de hele week). Ik zoek
    verkoeling in het zwembad maar dat kan John natuurlijk niet vanwege zijn pomp.
    Haal dus met de gieter koud water en laat dat over z'n benen in een bak met water
    lopen. Zo koelt hij af.
    We hebben het hier naar ons zin en blijven hier nog tot eind augustus. Daarna gaan
    we weer naar Bielefeld want John moet 8 september voor controle naar Bad Oeynhousen.
    We gaan dus nog een weekje bij Meyer zu Bentrup staan.

Van de winter willen we gaan overwinteren op Gran Canaria. Als we hier weg zijn gaan John
    wel eens neuzen op het Internet.

Vond het leuk jullie verslag te lezen en hoop het volgend jaar weer te doen.

Heel veel groetjes van,
    Marry en John Witkam.