België in zicht ...... - Reisverslag uit Hotton, België van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu België in zicht ...... - Reisverslag uit Hotton, België van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

België in zicht ......

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

30 Juni 2011 | België, Hotton

Hallo luitjes

Gisteren zijn we vanuit Géraudot-Plage richting België vertrokken.
De dag daarvoor ging rond 17:30 uur de campingbeheerder bij alle kampeerplaatsen langs, met het doel de kampeerders te waarschuwen voor dreigend noodweer, met zwaar onweer, regen, hagelstenen en hevige rukwinden. Hij adviseerde iedereen z'n luifel of voortent binnen te halen.

Nog geen halfuur later vlogen de bliksemschichten door de zwartgrijze lucht, gepaard gaande met forse regenbuien. Maar gelukkig bleven de hagelstenen en rukwinden uit.
Het onweer en de regen hielden tot in de nacht aan. Het was niet verwonderlijk na die hete en benauwde dagen.

Gisterochtend was het heerlijk afgekoeld en prima weer voor een verplaatsing.
We passeerden bij Bouillon de Frans-Belgische grens en dat konden we á la minute merken. De wegen zijn slecht onderhouden en Riet vroeg zich na een poosje af of we hier "wandelende nieren" van zouden overhouden.
Verder werden we gedurende een behoorlijk stuk trakteerd op dichte mist, met zicht tussen de 50 - 100 meter. Welkom in België na al die zonnige en zomerse weken in Spanje, Portugal en Frankrijk.

Na ca 340 km's kwamen we aan op de camping Eau Zone even buiten Hotton (Ardenne).
Nadat we de camper hadden geplaatst en geïnstalleerd, zijn we naar het centrum gaan lopen en daar wat boodschappen gedaan.

We blijven hier tot vrijdagmorgen en trekken dan voor de één na laatste etappe door naar de camping Gravenkasteel in Gastel, alwaar we de camperreis begonnen.
We lopen dan een week vóóruit op onze reisplanning, maar dat vinden we niet erg.
Daar komt bij dat Patrick & Raymond op het goede idee kwamen, om de auto van Riet in Lisserbroek op te halen en die a.s. zondag naar Gastel te rijden. Dan zijn we niet alleen afhankelijk van onze fietsen en de "benenwagen". En kunnen we wat verder de Limburgse, Brabantse regio's + noord-België verkennen.

Tot zover ons reisverslag en ""tot horens".

Groetjes van de Vinkies

• 30 Juni 2011 - 17:33

Carel En Wilma:

Hoi Vinkies

Die terugreis van jullie gaat voorspoedig zeg, nog ff en jullie zijn weer op vaderlandse bodem.
    Wat een leuk voorstel van de jongens, en lief ook, klasse
    De camping ziet er weer mooi uit, en ook weer een schitterende plek.
    En wat het weer betreft, het is hier heel goed toeven hoor in Nederland.
    Waarschijnlijk tref ik jullie wel op msn het komende weekend.

Groetjes en liefs van ons

• 03 Juli 2011 - 12:03

Netty:

Leuk weer te lezen waar jullie "uithangen".
    Ook wij hadden hier onweer en ontlading. Wij zaten in de tuin en keken naar boven waar de wolken ongelooflijk snel en wild heen en weer gingen. We hebben gewacht tot de eerste druppels vielen, wat een schouwspel, de natuur is dan echt overweldigend.
    Goed idee van de mannen om de auto te brengen. Veel plezier nog en blijf schrijven.