Ons reisplan + reisschema noodgedwongen aangepast - Reisverslag uit Miami Platja, Spanje van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Ons reisplan + reisschema noodgedwongen aangepast - Reisverslag uit Miami Platja, Spanje van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Ons reisplan + reisschema noodgedwongen aangepast

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

12 Mei 2011 | Spanje, Miami Platja

Hallo "reisvrienden",

Jullie vernamen ongetwijfeld het bericht, dat in zuidoost-Spanje een 2-tal aardbevingen plaatsvonden en wel in de regio Murcia, met het episch centrum in Lorca.
De bevingen hadden een kracht van 4,4 en 5,3 op de schaal van Richter. Minimaal 15.000 van de 90.000 inwoners van Lorca zijn dakloos geworden. Het Spaanse Rode Kruis heeft achthonderd noodbedden neergezet in een hangar, maar veel mensen slapen liever buiten omdat ze bang zijn voor naschokken. De organisatie heeft 7720 dekens uitgedeeld. Ongeveer tweehonderd militairen zijn intussen naar het gebied gestuurd om hulp te verlenen en instabiele gebouwen te bewaken.

Laat ons reisplan nu precies via Alicante, Lorca en Granada richting Sevilla leiden. Het is uiteraard niet bekend of er nog aardschokken zullen volgen, maar we weten ook niet of de wegen daar beschadigd zijn.

Vandaar hebben we 2 besluiten genomen:
a.) we passen ons vervolg reisplan + reisschema aan en zullen met een redelijke grote boog ten noorden van dit gebied blijven.
Voor bekenden met de site: http://www.campingcard.nl/nl/nl/home/uc19-l1-n641/ zullen we nu de volgende campings aandoen, met de campingnummers:
1871
1862
1870
1807

We gaan dan enigszins door de binnenlanden van Spanje en we weten niet wat voor soort campings we daar tegenkomen. Wel een voordeel, dat we reis door Spanje iets afsnijden. Vandaar het 2e besluit:

b.) we hebben het op de huidige camping zo ontzettend naar de zin, dat we hier 2 dagen langer blijven. Dus t/m zondagmorgen.
Dan staat ons een langere rit van ca 330 km's naar Villagordo del Cabriel (ten westen van Valencia) te wachten.

Gisteravond bezochten we hier op de camping nog een disco-avond voor 55-plussers. Hahahaha
Een diskjockey die zelf keyboard speelde en de teksten zong.
Tijdens de pauze ging hij de diverse tafels af, met de vraag of er nog verzoeknummers waren.
Jullie kunnen je voorstellen, dat hij vrij veel oubollige nummers speelde en zong, zoals o.a. New York van Frank Sinatra.

Toen de diskjockey aan onze tafel verscheen, wilde ik hem uitdagen met een verzoeknummer van Pink Floyd. En tot m'n verrassing antwoordde hij dat hij dat ook kon.
En welk nummer speelde hij van Pink Floyd? "Another break in The Wall" en dat deed hij niet eens onverdienstelijk. Wat mij ook opviel, dat er vrij veel liefhebbers van Pink Floyd in de zaal zaten. Een staande ovatie was het gevolg.Voorts speelde hij ook een paar nummers van de Direstraits.

Na de nodige danspassen en een toch tevreden gevoel, gingen om 12 uur naar de camper. We hebben vannacht beiden een goede nachtrust gehad. Zal wel het effect van Pink Floyd zijn geweest. Hahaha

Groeten van de Vinkies en tot een volgend verslag.

• 12 Mei 2011 - 13:33

Jaap En Bep:

Jan en Riet,
    Jammer van de reis die je geplant had maar zoek geen onnodige problemen op.
    Ga rustig de binnenlande in het kan er ook mooi zijn. Heel veel succes met jullie reis.
    Groeten drunen

• 12 Mei 2011 - 16:36

De Binkies:

jan nog proficiat met je verjaardag wel 'n beetje laat maar wij zijn met marjon en de kids naar turkije geweest dus nu ben ik de verslagen aan het lezen en foto's aan het bekijken jullie zien wel veel en leuk dat wij daar ook van mee mogen genieten verder nog goede reis en tot het volgende verslag groetjes ook aan riet de binkies

• 13 Mei 2011 - 04:57

Patrick:

Jammer dat jullie de geplande reis moeten aanpassen, maar wel verstandig om dat te doen. Hopelijk treffen jullie net zulke mooie campings aan als waar jullie nu verblijven. De binnenlanden van Spanje kunnen ook heel mooi zijn.

• 11 Augustus 2011 - 15:15

Hannah Thijssen:

Dit reisverslag is geweldig. Mijn man en ik zijn van plan om in sept naar Portugal te gaan ,maar willen niet via de route van de vinkjes van 2011 reizen. Is het mogelijkl dat ik nog de reis van 2008 ergens kan vinden en uitprinten?? Groet Hannah
    hanhuub@tiscali.nl