Bienvenido en Espanja - Reisverslag uit Sant Antoni de Calonge, Spanje van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Bienvenido en Espanja - Reisverslag uit Sant Antoni de Calonge, Spanje van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Bienvenido en Espanja

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

09 Mei 2011 | Spanje, Sant Antoni de Calonge

Beste "reisgenoten",

Vanmorgen vertrokken wij (niet bepaald met weemoed) van de camping Figurotta in Bizanet. Wat een ouwe zooi was het daar. Slechts 1 douche ter beschikking + 3 toiletten, waarvan 2 deuren te groot waren voor de sponningen. Dus konden niet dicht.
Het enige wat ons bij blijft is iets dat m'n (klaverjas)vriend Aqua zal aanspreken.
Gistermiddag rond 17:00 uur werd Jan aangesproken door een Nederlands echtpaar, die net met hun fietsen waren gearriveerd. Zij vroegen of ik een hamer had. Waarop Jan antwoordde: "Alleen een rubberen hamer". Waarop de heer antwoordde: "Dat is toch óók een hamer". Hahahahaha
Wat bleek?
Zij zijn rondanneurs en zij waren sinds 3 weken onderweg vanuit Zaandam naar het eiland Ibiza. Gedurende 17 fietsdagen hadden zij inmiddels 1953 km's afgelegd. Nog iets méér dan wij in de camper. Op zich al een hele prestatie, zeker als je je bedenkt dat de man al de respektabele leeftijd van 70 jaar heeft. Zij waren al 37 jaar gehuwd en zij hadden al vele lange fietstochten afgelegd.
Ik had op het moment van de ontmoeting geen pet op, maar anders had ik die graag voor hen afgenomen.
Vanmorgen waren zij weer vroeg vertrokken, want ze moesten toch weer zo'n 120 km's afleggen, waaronder het befietsen van de Pyrénéen.

Onze rit van 220 km's ging wat éénvoudiger en voorspoediger. De weersomstandigheden waren weer zonnig, maar wel een stuk warmer. Ik moest regelmatig bij Jan de zweetdruppels van het gezicht vegen.
Vandaag kreeg Jan - voor mijn 64e verjaardag - meerdere foontjes, sms-jes en felicitaties via deze site en Hyves. Waarvoor onze hartelijke dank.

Aangekomen in Sant Antoni de Calonge, bleek de camping tegen het centrum aan te liggen. En wat voor een camping? Een hemelsbreed verschil met die van gisteren. Echt een schitterende camping op ca 100 meter van een fraaie boulevard.
Inmiddels hebben we al 2x de boulevard bezocht. Zie ook de geplaatste foto's.

Ennnnnnnnn........... als verjaardagscadeautje kreeg ik van Riet een etentje aangeboden, met uiteraard een heerlijk Spaanse Rioja-wijn erbij. Al met al weer een hele leuke dag.

We blijven 2 nachten op deze camping en trekken dan door naar een camping Miami Platja, ter hoogte van Taragona.

Zodra we weer wat interessants te melden hebben, dan horen jullie van ons.
Groetjes van de Vinkies

• 09 Mei 2011 - 19:47

Patrick:

Van harte met je verjaardag! Wat een leuk kado van Riet! Toch nog een leuk restaurant gevonden?
    Fijne avond en tot het volgende verslag!

• 09 Mei 2011 - 19:48

Carel En Wilma:

Hallo vrienden

Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en jij rita met je mannetje.
    Wat heb je het weer uitgekiend, zo'n mooie camping op je verjaardag, klasse.
    Bij het zien van het zwembad, bespeur ik ietwat jaloezie bij mezelf, daar had ik wel ff in willen zwemmen.

Maar geniet ervan, je weet niet wat je nog verder bij die spanjaarden tegen komt.

Groetjes en liefs Carel en Wilma

• 09 Mei 2011 - 19:54

Netty:

Allereerst van harte Jan. Nog 1 jaartje en jij kunt ook "van Drees trekken' zoals mijn oma altijd zei.
    Mooie omgeving. Het zwembad van de camping lijken op de beelden van Niki St Phalle, een kunstenares die zeer kleurrijke beelden maakt. Er zijn er veel van te zien in Frankrijk.
    Jammer dat jullie zo'n strak schema hebben want als ik het zo lees zijn er al meerdere plaatsen waar jullie toch best wat langer hadden willen zijn. Maar goed dat is voor een volgende reis wellicht mogelijk. Anne en ik drinken een glaasje op je/jullie gezondheid!

• 09 Mei 2011 - 20:02

Conny & Rob:

Hoi Vinkies,

Tja, we zien het, 't is weer tobben en afzien hè... we hebben met jullie te doen hoor!

Tapas hut nog gevonden?

Groetjes uit de Algarve,

C&R.

• 09 Mei 2011 - 20:02

Theo Hoogervorst:

Jan & Riet, van harte gefeliciteerd met de respectabele leeftijd van 64.
    Nemen jullie vanavond nog gerust een biertje van mij, ik betaal hem als je terug bent.
    Geniet van het goede leven en ot het volgende verhaal.

• 09 Mei 2011 - 20:21

Ton En Elly:

Wij hebben vandaag een wijntje gedronken en geproost op je Verjaardag Jan....nog vele jaren in Goede Gezondheid wensen wij jou en Riet toe.
    Groetjes vanuit Warmond van Elly en Ton

• 09 Mei 2011 - 20:31

Marry Witkam:

Hoi, Vinkies.

Jan alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Van waar jullie nu naar toe gaan (Tarragona) hebben wij hele goede herinneringen.
    We zijn daar bijna 20 jaar op vakantie geweest. Vanaf ons 18e, moet je nagaan.
    We zijn nog steeds in Bielefeld en hebben er heel mooi weer.
    Hou jullie in de gaten. Hahahahaha.

Groetjes, Marry Witkam.

• 09 Mei 2011 - 20:43

Aadenbarbertje:

Van harte proficiat Jan, en riet ook natuurlijk met je 64 jaren.
    De camping ziet er weer goed uit en mooie beelden ervan.
    Mooie douches ook , want je wil je op je verjaardag na zo'n ritje wel even lekker afspoelen natuurlijk.
    Neem maar een lekker biertje of glas wijn, dat doe ik ook proost.

• 09 Mei 2011 - 21:37

De Verstekeling:

Hallo Jan en Jan , nog maar een keer gefiliciteerd het kan nog net,het zijn weer mooie fofo's, en het weer is heerlijk , beter dan bij ons een beetje regen is wel goed voor de tuin, genieten jullie er maar van. ik blijf jullie volgen groetjes

• 10 Mei 2011 - 09:49

Jaap En Bep:

Jan alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, en nog verwend ook met een etentje. Riet verwen hem maar in het zonnige spanje. Geniet en maak plezier.
    Groetjes Jaap en Bep

• 10 Mei 2011 - 11:02

De Verstekeling:

Hoi Rita en Jan, in mijn laastste reactie is het niet helemaal goed gegaan ik heb jan en jan neer gezet en dat moet natuurlijk RITA en Jan zijn ,maar dat hebben jullie wel begrepen sorry, ik zal beter opletten, ik ben nog steeds niet zo goed op de pc, maar ik blijf jullie volgen. groetjes

• 10 Mei 2011 - 17:19

Piet & Riet V. Gils:

Complimenten voor jullie prachtig verslag. Prachtige foto's een genot om jullie te volgen. Gefeliciteerd met je verjaardag - en zo is het toch vol te houden - biertje, wijntje, goudgerand kaasje!!! We krijgen er steeds meer zin om ook met de caravan richting Frankrijk te vertrekken - eind mei. Ook al brengen we al jaren onze zomervakantie in FR. door, toch waren er slechts enkele herkenningspunten (o.a. Verdun - Lagorce - Castries en Ardeche).