Tournon-sur-Rhône verkend .... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Tournon-sur-Rhône verkend .... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Tournon-sur-Rhône verkend ....

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

01 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

Vandaag zijn we op de fiets naar het prachtige wijnstadje Tournon-sur-Rhône gereden.

Dit typisch oude Franse stadje ligt langs de rivier de Rhône. Om jullie wat indrukken te laten opdoen, hebben we weer een aantal mooie foto's geplaatst.

Jammer genoeg was vandaag het Musée de Chateau gesloten, omdat de Fransen op 1 mei niet werken; ik denk ook vanwege de "dag van de Arbeid".

Daarentegen was de L'eglise wel open. Inderdaad een zéér oude en indrukwekkende RK-kerk.

Verder hebben we heerlijk gelunched op een soort boulevard-terras.
Riet koos voor een Panini Saumon de Fumé. En ik heb mij verlekkerd aan een Panini de Kebab Poulet. En ...... uiteraard een heerlijk verfrissend biertje erbij om de smaakpapillen verder te prikkelen. Hahaha

Zoals Patrick al in zijn reactie van gisteren memoreerde: een leven als God in Frankrijk.

Vandaag laten we het hierbij en laten we jullie enigszins d.m.v. de foto's meegenieten.

Groetjes en tot een volgend verslag
de Vinkies

• 01 Mei 2011 - 15:41

Jaap En Bep:

Jan en Riet,
    Geweldige mooie foto's het is een heel mooi reisverslag heerlijk om het te lezen en foto's te bekijken. Ga zo door en heel veel plezier op jullie reis.
    Groetjes Drunen

• 01 Mei 2011 - 15:43

Raymond:

Panini Kebab... echt authentiek Frans. :-)

• 01 Mei 2011 - 16:07

Patrick:

Het goede leven gaat maar door, en gelijk hebben jullie! Moest wel lachen om de foto van Riet en haar wijzende vinger op de brug; ik daccht hier krijgt iemand op z'n donder ;)
    Geniet nog lekker van het leven als god in Frankrijk! Waren de wijntjes in het wijnstadje ook lekker of is het alleen bij dat biertje bij de lunch gebleven? Tot over 4 weken! Heerlijk!

• 01 Mei 2011 - 20:12

Carel En Wilma:

Hallo vakantiegangers

Net thuisgekomen van ons surfweekend, en gauw ff kijken wat de vinkies weer beleefd hebben.
    Wat een mooie foto,s Jan, echt heel leuk om zo met jullie mee te genieten.
    Morgen vertrekken we naar Slagharen, dan zullen jullie waarschijnlijk geen reaktie van ons ontvangen, want met 4 kids hebben we dan onze handen vol.
    Geniet er lekker van en ga zo door met de verslaggeving.

Groetjes en liefs Carel en Wilma

• 02 Mei 2011 - 06:06

Netty:

Mooie plaatjes. Goed zo Riet, je moet Jan af en toe wel even een goede aanwijzing geven, dat heeft hij nodig :)
    Veel plezier en blijf schrijven en clicken.