Vandaag een lange rit naar Saint Jean du Muzols - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Vandaag een lange rit naar Saint Jean du Muzols - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Vandaag een lange rit naar Saint Jean du Muzols

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

30 April 2011 | Frankrijk, Parijs

Tijdens onze slotavond op camping Domaine Saint Marie hebben we onszelf "getrakteerd" op een Bourgondische maaltijd en geheel bereidt door de campinguitbaters Marga & Peter.
Tijdens het aperitief vertelden zij, dat er nog een Nederlands stel kwam eten en wel Jan & Liesbeth (zie ook geplaatste foto).

Al met al werd het een hele gezellige avond, mede omdat op vrijdgavond wekelijks een groep Nederlanders daar komen pokeren.

Vanmorgen hebben wij de lange rit van ca 270 km's naar Saint Jean du Muzols aanvaard. Deze rit duurde 4 uren, vooral ook omdat wij de eerste echt berg, de Col de Republique, moesten overbruggen. De top van deze col ligt op 1200 meter, op zich lijkt dat niet zo hoog. Maar het aantal (scherpe)bochten waren niet te tellen. Dus het werd een geconcentreerd ritje voor Jan.

We kregen vaak de neiging om even te stoppen, want de vergezichten waren om nooit te vergeten.

Voor de Francofielen onder jullie, de rit van vandaag liep via vele kleine dorpen en de steden Clermond Ferrand, St Etienne en Annonay. De camping waar we nu vertoeven ligt iets ten westen van Valence.

We werden hier allerhartelijkst ontvangen en de camping ziet er prachtig verzorgd uit. (zie ook de geplaatste foto's)

Het is vooralsnog de bedoeling dat we hier 3 nachten blijven en dat we wandelend en fietsend de omgeving gaan verkennen.
In Touron-sur-Rhone - op ca 5 km's van de camping - zijn een aantal bezienswaardigheden te bewonderen, waaronder La Chateau Musée, één van de mooiste kastelen van de Ardèche, L'eglise St Julien en Le Lycée Gabriel Faure.
Voor jullie beeldvorming zullen we weer de nodige foto's plaatsen.

Voor dit keer een fijne avond toegewenst en tot een volgend verslag.

Groetjes van de Vinkies

• 30 April 2011 - 20:56

Ton En Elly:

Dank je wel Jan en Riet voor jullie mooie reisverslag weer....vol aandacht gelezen en de foto's bekeken! leuk om het zo mee te beleven!......Veel plezier en we wachten weer op het volgende verhaal.
    Groetjes
    Ton en Elly

• 30 April 2011 - 21:46

Aad En Barbertje:

het ziet er allemaal prachtig uit jan, en riet jullie zijn te benijden al asperges gegeten tussen de
    wijnranken? in ieder geval genieten jullie er lekker van. Die kasteelkamping chateau de chygy
    zijn wij ook geweest jaren geleden, toen wemelde het er van de muizen en we hadden een plek zonder stroom. mooie koninginnedag geweest en gezellig druk in lisse.
    Goede reis verder en veel plezier samen.

• 01 Mei 2011 - 07:56

Raymond:

Zo, jullie zijn al weer een flink stukje verder! En wat een prachtige camping staan jullie nu. Heerlijk zwembad, mooie plekken... en dat alles tussen de druivenranken... Jan, houd je je een beetje in tussen die ranken? :-)

• 01 Mei 2011 - 07:58

Patrick:

Jullie leven echt als een god in frankrijk! Heerlijk hoor, geniet ervan. Ik moest Ray er wel even op wijzen dat het niet zijn moeder was die aan het pootje baden was op de foto ;) Waarschijnlijk heeft hij er al te lang niet gezien. Hahaha Geniet van de mooie streek en tot het volgende verslag!

• 01 Mei 2011 - 10:45

Mary:

Hallo luitjes

Prachtig stukje Frankrijk en niet druk dat is een voordeel als je niet in
    het vakantie seizoen gaat
    Heel leuk om al die foto's te zien je reist gewoon een beetje mee
    Riet die pastelpotloden waar Coby het over had heten-------Sennielier pastel
    Wij wensen jullie veel reis plezier

Dikke knuffel van Mary

• 01 Mei 2011 - 19:11

De Verstekeling:

H0i Rita en Jan, jullie zitten op een mooie plek, tussen de wijn en de asperges,bofkonten zijn jullie, geniet er maar lekker van,weer een leuk reisverslag, en ook weer mooie fofo's, en het wachten is weer op het volgende verslag en de fofo's, ik blijf jullie volgenen ik geniet elke keer van jullie verslag ,ik heb hier ook mooi weer. groetjes

• 02 Mei 2011 - 06:13

Netty:

Mooie camping! Dacht even bij het zien van de foto pootje baden , dat Riet de was volgens oud gebruik, in de rivier ging doen...

• 02 Mei 2011 - 06:14

Netty:

Op de foto aan de rivier, duidelijk dat het Riet niet was die is veel knapper natuurlijk!