De terugreis is begonnen ....... - Reisverslag uit Campo Maior, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu De terugreis is begonnen ....... - Reisverslag uit Campo Maior, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

De terugreis is begonnen .......

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

12 Juni 2011 | Portugal, Campo Maior

Hallo "reisgenoten", het is lange tijd stil geweest vanuit de Vinkies. Maar na 2 fantastische weken in de Algarve, staan we nu op de camping Os Anjos, in midden-Portugal op 15 km's ten westen van de Spaanse stad Badajoz.

We hebben het de afgelopen weken zo ontzettend naar de zin gehad, dat we bijna niet weten waar we mee moeten beginnen.

Na het vertrek van Sandra & Bente op vrijdagmorgen, hebben we met Raymond & Patrick nog fijne dingen gedaan of meegemaakt, waaronder bezoeken aan steden als Faro, Loulé, Portimao,de fraaie dorpjes Alte en Ferraguda.

Op het strand van Ferraguda runnen Ad & Wilma en hun hulp Chico al 30 jaar een strandpaviljoen. Opvallend was, dat zij na 4 jaren afwezigheid direct onze namen wisten (zelfs de familienaam Vink).
Het weerzien was weer een groot genoegen en zeker de lunch die we daar gebruikten.
Ray & Pat waren zo enthousiast over het mooie strand (met zicht op Portimao) en het Hawiaans aandoende strandpaviljoen, dat ze 2 dagen later er weer naartoe wilden en nu voor een hele dag. Om jullie indrukken te geven van al het fraais dat de Algarve heeft te bieden, hebben we weer de nodige foto's geplaatst.

Verder hebben we genoten van het eten in de restaurants Bon Bon, Maxime, het fameuse chicken-pirri-pirri-restaurant in Guia (uiteraard waren onze vrienden Rob & Conny Frauenfelder ook van de partij). Gerechten waar Raymond en Patrick kippenvel van kregen.

Maar ook dit keer moesten we eergisteren constateren, dat 2 weken plezier en genoegen snel voorbij gaan, zeker als je over de helft van de periode bent.

Tijdens ons slotdiner in restaurant Bon Bon hebben we het verblijf in de Algarve geëvalueerd en we kwamen tot de conclusie, dat deze 2 weken onovertroffen waren en dat er geen punt ter verbetering viel aan te dragen.
Voor de Vinkies, was daarnaast het onverwachte bezoek van Sandra & Bente een extra, noem het maar de "slagroom op de taart".

Gisteren zijn we rond 10:00 uur vertrokken voor onze etappe naar Campo Maior (350 km's) en daar deden we bijna 5 uren over. Zoals bijna altijd wilde Jan de tolwegen mijden en kregen we een touristische route voor de kiezen. Bergie op, bergie af, met de nodige steile bochten en smalle wegen.

In feite doorkruisten we de geliefde wijnstreek van Jan, te weten de Alentejo.

Rond 15:15 uur kwamen we aan op een kleinschalige camping, eigendom van het Nederlandse stel Joris & Solange. Een echt Portugees ogende camping, welke zij 1 jaar geleden zijn begonnen.

We blijven hier tot morgenochtend, want dan staat de volgende etappe naar Salamanca voor de boeg.

Om dit verslag niet te lang te maken, zullen we morgen van daaruit verslag doen over de belevenissen die we vandaag hier in Campo Maior hebben meegemaakt. Op zich is dat al stof genoeg voor een volgend reisverslag.

Groetjes van de Vinkies

• 12 Juni 2011 - 21:57

San:

Lieve mama en pap,
    Dat ziet er allemaal net zo heerlijk uit als de paar dagen dat wij bij jullie waren. En wat een leuke foto op dat strand!
    De terugreis is begonnen. Geniet daar ook nog lekker van. Morgenmiddag even proberen te skypen?

Liefs San

• 12 Juni 2011 - 21:59

Ton En Elly:

Hallo Jan en Riet,
    Heel erg leuk weer jullie ervaringen te lezen......en het is genieten dat zien we wel op de foto's!!!!
    Jan wat kan jij hoog springen...hahahaha en wat lijkt jullie zoon sprekend op zijn vader....
    Riet je bent prachtig bruin en dat hoedje staat super!!!!!!!!!
    nog veel plezier en tot het volgende verslag......
    Groetjes
    ton en Elly

• 13 Juni 2011 - 09:08

Patrick:

Lieve Riet en Jan,

Wat hebben wij genoten van die fantastische 2 weken! Zoals je al schreef, werkelijk niets aan te verbeteren. De geplaatste foto's geven een goede impressie van hoe het was, maar eigenlijk is dat niet in foto's uit te drukken! Voor ons begint morgen het leven van werken enz. Voor jullie begint, is eigenlijk al begonnen, de terugreis! Geniet met volle teugen van deze reis en doe voorzichtig! Dan zien we elkaar weer over een paar weken!

• 13 Juni 2011 - 09:48

Raymond:

Beter had ik het niet kunnen verwoorden! Het waren inderdaad twee fantastische weken. Na jullie vertrek hebben wij nog even genoten van een dagje op het strand bij Bar Kalu en 's avonds van een etentje bij Indiano (Rietje, wat zul jij jaloers zijn! Haha). Vandaag blijven we nog in de relax-mode maar morgen begint het werkende leven weer. Voor jullie blijft het nog een aantal weken genieten... :-)

• 13 Juni 2011 - 10:45

De Verstekeling:

Hoi Rita en Jan, Het was echt genieten met de met de kids,leuk dat Sandsra en Bente er ook een paar dagen er waren,de foto's laten zien dat het genieten was ,en kun je aan de terug reis beginnen, maar dat doen jullie ook lekker op je gemak,een heel goede reis naar hius,maar ik blijf jullie volgen ,en je reis verslag lezen .groetjes

• 13 Juni 2011 - 15:31

Marry Witkam:

Leuk om al die plaatjes te zien die wij van de winter gezien hebben.
    We zijn 29 mei uit Duitsland terug gekomen en zijn 5 juni weer naar Frankrijk vertrokken.
    Daar zijn we een weekje bij oude vrienden in de Elzas geweest. We hebben deze Fransen
    42 jaar geleden leren kennen in Spanje en ze waren nog geen spat veranderd. We zouden afgelopen donderdag weer naar huis komen maar ze wilden dat we nog wat langer bleven, dus zijn
    we zaterdag naar huis gekomen.
    Eind juni gaan we weer op pad. We gaan dan 2 maanden naar Hongarije. Op de terugweg nog een
    weekje Duitsland omdat John de 8e september voor controle naar de kliniek moet.
    We wensen jullie een hele gezellige en veilige terugreis toe.
    Groetjes, John en Marry Witkam

• 14 Juni 2011 - 10:25

Freule En Jonker:

Tja, Jan en Riet,
    helaas het luxe leventje in de luxe villa zit er weer op, haha. Maar nu volgt er weer een prachtige terugreis, wij weten zeker dat jullie daar ook weer van genieten. Wij geniten in ieder geval van de prachtige foto's en de reisverslagen, blijft leuk om jullie zo te volgen.
    Groet uit een zonnig Zeeland......
    Anke en Adrie

• 15 Juni 2011 - 07:28

Wilma En Stephanie:

ik hoop wel riet dat je dat schattige hoedje hebt gekocht hahahahahaaaa,,,beeldig;)

dikke kus uit de engel