Ons verblijf in Colina Azul in Carvoeiro - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Ons verblijf in Colina Azul in Carvoeiro - Reisverslag uit Carvoeiro, Portugal van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Ons verblijf in Colina Azul in Carvoeiro

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

04 Juni 2011 | Portugal, Carvoeiro

Beste "reisgenoten",

Jullie hebben een week niets van ons vernomen, maar dat hadden we al voorspeld. De villa waarin we sinds 1 week vertoeven heeft geen draadloos internet. Nu doet het geluk zich voor, dat we - met behulp van het signaalversterkertje - toch het internetsignaal van een nabij gelegen hotel kunnen oppikken.

Er is de afgelopen week veel gebeurd. Zoals gepland kwamen Raymond & Patrick ons vergezellen. Maar daarnaast restte ons afgelopen dinsdagochtend een komplete verrassing toen Sandra en onze kleindochter Bente zich totaal onverwachts aankondigde. Bente riep "Oma Riet, waar ben jij?". En zoals te verwachten viel, sprongen bij oma Riet de traantjes van emotie in de ogen. Hahahahaha
Nagenoeg het cluppie Vink bijeen in het verre Portugal.

Los van een forse regenbui op afgelopen maandag, genieten we hier van stralend mooi weer.
Dinsdagavond hebben de "jongen's" ons dan ook verblijd met een overheerlijke BBQ-maaltijd.

Maar daaraan voorafgaand hebben de "Vinkies" afgelopen zaterdag heerlijk gegeten in het restaurant L'Orange van onze Belgische vrienden Jan & Karin Mortier.

Zondagavond na aankomst van Raymond & Patrick zijn we "eenvoudig" gaan eten in het eetcafé "Happy's", waarin de eigenaren Libbe & Sandra ons weer van harte verwelkomden. Een gaaf en gezellig weerzien, waarin de onderlinge hilariteit steeds centraal stond.

Terugkomend op de aanwezigheid van Sandra & Bente, kunnen we melden dat ook zij zich geweldig hebben vermaakt, ondanks de korte duur van hun aanwezigheid.
Bente blijkt een echt waterratje
te zijn, maar ja, hoe kan het ook anders dan met de "zwemgeit" opa Jan.

Jammer genoeg moesten Sandra en Bente gisteren de terugreis weer aanvaarden. Maar we stelden het ontzettend op prijs, dat zij voor ruim 2,5 dag de moeite namen om helemaal naar Carvoeiro te komen.

Gisteren bezochten we samen met Raymond en Patrick plaatsen Faro en Monte do Gordo. Voor een impressie van deze plaatsen, verwijzen we jullie naar de geplaatste foto's.

Vermeldenswaardig is nog, dat Riet gisteravond een enorm risico heeft genomen en overwonnen. Ze is mee gaan eten in een echt Indiaas restaurant en ze vond het nog lekker ook.
Dat zij voor de paar euries zulke heerlijke gerechten op tafel kunnen toveren, is voor ons een raadsel.

Voor zover onze heerlijke ervaringen vanuit de Algarve. Mocht het ons lukken nogmaals internetverbinding te krijgen, dan horen jullie van ons.

• 04 Juni 2011 - 17:45

Mary:

Fijn jullie zijn op de plaats van bestemming
    Leuk Riet en Jan dat de kits jullie opgezocht hebben
    Het ziet er allemaal prachtig uit
    En Riet je gaat vooruit met indiaans eten-------toppie
    het word nog wat met je
    Erg leuk om weer wat van jullie te horen
    Het is hier ook prachtig weer maar erg droog als dat maar goed gaat
    Wij wensen jullie heel veel genieten
    Gr van Hans en een knuffel van Mary

• 04 Juni 2011 - 18:20

Raymond:

Het is inderdaad wel erg bijzonder te noemen dat 'ons Rietje' het lef heeft gehad om Indiaas eten te bestellen en het ook nog lekker bleek te vinden. Het moet niet gekker worden!?
    Tja... en verder 2 weken met je 'ouwelui'... na 6 dagen durf ik nog te zeggen dat het te doen is, maar of ik dat na 14 dagen ook nog zeg? We zullen het zien... hahaha. Uiteraard merken we wel dat Jan een stukje ouder wordt: een krekel op 20 cm afstand van zijn oor hoort hij niet, hij denkt dat we zondag bij Happys hebben gegeten, maar dat was maandag... maar de gezelligheid is top en daar draait het uiteindelijk om!

• 04 Juni 2011 - 18:41

Patrick:

het is hier inderdaad weer heerlijk genieten! Vanavond weer lekker uiteten bij Jan van L'orange.
    En nog zoveel heerlijke dagen hier!
    Genieten!

• 04 Juni 2011 - 19:19

Marry Witkam:

Hé luitjes zo te zien hebben jullie het goed geschoten in zo'n schitterend huis.
    Dat is wat anders dan een camper.
    Wij waren van de winter 4 weken in de Algarve en zien op de foto's veel bekende
    dingen.
    We zijn afgelopen zondag terug gekomen uit Bielefeld. We hebben er bijna 5 weken
    gestaan. John moest 19 mei naar de kliniek voor controle. Alles was prima.
    Ze zijn heel trots op hem omdat hij alles maar doet en overal naar toe wil.
    Volgende maand willen we voor 2 maanden naar Hongarije en dat vinden ze zo leuk
    dat John extra batterijen en en extra lader heeft gekregen voor als er wat kapot gaat.

Morgen vertrekken we voor een dag of 5 naar Frankrijk. We gaan naar Eschau, dat ligt in de
    buurt van Straßburg. We hebben daar kennissen wonen die we in Spanje hebben leren
    kennen toen we 18 waren. Een hele tijd geleden dus. Die mensen willen ons graag nog een
    keer zien en daarom gaan we naar hun toe. We gaan met de caravan, die kan bij hun
    op het erf staan. Zijn wel blij dat we met de caravan gaan want de laatste keer dat we er
    waren hebben we bij hun gelogeerd en toen gingen ze om 9 uur naar bed. Nou dat is niets
    voor ons, dan begint de avond pas, hahahahaha. We hebben nu ons eigen huis bij ons en kunen
    nu s'avonds in de caravan nog naar een filmpje of BVN kijken.

1 juli vertrekken we dus voor 2 maanden naar Hongarije met afsluitend nog een weekje Bielefeld
    want John moet 8 september weer voor controle.

We wensen jullie een hele fijne tijd in Portugal. Ik volg jullie. Groetjes Marry

• 04 Juni 2011 - 20:54

De Verstekeling:

Hoi Rita en Jan, leuk om weer wat van jullie te lezen zo te zien hebben jullie, het erg fijn met de kids zo te zien op de foto's, en ook nog een mooi huis, bofkonten zijn jullie, hier is het ook warm, maar daar heb ik niets aan, ik moet behangen in woody's hius ook leuk,nog een fijne tijd met elkaar,en ik blijf jullie volgen. groetjes

• 04 Juni 2011 - 21:18

San:

Mam??!! Wat krijgen we nu; Indiaas eten? Heb je een zonnesteek opgelopen?

Bente en ik hebben het erg naar ons zin gehad bij jullie. nogmaals dank voor de gastvrijheid. Jammer dat het zo kort was, maar ook fijn om de mannen thuis weer te zien. We hebben het heerlijk gehad.

Liefs San

(vandaag maar een 'appeltjesdag' gedaan (vraag maar aan Pat en Ray wat dat is...)

• 04 Juni 2011 - 22:10

Ton En Elly:

Hoi Jan en Riet,
    Vol interesse jullie verslag weer gelezen en de mooie leuke foto's bekeken.....wat geweldig dat jullie dochter en kleindochter onverwachts kwamen.....echt super!!!!
    Wij zijn net terug van een feestje in Noordwijkerhout.....de jongste zus van mijn moeder werd 85jaar....ze vierden het in een leuk zaaltje met een warm en koud buffet!
    We hebben hier ook erg mooi en warm weer.....we konden de afgelopen week niet gaan varen....de buitenboordmotor is stuk en wordt gerepareerd....pech...pffff
    Heel veel groetjes van ons en nog een fijne tijd toegewenst in Portugal!
    Groetjes
    Ton en Elly

• 05 Juni 2011 - 14:45

Wilma:

wat leuk dat Sandra ook langs is geweest en Bente,,,,en riet indiaas eten is zooooooooooooooooooo lekker he,,,,,,,,nou nog heel veel plezier en een dikke kus uit de engel xxx

• 05 Juni 2011 - 16:20

Carel En Wilma:

Hallo Familie Vink

Leuk om weer wat van jullie te horen, en wat een verassingen allemaal zeg.
    Ik kan me je traantjes wel voorstellen hoor Rita, het is tenslotte niet niks 3 maanden je kleinkids niet kunnen vasthouden.
    Maar voor de rest zie ik dat jullie volop genieten, en blijf dat vooral ook doen.
    Raymond over een week als je naar huis gaat, heb je volgens mij de volgende dag al heimwee, want met een Vink is het toch altijd gezellig, ik heb hem nog niet anders meegemaakt, geniet er maar van.

Groetjes Carel en Wilma

• 06 Juni 2011 - 17:10

Netty:

Wat ziet dat er allemaal gezellig uit. Het ideale plaatje, zon, zee en de mensen om wie je geeft om je heen. Zou wel oppassen met dei ooievaars, je weet het maar nooit.
    Nog veel plezier

• 08 Juni 2011 - 07:55

Nic En Coby:

Hallo Vinkjes,

Ziet er allemaal zonnig uit, de eerste indruk van het overzicht van de foto's is veel blauw.
    Veel blauw op straat, maar dan anders.
    Fijn dat jullie zo intens genieten en wat leuk dat onverwachte bezoek van Sandra en Bente.

We zijn net terug van 10 dagen Oostenrijk,
    Prachtig weer gehad, super pension, lekker eten alles klopte.

Geniet van de laatste week met de boys.

Groeten van Coby en Nic.

• 08 Juni 2011 - 13:46

Marielle:

Hallo lieve mensen,

Goed om weer even wat van jullie te horen en te zien.

Heerlijk dat jullie zo genieten, het ziet er allemaal super uit
    heerlijk om even met het gezin bij elkaar te zijn!

Hier gaat ook alles prima en hebben redelijk lekker
    weer droog maar wel steeds aardig wat wind, de boeren
    zouden het lekker vinden dat het ging regenen.

Geniet van alles en iedereen om jullie heen, nog heel
    veel plezier en voorzichtig!

Groetjes,
    Marielle

• 10 Juni 2011 - 12:00

Ella:

hallo jan en rita
    wat een zon over goten foto's geweldig ,
    en lekker de kids op visite
    geniet er maar lekker van ,voor je het weet zit je weer thuis
    neem maar een beetje zon mee voor in duitsland
    groetjes cor en ella

• 10 Juni 2011 - 17:54

Rien En Ria De Kort:

Ja, ja De Vinkies hebben het toch maar mooi voor elkaar.
    We lezen jullie verslagen en zijn onder de indruk van de foto's.
    Geniet er van !!
    Groetjes van Rien en Ria