De volgende etappe is een feit - Reisverslag uit Troisvierges, Luxemburg van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu De volgende etappe is een feit - Reisverslag uit Troisvierges, Luxemburg van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

De volgende etappe is een feit

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

18 April 2011 | Luxemburg, Troisvierges

De afgelopen dagen brachten we door op de mini-camping Gravenkasteel in Gastel (gem. Budel)en werden we vrijdagmorgen verrast met een onverwachts bezoek van Patrick, Raymond en de twee "blondies". Zij waren voor een weekend op weg naar hun geliefde streek, de Belgische Ardenne. En op de heenreis, dachten ze, laten we even op de koffie gaan bij die twee "oudjes".
Zaterdag hebben het stralende voorjaarsweer benut door de natuurgebieden "de Malpie" en "de Leenderheide" fietsend te verkennen. Met bijna 50 km's op de pedalen waren we na de eerste rit best een beetje trots.

Als een soort beloning hebben we onszelf 's-avonds getrakteerd op een heerlijk etentje in restaurant Antoine, in Soerendonk.

Van de zondag hebben we een relax-dag gemaakt, heerlijk in het zonnetje een beetje op de camping "klooien".

Vanmorgen gingen we om ca 11:30 uur op weg naar Troisvierges (noord-Luxemburg). Na een voorspoedige, zonnige en fraaie rit door de Belgische Ardenne arriveerden we op de camping Walensbongert.

Omdat de weergoden ons de komende dagen ook nog gunstig gezind zijn, gaan we wandelend het dorpje Troisvierges (de drie maagden) en de omgeving verkennen.
Onderdeel van onze verkenning zal het "natuurpad Cornelys Millen" zijn.

Typerend voor het gebied zijn de vele waterpartijen en de moerassige plaatsen. Dit op de hoogvlakte gesitueerde leefgebied is één van de laatste refugia voor vele bedreigde planten- en diersoorten.
De zeer schuwe en zeldzame zwarte ooievaar, die pas sinds 1993 in Luxemburg broedt, wordt soms gezien.

We blijven hier tot donderdagmorgen en dan trekken we door naar een camping in Kockelscheuer, ca 4 km's ten zuiden van de stad Luxemburg. Maar daar berichten wij jullie later weer.
Groetjes van de Vinkies

• 18 April 2011 - 18:54

Raymond:

Kijk, de eerste echte kilometers worden nu gemaakt. :-) Het was erg gezellig om jullie vrijdag nog even te zien... de volgende keer is over ruim 6 weken in een iets andere omgeving. Hahaha. Troisvierges is mooi... kleinschalig, veel cultuur, mooie panden en goede terrasjes in de hoofdstraat. En we spreken uit ervaring. Veel plezier de komende dagen met het mooie weer.

• 18 April 2011 - 19:04

Marielle:

Hallo,

Hier even een berichtje uit Lisserbroek, heb net genoten van jullie eerste
    verslag erg leuk om zo toch bij jullie te zijn.
    Heerlijk dat jullie zo genieten van alles, veel plezier verder
    en wees voorzichtig.
    Hier gaat alles prima ook heerlijk weer en afgelopen weekend
    was het weer top druk vanwege de bloemen corso.

Groetjes van Marielle

• 18 April 2011 - 19:26

Ton En Elly:

Ha Riet en Jan,
    Leuk weer een stukje van jullie te lezen....mooi weer....prachtige omgeving en lekker eten...wat wil je nog meer!
    Wij wensen jullie een fijne voortzetting van de reis en leuk om het weer te kunnen volgen!
    Groetjes
    Ton en Elly

• 18 April 2011 - 20:09

Kouroswilma :

hoi vinkies wat hebben jullie het weer slecht getroffen maarnietheus;) jullie zullen wel heerlijk aan het genieten lijkt mij als ik zo de foto's bekijk,,,,,geniet er maar lekker van en een dikke kus

• 18 April 2011 - 21:12

Jack En José:

Hoi Vinkies,

Fijn om te zien dat jullie goed aangekomen zijn in Luxemburg.
    Geniet nog van jullie reis en we zullen jullie zeker volgen.

Groetjes,
    Jack en José en brokkenpiloot Wilco.

• 18 April 2011 - 21:42

Theo Hoogervorst:

Als ik het zo bekijk, zijn jullie toch wel Bourgondiërs hoor. Geniet van het mooie weer en de streek. Vorig jaar ben ik op de motor ook naar de Ardennen geweest in Waimes met uitstapjes naar Echternach en Luxembourg. Kijk wel uit dat je op je eigen weghelft blijft met de haarspeldbochten. Wel heel mooi daar.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Fijne voortzetting en doe voorzichtig.

• 19 April 2011 - 10:14

Coby Bosdam:

Hallo Vinkies,

Wat treffen jullie het met het weer!
    De Ardennen blijven leuk je voelt je daar echt in het buitenland.
    Zaterdag waren we nog in Lisserbroek, de auto bij jullie in de wijk geparkeerden en
    op de fiets naar Lisse. We hebben het bollencorco bekeken, moesten wel 1 uur wachten, maar was leuk weer eens het corso te zien.

Groeten, Nic en Coby

• 19 April 2011 - 11:25

Carel En Wilma:

Hoi Jan en Rita

Wat weer een fantastische foto,s Jan, heerlijk om zo met jullie mee te reizen.
    Hier is alles oke, druk met het werk, maar straks 5 dagen naar Limburg, waar wij op camping aan de grens in Swalmen staan op jou aanraden.
    Geniet van jullie reis en wij kijken alweer uit naar het volgende verslag en foto,s.
    Liefs Carel en Wilma

• 19 April 2011 - 15:18

Mary:

Hoi Jan en Riet

Het ziet er weer allemaal goed uit
    Die tweede foto van Riet zag ik die gijnporem
    Ik dacht Jan Vink je word nat
    Ik wil jullie hartelijk bedanken voor die leuke verjaardags kaart
    Leuk Riet dat je daar aan gedacht heb
    Het is een gezellige verjaardag geweest veel eten en drinken
    wij wensen jullie een fijne reis toe

Een dikke knuffel van Mary en groetjes van Hans

• 19 April 2011 - 16:31

Patrick:

En weer een halte dichterbij Portugal ;) Was leuk om jullie vrijdag nog even te zien. De camping waarop jullie nu staan ziet er erg mooi uit. Net als Mary dacht ik bij die foto van Riet: Hier gaat er een nat worden. Of ze vond het water erg koud, dat kan ook!
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen. Doe voorzichtig onderweg en tot over 6 weken!

• 19 April 2011 - 17:37

Jaap En Bep:

Je heb het weer getroffen met het weer, wij hopen dat jullie heel de reis zulk mooi weer moge houden. Een heel goeie reis naar de volgende pleisterplaats.
    Groetjes Jaap en Bep

• 20 April 2011 - 00:42

Conny:

Thanks voor de kaart wat lief,Hoop dat het mooie weer jullie blijft volgen we blijven de drankjes koud houden.
    xxxx Conny

• 24 April 2011 - 17:42

Marry Witkam:

Hoi Vinkie's.

Zo te zien zijn jullie weer aardigsportief bezig.
    Wij zijn druk met het vullen van de caravan. We gaan dinsdag naar Bielefeld.
    John moet 19 mei voor controle naar Bad Oeynhausen. Dus vieren we de vorjaarsvakantie
    daar.
    Hé luitjes, heel veel plezier op jullie reis naar Portugal.
    Jullie horen nog van me.
    Groetjes,
    Marry