Eindelijk was het lang verwachte moment daar ..... - Reisverslag uit Gastel, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Eindelijk was het lang verwachte moment daar ..... - Reisverslag uit Gastel, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Eindelijk was het lang verwachte moment daar .....

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

14 April 2011 | Nederland, Gastel

Na een goede nachtrust, liep onze wekker om 08:00 uur af. Na de gebruikelijke ochtendbezigheden, gingen we om 09:15 uur onze camper van het landgoed "Royal L'Empereur" halen, om de resterende spullen in te laden en voor de zekerheid een laatste check uit te voeren.

En hiermee bezig zijnde, kregen we al de eerste verrassing. Onze dochter Sandra en kleinkinderen Bente & Hidde kwamen aanrijden om ons uit te zwaaien.
Uiteraard toen eerst nog even gezellig koffie gedronken en wat bijgepraat.
Vervolgens afscheid genomen van onze bevriende buren Kees, Jannie, Johan, Tine en Piet (onze biljartcrack).

Rond 11:30 reden we de straat uit, richting Gastel (gem. Budel). Na een voorspoedige rit van ca 2 uur, kwamen we aan op de minicamping Gravenkasteel. Waar we door de eigenaar Jack en zijn zoon Wilco werden onthaald met koffie & cake.

Zij hadden tijdens de winterperiode beslist niet stil gezeten, want ze hadden een fraaie jeu de boules-baan aangelegd, een mooi fietsenhok gebouwd en een nieuw chemisch toilet aangebracht.
Tijdens de rondgang, zagen we in het fietsenhok 2 bekende (witte)bromscooters staan. En toen volgde de 2e verrassing van de dag. Wat bleek?
Dat An & Wim Schriek -"oude bekenden"- met hun caravan ook op de camping staan. Een heel leuk/fijn weerzien en dat werd vóór het avondeten beklonken met een "neut" en hapjes.

Na het avondeten heb ik - als ICT-leek - pogingen gedaan om de signaalversterker voor draadloos internet te installeren. Aanvankelijk lukte dat voor geen meter, maar de volhouder wint (zeggen ze altijd). De geluksfactor zal wel een rol hebben gespeeld, maar nu heb ik een zéér goed internetsignaal. Met dank aan m'n campervriend Carel.

Zo, dit waren onze belevenissen tijdens de eerste dag en we hopen dat er nog veel van zulke zullen volgen.

Tot een volgend verslag.

Groeten van de "Vinkies"

  • 14 April 2011 - 21:09

    Sandra:

    Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Uiteindelijk toch nog vlot weggereden (11.30)! Bente en Hidde hebben na het uitzwaaien hun ogen uitgekeken bij de prachtige bollenvelden rondom Lisse. Werkelijk een genot een voor het oog (overigens zijn de gele letters op deze rode achtergond lastig te lezen!).

    geniet er van.

    Liefs San, Ed, Bente en Hidde

  • 14 April 2011 - 21:18

    Ton En Elly:

    Hoi Riet en Jan,
    Ik lees net dat jullie vandaag al vertrokken zijn.....tsja, de tijd gaat ook zo snel....
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd toe....geniet ervan en wij genieten van jullie belevenissen!!
    groetjes
    ton en Elly

  • 15 April 2011 - 08:43

    Conny & Rob:

    Op weg!

    We hebben de horeca hier in Carvoeiro reeds ingeseind. Voorraden 'Superbock' en 'Amarguinha' worden thans spoorslags op niveau gebracht voor het a.s. bezoek!

    Goeie reis, heel veel plezier en tot ziens in de Algarve.

    Conny & Rob.

  • 15 April 2011 - 09:11

    Netty:

    Leuk zeg dat jullie weer op pad zijn. Ik kan me weer verheugen op de leuke verhaaltjes (en plaatjes) van jullie reis. Heel veel plezier en jullie starten in ieder geval met mooi weer.

  • 15 April 2011 - 09:14

    Carel En Wilma:

    Hoi Jan en Rita

    Het is weer fantastisch te lezen dat jullie goed van start gegaan zijn.
    Ik ben blij dat je ICT-knobbel toch goed functioneerd Jan, en Carel heeft jou dank gretig in ontvangst genomen.
    Leuk ook van jullie dochter om jullie even uit te zwaaien, ze woont toch niet naast de deur, klasse Sandra.
    Geniet lekker van jullie reis, en ik volg jullie op de voet.

    Liefs Carel en Wilma

  • 15 April 2011 - 14:18

    Kees V.:

    Ik ben blij, dat jullie het alweer naar de zin hebben.
    Alleen ik heb een vraagje: Komen jullie ooit terug?
    Als ik zie, dat Riet nu al aan het bidden is voor een moskee en een kameel, heb ik daar duidelijk m'n twijfels over. Misschien een tip voor haar; bij Zeeman heeft men boerka's in de aanbieding, dus voordat jullie het land verlaten nog ff shoppen.

  • 15 April 2011 - 14:19

    Kees V.:

    Ik ben blij, dat jullie het alweer naar de zin hebben.
    Alleen ik heb een vraagje: Komen jullie ooit terug?
    Als ik zie, dat Riet nu al aan het bidden is voor een moskee en een kameel, heb ik daar duidelijk m'n twijfels over. Misschien een tip voor haar; bij Zeeman heeft men boerka's in de aanbieding, dus voordat jullie het land verlaten nog ff shoppen.

  • 15 April 2011 - 14:19

    Kees V.:

    Ik ben blij, dat jullie het alweer naar de zin hebben.
    Alleen ik heb een vraagje: Komen jullie ooit terug?
    Als ik zie, dat Riet nu al aan het bidden is voor een moskee en een kameel, heb ik daar duidelijk m'n twijfels over. Misschien een tip voor haar; bij Zeeman heeft men boerka's in de aanbieding, dus voordat jullie het land verlaten nog ff shoppen.

  • 16 April 2011 - 18:52

    Pat En Ray:

    Wat een verrassingen allemaal! Met een dag later nog een verrassing. Op naar Portugal en zo te lezen zijn ze daar voorbereid op jullie komst. In ieder geval een goede reis gewenst en tot 29 mei in Carvoeiro!

  • 18 April 2011 - 11:13

    De Verstekeling:

    Hoi Rita en Jan Even een berichtje uit een zonnig Spanbroek, jullie zijn op weg naar de volgende bestemming, jaja de tamtam gaat hier snel, maar je heb nog een lange weg te gaan, maar ik blijf jullie volgen, Franrujk is een groot land, Het is leuk om jullie zo te volgen, en af en toe wat te schijven uit het noorden, waar het nu ook mooi zonning is, groetjes De Verstekeling

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riet & Jan Vink

Welkom op de weblog, die betrekking heeft op onze camperreizen door eigen land en andere Europese landen

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 244779

Voorgaande reizen:

04 Mei 2016 - 06 Juli 2016

Camperreis voorjaar 2016

21 Mei 2014 - 15 Juli 2014

Voorjaars-camperreis door Nederland

16 April 2013 - 15 Juli 2013

Camperreis naar Kroatië v.v.

20 Augustus 2012 - 19 September 2012

Klaverjassen in den vreemde ............

15 Mei 2012 - 15 Juli 2012

Camperreis 2012 door Duitsland

14 April 2011 - 15 Juli 2011

Camperreis 2011 naar de Algarve in zuid-Portugal

06 Mei 2010 - 16 Juli 2010

Camperreis 2010 door Duitsland, België en Nederlan

05 Mei 2009 - 16 Juli 2009

Vinkies weer op camperreis

15 April 2008 - 15 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: