Een zonnige en fraaie verplaatsing naar Castries . - Reisverslag uit Castries, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Een zonnige en fraaie verplaatsing naar Castries . - Reisverslag uit Castries, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Een zonnige en fraaie verplaatsing naar Castries .

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

06 Mei 2011 | Frankrijk, Castries

Hallo reisvriend(inn)en,

Vanmorgen tijdig uit de veren en ons voorbereidt op de volgende verplaatsing naar Castries in de wijnstreek Languedoc-Roussillon.
We hadden beiden wel het gevoel, dat we ons moesten "ontrukken" van de camping Domaine de Chadeyron. Wat waren het daar heerlijke en rustgevende dagen. Maar ja, zuid-Portugal wacht en laat niet op zich wachten. Dus toch maar van start gegaan.

Ik wist al wel, dat de wijnstreek Languedoc-Roussillon jaarlijks massa's flessen (bulk)wijn produceert, maar dat er zoveel wijngaarden liggen, daar had ik toch geen beeld van.
Eindeloze velden met wijnranken.

Na weer de nodige Franse dorpen te zijn gepasseerd, kwamen we rond 15:30 uur aan op de camping De Fondespierre. Niet helemaal de camping zoals beschreven op de ACSI-site, maar het kan niet altijd "top" zijn.

We blijven hier 2 nachten en trekken a.s. zondag door naar een camping in Bizanet (nabij Narbonne) en dat is dan voorlopig de laatste camping op Franse bodem.

Jan z'n 64e verjaardag gaan we vieren op Spaanse bodem en wel aan de Spaanse kust ter hoogte van Gerona.

Tijdens het aperitief van vanmiddag, vertelde Riet dat ik eigenlijk m'n verjaardagscadeau al heb gekregen, namelijk 2 nieuwe shorts en een duur stukje Franse kaas. Dus ik moet het laatste stukkie bewaren tot 9 mei.Hahahahahaha

Verder valt hier weinig te melden, dus tot in noord-Spanje.

Groeten van de Vinkies en wij danken jullie wederom voor de leuke en spontane reakties.

• 06 Mei 2011 - 18:28

Netty:

Mooie omgeving met al die wijnvelden. Kan me herinneren dat wij hier ook zijn geweest, al weer wat jaartjes geleden. Wij stonden toen op een campinkje tussen de wijnvelden en de grond was heel rood wat ook een speciale smaak geeft aan de Rousillon.

hebben daar toen ook gevist, of tenminste onze jongens (5 en 7 jaar)wilden dat toen doen. Met hengels, en aas op pad. Kwamen apart terug bij de tent want ze waren de emmer vergeten. Optimisme is aangeboren :)