Wandeling naar Lagorce .... - Reisverslag uit Lagorce, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Wandeling naar Lagorce .... - Reisverslag uit Lagorce, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Wandeling naar Lagorce ....

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

05 Mei 2011 | Frankrijk, Lagorce

Hallo luitjes

Wat hebben we vandaag zoal gedaan?

Vanmorgen moest Jan naar een tandarts in Vallon-Pont-d'Arc. De overheerlijke harde korst van een baguette zorgde ervoor dat de vulling van zijn kies los schoot. Op zich had Jan nog geen kiespijn, maar voorkomen is altijd beter dan genezen.
De campingeigenaar Sander was zo vriendelijk om een afspraak te regelen en ons vanmorgen er naartoe te brengen.

Van die gelegenheid konden we gebruik maken een ECHTE Franse markt mee te maken. Nou, daar kunnen de marktlui in Nederland nog wat van leren. Eén en al gezelligheid en veel locale producten.

En Riet kon het niet laten op de markt een aantal leuke aankopen te doen, waaronder 2 shorts voor Jan en 1 bikini + 1 leuk zomertopje voor Riet.

Het kon niet uitblijven, want Jan moest weer eens schutteren. Hij proefde in één van die kraampjes een stukje Franse kaas. En hij vond die kaas zo lekker, dat hij direct een stuk van 620 gram kocht. Ennnnnnnnn ..... wat moest hij voor dat stuk kaas afrekenen??? Méééér dan de 2 shorts + 1 bikini tesamen. Hij moest voor dat stukkie kaas € 23,50 afrekenen. En Riet een beetje pizzig uiteraard en ze zei: Jan, je zult heel zuinig met die kaas moeten zijn. Hahahahaha. Nou jullie kennen mij hè.

Vanmiddag hebben we de "stoute" wandelschoenen aangetrokken en hebben een wandeling door de heuvelen naar het dorpje Lagorce gemaakt.

Het was best warm en bij aankomst in Lagorce hebben we onszelf verwend met een heerlijke versnapering.

Ondanks dat Lagorce een dorp is, heeft het toch de nodige oudheden en schoonheden te bieden. De geplaatste foto's zeggen jullie veel méér dan dat ik hier kan uitleggen. Dus veel kijkplezier.

Morgen trekken we verder naar een camping in Castries, ter hoogte van Montpellier en ca 25 km's vanaf de Middellandse Zee.

Over onze bevindingen aldaar, zullen we jullie later weer bijpraten.

Groetjes en nog een fijne avond
de Vinkies

• 05 Mei 2011 - 21:07

Ton En Elly:

Hahaha....voortaan eerst even naar de prijs vragen Jan....idioot duur hoor voor een "stukkie"kaas....dat moet wel heel erg lekker zijn mmmm!!!!!!!
    Weer genoten van jullie prachtige foto's.....Riet je bent al lekker bruin!!!!!
    Het is hier ook prachtig weer en in het weekend wordt het zelfs 28graden!!
    Een groet vanuit Warmond
    Ton en Elly

• 06 Mei 2011 - 06:14

Engeltje Wilma:

nounou die kaas mag je echt wel van genieten en elk hapje 7 keer kauwen hahaha en awwww je arme gebit,,,,,,,maar wat ziet het er daar heerlijk uit zeg, nog steeds beetje jammer dat jullie me niet als verstekeling mee hebben genomen.
    dikke kus uit de engel

• 06 Mei 2011 - 06:55

Coby & Nic:

Wat een mooie foto''s !
    Je ziet dat jullie genieten.
    Moest je niet lachen als een boer met kiespijn Jan, na aankoop van je stukje kaas?
    Ach de Franse wijn is goedkoop dus dat maakt wel weer wat goed.

Groeten van Nic en Coby

• 06 Mei 2011 - 10:26

De Verstekeling:

Hoi Rita en Jan,het was wel een duur stukkie kaas maar beter duur dan niet te koop, als je er maar van geniet, dan vergeet je de prijs wel,het zijn weer mooie fofo's, ik heb er weer van genoten, bij mij is het ook lekker weer maar niet zo warm als bij jullie,je bent alweer op de volgende plaats, ik blijf jullie volgen van uit noord holland.groetjes

• 06 Mei 2011 - 18:11

Netty:

haha wat een grap met die kaas. Goede verdeling toch; jan de kaas en Riet de bikini, andersom moet je toch echt niet voorstellen.

lekker verdoofd Jan bij de tandarts, de franse tandartsen kunnen er wat van.

Die villa kun je met je hele familie wel logeren, ziet er mooi uit.

Wij hebben hier ook een heerlijk zonnig voorspeld weekend. Gaan we van genieten.

Groet en blijf schrijven