Onverwachte kennismaking .... - Reisverslag uit Treteau, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Onverwachte kennismaking .... - Reisverslag uit Treteau, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Onverwachte kennismaking ....

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

28 April 2011 | Frankrijk, Treteau

Beste "reisgenoten",

Het reisdoel van vandaag was de kasteelcamping "Chateau de Chigy, in Luzy-Tazilly. Deze camping heeft positieve recensies op de ACSI-site, maar niets is minder waar.
Het landgoed is wel 70 ha groot, waarvan 23 ha meren, maar wat een zooitje troffen we daar aan. Het sanitarigebouw was - volgens ons - sinds vorig seizoen nog nooit schoon gemaakt. En het gras stond huizenhoog en de kampeerplekken konden bijna niet ongelijker.
De Vinkies kwamen snel tot het besluit, dat we hier niet wilde vertoeven.

Dus besloten we na een rit van 200 km's, er nog eens 70 km's aan toe te voegen en door te rijden naar de kleine camping Domaine St Marie in Tréteau. Dus lopen we iets vóóruit op de reisplanning.

Deze camping wordt sinds 2009 gerund door een Nederlands stel, te weten Peter Meijer en zijn levensgezelling Marga Kras.
En tijdens de kennismaking bleek dat Peter Meijer de voormalige eigenaar is van het bedrijf RAP Keukens uit Hillegom. En zijn Marga komt oorspronkelijk uit Katwijk.
Dus redenen genoeg om - onder het genot van koffie, pilsje en wijntje - nader kennis met elkaar te maken.

Daaruit bleek dat Peter & Marga mijn biljartmaat/vriend Cock Lamboo en zijn vrouw Els heel goed kennen. Het keukenbedrijf RAP is gevestigd op hetzelfde industrieterrein waar Lamboo Parket in Hillegom is gevestigd.

Zo zie je maar weer, dat de wereld wel groot is, maar toch ook weer klein.
Ale met al wederom een leuke ervaring.

We blijven hier 2 nachten en trekken dan a.s. zaterdag verder naar een camping in Saint Jean de Muzols.

Tot het volgende verslag, met mogelijk nog méér verrassingen.

De groetjes van de Vinkies

• 28 April 2011 - 19:32

Carel En Wilma:

Hoi Hoi
    Oeps dat was ff een tegenvaller, maar Jan Vink zou Jan Vink niet zijn als hij geen oplossing kan bedenken.
    Dan nog maar 70 km verder. Ik weet wat voor gevoel dat is, wij hebben zoiets ook meegemaakt op onze vorige reis.
    Maar alles is weer goed gekomen, dus lekker verder genieten, niet meer aan denken.

Groetjes en Liefs Carel en Wilma

• 28 April 2011 - 20:28

Andre Renate En Marc:

Ha Pa en Ma hahaha
    Zo te lezen gaat het redelijk goed.
    Een tegenslag heb je altijd.
    En dat sanitair is toch niet belangerijk hahaah
    Ik hoor ze al schelden.
    Ik wens jullie veel geluk met de rest van de reis.
    Trouwens Pa ik heb nog een mooie " adelaar" in de aanbieding
    Groeten Andre Renate en Marc

• 28 April 2011 - 20:41

Riet & Jan Vink Vink:

André & Renate & Marc, bedankt voor jullie leuke en spontane reactie.

Voor Jan was dat smerige sanitarigebouw inderdaad niet zo bezwaarlijk, want hij was in dienst nog een uitgegraven latrine gewend. Moesten ze zittend op een balk hun (grote) behoeften doen. Hahahaha

By the way, is jullie adelaar van z'n (voet)stuk gevallen, dat je "hem" te koop aanbiedt? De laatse keer dat wij bij Ray & Pat op bezoek waren, dreigde hij al de verkeerde richting uit te vliegen. Hahahaha

Groeten van de Vinkies

• 01 Mei 2011 - 18:07