Nog een maandje geduld en dan is het weer zover. - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Nog een maandje geduld en dan is het weer zover. - Reisverslag uit Lisserbroek, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Nog een maandje geduld en dan is het weer zover.

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

11 Maart 2011 | Nederland, Lisserbroek

Beste "reisgenoten",

Het is alweer 9 maanden geleden, dat we op 8 juli 2010 ons laatste reisverslag schreven. En wel bijna aan het einde van onze camperreis door Duitsland en België.

Nu staan we aan de "vooravond" van onze camperreis naar zuid-Portugal (naar het idyllische plaatsje Carvoeiro in de Algarve).

Momenteel zijn we druk doende met de voorbereidingen. Volgende week halen we de camper van stal voor een technische keuring + APK en de keuring van de opbouw (w.o. vochtinspectie + afpersen van de gasinstallatie).

Voorts hebben wij in grote lijnen ons reisplan (incl. campings) uitgestippeld. En zoals jullie op het routekaartje kunnen zien, starten we op de gezellige camping Gravenkastel in Gastel; voor ons inmiddels een vertrouwd adres bij Jacques & José van Langen.

In 2008 hadden we zuid-Portugal ook als reisdoel, maar toen volgden we de westkust van Europa.
Dit keer kiezen we voor de oostkant, via Luxemburg, oost-Frankrijk, de Costa's in Spanje en via Gibraltar naar de Algarve.

Onze planning is, dat we op donderdag 14 april vertrekken en op 28 mei in Carvoeiro arriveren. Omdat we aldaar samen met Raymond & Patrick voor 2 weken een fraaie villa met zwembad hebben gehuurd. Zij komen dan met het vliegtuig naar Faro, alwaar een huurauto gereed staat.
In Carvoeiro hopen we vrienden en bekenden uit het recente verleden te ontmoeten.
Tevens kan Jan van de heenreis uitrusten en zich geestelijk voorbereiden op de terugreis.

Naar inschatting zullen de heenreis ca 3800 km's en de terugreis ca 3000 km's bedragen.

Vanaf zaterdag 11 juni zullen we onze terugreis aanvaarden. Oók deze reis kunnen jullie terugvinden op het routekaartje.

Zodra wij "in den vreemde" draadloos internetverbinding kunnen ontvangen, zullen wij weer regelmatig verslag doen van onze reis- en kampeerbelevenissen.

Wij hebben er in ieder veel zin in en staan onder de hand te trappelen om van start te gaan.

Groetjes van "de Vinkies".

• 11 Maart 2011 - 17:42

Wilma:

hoi lieve vinkies,,,,,,,,,,,,,,,,,,,heeeeel veel plezier straks en heel veel mooi weer,,,dikke kus xxxx

• 11 Maart 2011 - 18:20

Lenie En Wout Vink:

Leuk dat jullie die reis gaan maken, wij willen op de hoogte gehouden worden!
    Lieve groeten van Lenie en Wout Vink.

• 11 Maart 2011 - 20:00

De Verstekeling:

hallo vinkies het is bijna zo ver voor de de grote reis. heel veel plezier en mooi weer heb je daar vast wel.

• 12 Maart 2011 - 08:23

Conny & Rob:

Hoi Vinkies,

Leuk! De Algarve is er klaar voor hoor, tot ziens in ons mooie Carvoeiro.

• 12 Maart 2011 - 10:43

Jaap En Bep De Jongs:

Jan en riet,

Wij wensen jullie een heel goede reis naar de algarve.
    Dat je mooi weer mag hebben op je reis daar heen en daar in je vacantie.
    Wij gaan je weer volgen heel veel geluk samen.
    groetjes jaap en bep

• 12 Maart 2011 - 12:58

Carel En Wilma:

Hoi Jan en Rita

Ja de voorbereiding is in volle gang, ook dat is alweer een beleving op zich.

Wij wensen jullie een fantastische reis naar jullie favoriete vakantieland Portugal.

Doe voorzichtig en geniet met volle teugen, dan zien wij jullie waarschijnlijk eind augustus in Duitsland.

Wij volgen jullie op de voet, ook tijdens onze reis naar Roemenie.

Lieve groeten Carel en Wilma

• 12 Maart 2011 - 23:55

Ton En Elly:

Jan en Riet....wij wensen jullie een hele fijne vakantie en met plezier en interesse zullen we jullie weer volgen......liefs en groetjes
    Ton en Elly

• 13 Maart 2011 - 09:15

Patrick:

Heel veel plezier met de voorbereidingen van jullie reis! Hopelijk hebben jullie heel veel mooi weer en een voorspoedige reis. Wij kijken nu al uit om jullie in Carvoeiro te ontmoeten.

• 13 Maart 2011 - 09:53

Raymond:

Leuk dat alle voorbereidingen in volle gang zijn. We leven graag mee met de heenreis, beleven graag de twee weken luxe (uitrustperiode) live met jullie mee en leven weer mee met de terugreis... Geniet van het voorbereiden en sowieso tot 29 mei 2011!

• 14 Maart 2011 - 18:12

Netty:

Ga jullie weer volgen hoor! Leuk.

• 01 April 2011 - 06:11

Wim:

Nog twee weken voorbereiden en dan kunnnen jullie met de mobiele woning het Nederlandse klimaat ruilen voor dat op het Iberisch schiereiland.
    Een fijne. gezellige en voorspoedige reis met natuurlijk ook weer een behouden terugkeer naar de vaste woning.

• 01 April 2011 - 16:15

JACK EN NEL:

HOI JAN EN RIET.
    WIJ WENSEN JULLIE EEN GOEIE REIS.
    GENIET ERVAN,EN TOT ZIENS.

• 03 April 2011 - 08:12

Gerard Seijsener:

Beste Riet en Jan,
    Wij wensen jullie een goede reis en een ontzettend plezierige vakantie, waarbij gezelligheid voorop staat.
    Ferienpark Teutoburgerwald Barntrup
    Familie Seijsener en medewerkers.

• 13 April 2011 - 19:38

Cor En Ella:

Hallo Jan en Rita
    De camper helemaal vol geladen???
    En geen last van overgewicht ???
    Dan wensen wij jullie een hele fijne vakantie,
    veel zon en spannende reisverslagen ,slaap lekker vannacht ,morgen is het zover
    Groetjes Cor en Ella

• 13 April 2011 - 20:12

Patrick En Raymond:

Een hele fijne vakantie met vele mooie en veilige kilometers toegewenst!
    Geniet er van!

Tot ziens in Carvoeiro!