Bloedhitte ............. - Reisverslag uit Géraudot, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Bloedhitte ............. - Reisverslag uit Géraudot, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Bloedhitte .............

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

28 Juni 2011 | Frankrijk, Géraudot

Hallo reisgabbers

Gisteren zijn we van Cheverny naar Géraudot-Plage gereden. Een lange, saaie en bloedhete rit van ca 360 km's. Het gebied kenmerkt zich door onmetelijke graanvelden.

De camping die we op het oog hadden ligt aan het grote meer Lac d'Orient, maar de weg ernaartoe bleek afgesloten. Moesten we 15 km's rond het meer omrijden.

Aangekomen, bleek de camping de moeite waard. De ligging aan het meer, met een breed strand, is fraai.
Het enige waar ik dan altijd weer aan moet wennen, zijn de Franse toiletten. Het lijkt wel of je op paardrijles moet. Het enige wat dan ontbreekt is een galop Hahahahaha

Tijdens de reis was het al bloedheet (onderweg gaf een temperatuurmeter 39 graden aan), maar gisteravond werd het er ook nog eens zeeeeeeeeer benauwd bij. Gevolg was wel, dat we beiden de hele nacht nagenoeg niet hebben geslapen.

Momenteel schijnt de zon weer volop, maar er staat een licht windje bij en dan is het te doen. Althans tot dit tijdstip van 10:45 uur.

Morgen rijden we na 250 km's België in met als doel een camping in Hotton (Ardenne). Volgens Buienrader loopt dan de komende dagen de temperatuur daar terug naar zo'n 15-16 graden. Dus óók dat zal wel even wennen worden.

Tot zover ons verslag en we hopen dat het (voorspelde) noodweer in Nederland geen problemen voor jullie gaat opleveren.

Groetjes van de Vinkies

• 28 Juni 2011 - 14:18

Nic En Coby Bosdam:

Hallo Vinkies,

Zit hier te puffen achter mijn bureau. Gisteren was het erg warm en ook benauwd.
    Vanochtend wat regen en nu weer een zonnetje. Voorlopig vallen de hagelstenen boven de Noordzee.

Gelukkig kunnen jullie pootje baden in het meer. Wij behelpen ons wel met onze voeten in een teiltje water.

Geniet nog maar van het mooie weer en de omgeveing.

Groet Nic en Coby

• 28 Juni 2011 - 19:25

Raymond:

Dat klinkt als goed warm... maar beter zo dan volop regen. Vandaag was ik in de omgeving Bladel en daar gaf de thermometer 41 (!!) graden aan. Hoezo extremen? Ondertussen rommelt het hier nu flink en af en toe een fikse bui. Hopelijk blijft het daar bij. Het meer is voor ons zeer bekend... daar hebben we in 2003 met de auto (ja, ja... met de auto) in gestaan omdat het toen volledig droog was gevallen. Gelukkig hebben jullie water er nu in voor enige verkoeling. Veel plezier in Hotton en als je gaat fietsen naar Chateau Rendeux voor de Chateaubriand.... laat het maar weten dan geef ik nog even de juiste route...

• 28 Juni 2011 - 19:26

Raymond:

Overigens zit in L´Epine zelf bij de kathedraal een geweldig sterrenrestaurant± Aux Armes de Champagne. Zeer betaalbaar (wij aten er samen een 3-gangen lunch voor € 50,00). Aanrader dus.