Na een aantal weken onze fietsen van stal gehaald - Reisverslag uit Cheverny, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Na een aantal weken onze fietsen van stal gehaald - Reisverslag uit Cheverny, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Na een aantal weken onze fietsen van stal gehaald

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

25 Juni 2011 | Frankrijk, Cheverny

Hallo luitjes

Vandaag was het schitterend zomers weer met 35C. Dus besloten we na weken onze fietsen weer van stal te halen. We wilden nl. de stad Blois (gelegen aan de Loire) bezoeken. Van de campingeigenaar kregen we een fietskaart en daaruit bleek dat de fietstocht ca 45 km's bedraagt. En dat klopte uiteindelijk ook, maar ik heb dat vóór de start niet aan Riet verteld. Hahahaha

De rit ging over onverharde en verharde paden en met deze hoge temperatuur bleek elke heuvel (en zeker op de terugweg) een behoorlijk uitdaging voor m'n meissie. Ze zei het niet hardop, maar ik vermoed dat ze me stilzwijgend op de terugrit toch wel een aantal verwensingen heeft toegedicht. hahahaha

Maar goed, de inspanningen waren niet voor niets, want Blois blijkt een fraai oude stad te zijn. Voor de beeldvorming plaats ik de nodige foto's.
Trekpleisters zijn sowieso de Cathédrale de Blois, de vergezichten op de Loire, de oude kerkjes in Cour-Cheverny en Cheverny.

Ik krijg Rita niet zover dat ze morgen weer een fietsuitdaging aangaat, dus het zal wel een rustdag worden en wat uurtjes in/aan het zwembad vertoeven.

We verwachten dan ook, dat we niet eerder dan maandagavond of dinsdag verslag zullen doen van onze volgende etappe naar Geraudot, ongeveer 300 km's verder noordwaarts.

Groetjes van de Vinkies en een fijne en zonnige zondag toegewenst.

• 26 Juni 2011 - 10:56

Jaap En Bep:

Jan en riet

Het is een heel mooi plaats je schitteren de foto's maar je moet wel een beetje rekening houden met riet. groetjes

• 26 Juni 2011 - 12:45

De Verstekeling:

Hoi Rita en Jan Kun je wel , om niet te zeggen dat het zo veel km's waren, ze heeft gelijk dat ze nu lekker niets doet. De foto's zijn weer mooi en rita als je weer gaat fietsen vraag dan hoe veel km het is, en als je het te ver vindt , ga maar lekker alleen hahaha, geniet nog maar. het is nog maar een paar weken, en of het hier dan mooi weer is ? ik weet het niet. groetjes

• 26 Juni 2011 - 16:47

Netty:

Dat is toch ook veel te warm om te fietsen, je kunt er wil in blijven. Riet moet wel heel veel van je houden om met je mee te gaan...
    Hier vandaag ook een mooie dag, nog even genieten, want het is maar van korte duur.
    Leuke foto's en blijf schrijven.

• 26 Juni 2011 - 18:20

Wilma En Stephanie:

haha die riet heeft natuurlijkzon zadelpijn dat zij voorlopig niet meer fietst hihi,,,,jij hebt een vollere isolatielaag:) wij hebben nu ook eindelijk ff paar daagjes mooi weer, wel niet zo warm als bij jullie, neem maar lekker de zon mee op jullie terugreis, liefs

• 26 Juni 2011 - 18:40

Raymond:

Dit is inderdaad een schitterende omgeving. Wij hebben in 2007 in de buurt van Tours en Amboise gezeten... niet ver van jullie stekkie vandaan. De nodige kastelen en wijnhuizen bezocht. :-) Jullie gaan nu snel noordwaarts... hopelijk blijft het weer goed!