Weer een ruk noordwaarts ............ - Reisverslag uit Cheverny, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Weer een ruk noordwaarts ............ - Reisverslag uit Cheverny, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Weer een ruk noordwaarts ............

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

24 Juni 2011 | Frankrijk, Cheverny

Goedenavond luitjes

Na een verblijf van 2 nachten op de camping Le Vianon, in Palisse, zijn we vandaag in Cheverny aangekomen. Een rit van 340 km's, waarvan 150 over de snelweg en 190 over provinciale en toeristische wegen. Deze wegen boden ons wonderschone beelden op, door berglandschappen en Franse dorpjes, die soms tegen een berghelling waren geplakt. Het vroeg van Jan wel de nodige stuurmanskunsten, maar het liep verder gesmeerd

De camping Le Vialon in Palisse is een fraaie kleine boscamping, maar dat is ook alles. De camping ligt midden in de bush-bush en is alleen geschikt voor ECHTE natuurfreaks. Tijdens de zeer smalle en bochtige toegangsweg van 7 km's hoopten we geen tegenliggers tegen te komen, want dan hadden we toch een probleem gehad.
Het bijzondere was nog wel, dat de eigenaar oorspronkelijk uit Bodegraven afkomstig is en dat hij de Meije heel goed kent. Sterker nog, hij kent de familie Schouten goed en hij heeft nog in de klas gezeten met een dochter Sonja van de groenteboer Koos Schouten uit Bodegraven. En hij wist spontaan ook nog de naam van de zoon Jos te noemen. Toeval of niet???

De camping waar we nu staan, is genaamd Les Saules en is gelegen even buiten Cheverny, midden in de Loire-streek.
De komende dagen gaan we dan ook fietsend de wijnstreek verkennen. Een ideaal punt daarvoor is een AOC oftewel een soort coöperatie waar we meerdere soorten wijn kunnen proeven. Jan hoopt dan een goede keuze te kunnen maken om een aantal dozen naar Nederland mee te smokkelen. Hahahaha Inmiddels hebben zich al enkele wijnkapers zich gemeld. Dus het alarm van de camper moet er tijdens de verdere terugreis op. Zeker als we in Zwijndrecht aankomen. Hahahahahah

Tot zover onze belevenissen van de afgelopen dagen.

Groetjes van de Vinkies vanuit een zonnig en warm Cheverny.

• 24 Juni 2011 - 19:26

Hallo Jan en Rita ,wat leuk ik krijg net je verslag binnen wij zitten in het hoge noorden ,en jullie in Frankrijk en toch kunnen we elkaar volgen, het ziet er nog steeds zonnig uit bij jullie , en in die wijn streek daarzal jij je wel vermaken ,neem je er ook een mee voor in Duitsland??? gr. Cor en Ella

• 24 Juni 2011 - 22:29

Andre Renate En Marc:

zo vakantiegangers, mooie foto's hoor. We krijgen geloof ik ook zin in vakantie.
    Maar wat heeft Riet gedronken bij die ene foto :-) Het zit op de verkeerde plek hahahahaha.
    Nog een heeeele fijne terugreis.
    Groetjes de van Scheltjes

• 25 Juni 2011 - 09:26

Conny & Rob:

Hé ouwe wijnsmokkelaars! Maximaal 100 flessen hè.... :)

Wij zijn van 8/7 tot 13/7 op de Kaag (Kaagweek), maar dan zijn jullie nog niet thuis denk ik?

Groetjes vanuit een immer zonnig Carvoeiro,

C&R.