Genieten van Franse wijnstreken ...... - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Genieten van Franse wijnstreken ...... - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Genieten van Franse wijnstreken ......

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

18 Juni 2011 | Frankrijk, Vézac

Hallo luitjes

Gisteren reden we vanuit Bidart naar Pyla-sur-Mer, alwaar het hoogste duin van Europa ligt. Vanaf de camping kun je via een smalle trap naar het hoogste punt. Jammer genoeg was het weer daar niet best; de nodige regenbuien en harde wind. Dus besloten we vandaag de Franse westkust voor gezien te houden.

We wilden méér landinwaarts en wel naar de camping Les Deux Vallées in Vézac. Deze camping ligt dichtbij de rivier de Dordogne. Nu hadden we de tolweg kunnen nemen, maar dat spreekt m'n chauffeurtje niet aan. Dus werd gekozen voor provinciale wegen (routes national), hetgeen wel betekende dat we over ca 225 km's 4 uren zouden doen.

Onderweg speelde regenbuien ons ook nog parten, maar nadat we Bordeaux hadden gerond, klaarde het weer op.
Het gedeelte langs de Dordogne bleek een succes, want het was onderweg weer volop genieten. We kwamen door kleine dorpjes met smalle straten. M'n chauffeur moest wel heel goed opletten en daardoor verliep het allemaal cresendo.
Tijdens onze rit doorkruisten we de bekende wijngebieden van o.a. St Emillion, Cahors en Bergerac met vaak prachtige en indrukwekkende gebouwen (chateau's).

De camping Les Deux Vallées doet gezellig en landelijk aan. En in de nabijheid zijn een aantal kastelen te bezoeken, waaronder de Chateaux van Beynac en Castelnaud.
De komende dagen gaan óf wandelend óf fietsend de directe omgeving verkennen. Ik verwacht dat we jullie daarover in het volgende reisverslag het é.é.a. kunnen vertellen.
Groetjes van de Vinkies vanuit een zonnig Vézac.

• 19 Juni 2011 - 17:38

Raymond:

Foto's zien er weer goed uit! Mooie plek ook met op de achtergrond het duin.