Wéér een etappe verder in zuidelijke richting ... - Reisverslag uit Bannes, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Wéér een etappe verder in zuidelijke richting ... - Reisverslag uit Bannes, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Wéér een etappe verder in zuidelijke richting ...

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

26 April 2011 | Frankrijk, Bannes

Vandaag reden we - onder een stralende zon - vanuit Verdun ca 190 km's naar de camping Hautoreille in Bannes,7 km's vanaf Langres.
Een zeer bloemrijke en rustig gelegen camping tussen glooiende grasvelden en bossen.
De streek rondom Langres kent 4 meren en 4 bronnen. Eén van die bronnen is de oorsprong van de Maas (tot aan de Noordzee bedraagt de lengte 950 km's)en één van de andere is de Seine.
Méér dan genoeg om te ontdekken en te bekijken.

Nog even terugkomend op ons verblijf in Verdun, kunnen we melden dat deze stad ook genoeg te bieden heeft.

Wij bezochten gisteren een aantal historische plekken:
* een rondgang door de ondergrondse citadel
* het monument "à la victoire de Verdun"
* de cathedrale Notre-Dame
* de Tour Chaussée
* cimetière du Faubourg Pavé

Om een indruk van deze plaatsen te krijgen, nodigen we jullie uit de foto's bij het vorig verslag te bekijken.

Terug naar vandaag. We blijven tot donderdagochtend op camping Hautoreille en morgen gaan we wandelend (fietsen lijkt voor ons te zwaar)de omgeving, waaronder een groot meer, verkennen.

Misschien kunnen we jullie op de volgende camping in Saint-Léger-du-Fougeret weer wat melden.

Tot dan en voor nu de groetjes van de Vinkies

• 26 April 2011 - 18:53

Freule Anke:

Hee jonker Jan en jonkvrouwe Riet,
    uit jullie reisverslagen blijkt wel dat jullie het prima naar jullie zin hebben, fijn om dat te lezen. Op de foto's kunnen we zien dat jullie ook genieten van het mooie weer, net zoals hier. Geniet van jullie reis, we horen graag weer iets van jullie van een volgende camping.
    Groeten uit Zeeland.....

• 27 April 2011 - 06:33

Patrick:

Weer een leuk verslag om te lezen. Hopelijk blijft het mooie weer bij jullie!
    Alvast succes voor de volgende etappe!

• 27 April 2011 - 06:50

Kouroswilma:

hahaaa handig zo he met die naam, weet je in ieder geval welke wilma.....ziet er allemaal erg leuk uit,,,was ik maar stiekem achterin als verstekeling meegegaan hahaaaa
    liefs

• 27 April 2011 - 10:30

Riet & Jan Vink Vink:

Hoi "Kouros-Wilma", zoals je misschien uit de reacties al gemerkt hebt, hebben we al een "verstekeling" aan boord. Maar er kan nog wel een 2e gezellige "verstekeling" bij. Jullie moeten dan wel bij elkaar in bed slapen.

Ik twijfel wel of ik al die resterende weken 3 dames aankan. Hahahahahaa Groetjes van Jan

• 27 April 2011 - 14:52

Jaap En Bep:

Jan en Riet
    Heel mooie foto's prachtig weer heb je en een leuke camping.
    Gaan jullie maar lekker door.
    Groeten uit drunen

• 27 April 2011 - 17:27

Marielle:

Hallo,

Wat een leuk en gezellig reis verslag, mooie foto´s.
    Verder lekker genieten met elkaar heel veel
    plezier tot later!!!!

Groetjes uit Lisserbroek

• 27 April 2011 - 17:42

Carel En Wilma:

Ja Jan die naam Wilma was zeker populair een aantal jaren geleden of misschien nog steeds.
    Ik haal Carel er wel bij dan weet je meteen welke Wilma het is.
    En 3 dames Jan is dat niet teveel van het goede op jou leeftijd, want de 65 komt dichtbij, hahahahahahha
    Maar weer een geweldig verslag, en ook mooie foto's.
    Ik was ff een weekje weg maar zit weer helemaal in de reis hoor, ga zo door.
    Volgende week 2 mei vertrekken wij met kleindochter Nikki voor een midweek naar slagharen, dus dan zal ik niet reageren op jullie verslagen, maar niettemin verheug ik me daarna alweer om ze te lezen.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes en liefs carel en Wilma

• 28 April 2011 - 11:14

De Verstekeling:

hallo rita en jan,zo te zien hebben jullie naar je zin ,nog een verstekeling erbij wordt het wel wat vol,en beetje krap met slapen, en jij denkt dat je ze de hele dag moet vermaken dat kunnen ze zelf wel, DRIE VROUWEN, het is maar beter zo,je kids zien je al aankomen met je gevolg. nog een fijne reis in frankrijk, en ik blijf jullie volgenen mooi weer heb je al en ik ook .goetjes

• 29 April 2011 - 16:25

Netty:

Leuke verhalen en lekker veel foto's.
    Zoals Jan zeker weet; Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Hoewel jullie beiden met de woorden ook geen problemen hebben.
    Blijf vooral schrijven en foto's maken, ik blijf zeker lezen en kijken.