De omgeving van Bad Dürkheim verkend - Reisverslag uit Bad Dürkheim, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu De omgeving van Bad Dürkheim verkend - Reisverslag uit Bad Dürkheim, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

De omgeving van Bad Dürkheim verkend

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

20 Juni 2010 | Duitsland, Bad Dürkheim

Gistermorgen vroeg uit de veren, want onze (camper)vrienden Wilma, Ella, Cor en Carel vertrokken om 9 uur voor de één na laatste etappe naar Groesbeek. Zaterdagavond hebben we genoten van een diner in het naastgelegen Gasthaus.
Nadat we hen hadden uitgezwaaid, hebben we onze fietsen gepakt en zijn we de omgeving van Bad Dürkheim gaan verkennen.
Het centrum van dit fraaie gebied kenmerkt zich door vele wijnhuizen. In Bad Dürkheim staat één van de grootste wijnvaten van Europa met een inhoud van 1,7 miljoen liters. Zie foto.
Vervolgens zijn we naar pittoreske dorpsjes als Ungstein, Grethen en Hardenburg gefietst. Het was een licht geaccidenteerde fietsroute, dus Riet had weinig reden tot klagen. En zeker niet toen ze op de terugweg in Bad Dürkheim kon genieten van een overheerlijke hoorn met ijs en aansluitend nog even een peukie. Ze moet uiteindelijk toch aan haar conditie blijven werken. Hahaha

In Bad Dürkheim werden we ook nog verrast met een georganiseerde wielerronde. Speciaal voor onze Brabantse vriend Wim Bink een paar actiefoto's geschoten. En Wim, het ging toch harrrrrrrrrrrrrd !!!!! Pppffffttt. Uiteraard was de wielerronde omlijst met gezellige kraampjes op de oude terrassen. En we konden het niet laten om nog even te genieten van zo'n echte Duitse "bratwurst".

Al met al weer een leuke en gezellige dag.

Morgenochtend trekken we verder naar een camping in Losheim (in de Eifel) en komen we zo langzamerhand toch weer enigszins in de richting van de BeNeLux.

We hebben in de Eifel 3 campings ingepland en als we goed zijn geïnformeerd, dan hebben zij niet de beschikking over WiFi (draadloos internet). Dus het kan zijn dat jullie een poosje niks van ons "horen".

Groetjes van de Vinkies

• 20 Juni 2010 - 10:25

Netty:

Goedemiddag daar, leuk weer een verhaal te lezen over jullie avonturen in Duitsland. Pas op met Bratwusr voor je het weet ben je er aan verslaafd en je kunt ze echt overal in duitsland kopen. Voor elke gegeten worst moet je wel weer een stukkie fietsen natuurlijk. Het wil heir maar geen zomer worden. Gisteren voetbal gekeken bij ons thuis met 20 mensen maar wel binnen. Was wel weer erg gezellig. Groet en blijf schrijven!

• 20 Juni 2010 - 10:36

Yvonne :

Het ziet er weer mooi uit.
    Hier is het net herfst maar zal wel weer opknappen .
    Genieten jullie er maar mooi van .
    Groetjes Jan en Yvonne

• 20 Juni 2010 - 11:24

Kees:

Hé globetrotters, het is goed om te lezen, dat jullie het lekker naar de zin hebben.
    Afgelopen donderdag zijn Leen en Wilma bij me geweest. Het was erg gezellig.
    Ik wil nog ff doorgeven, dat ik de afgelopen week pijnvrij geweest ben en dat ik morgen weer aan het werk ga. Eindelijk.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Veel plezier

Gr. Kees

• 20 Juni 2010 - 11:44

Gerrit Fija Pronk:

Leuk verslag, ik hoop dat het bij jullie beter
    weer is wij zitten hier met de kachel aan nog geen 12 graden.Wij gaan volgende week naar Hongarije maar daar is het ook nat en veel muggen.Veel plezier verders.

• 20 Juni 2010 - 14:06

De Verstekeling :

Hallo rita en jan. het is bij jullie ook niet echt warm,hier ook niet, de coolsjes zijn weer thuis en lekker bruin. ik heb ff koffie gedronken en al wat verhalen gehoord,ik heb een ketting en armband gekregen maar daar weten jullie alles van hahahahaha staat ook erg leuk.ik zal over een poosje kijken. of er weer een verhaal is nog een fijne vankantie en mooi weer groetjes V

• 20 Juni 2010 - 14:25

Elly En Ton:

Leuk weer van alles te lezen hoe jullie je vermaken....leuke foto van Jan op wijnvat hihihihi
    Het is hier inderdaad slecht weer en koud....we zouden vandaag met Greet en Ingeborg barbequen maar het wordt gourmetten pffff!
    groetjes
    ton en elly

• 20 Juni 2010 - 21:19

Wilma En Carel:

Hoi Jan en Rita

Je las het al van de verstekeling, we zijn weer veilig thuis.
    En ook wij kijken terug op een fijne reis, maar thuis is ook weer leuk, en morgen weer fijn de kindjes rijden. Ik wens jullie nog een fijne vakantie, en kom ook weer veilig thuis.
    Groetjes Wilma en Carel

P.S. het is fantastisch mooi geworden bij de verstekeling.