Wat is er sedert 24 Juni gepasseerd? - Reisverslag uit Stavelot, België van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Wat is er sedert 24 Juni gepasseerd? - Reisverslag uit Stavelot, België van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Wat is er sedert 24 Juni gepasseerd?

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

30 Juni 2010 | België, Stavelot

Hallo luitjes

We hebben weer draadloze internetverbinding. Ons laatste reisverslag dateert alweer van 24 juni j.l.
Tot 28 juni zijn we in Saarburg gebleven en hebben we de omgeving verder verkend. O.a. door een mooie fietstocht langs de rivier de Saar en ik heb Riet zover gekregen dat we de stoeltjeslift vanuit het centrum van Saarburg naar de top van de Warsberg hebben genomen. Voor Riet is dat sowieso een hele "onderneming", maar het werd beloond met mooie vergezichten op Saarburg en omgeving. Het zal onze zoon Raymond nog voor de geest staan, dat we 28 jaar geleden in Seefeld (Oostenrijk) klimmend de top van een berg hadden bereikt, met de wetenschap dat we met een stoeltjeslift weer terug naar het centrum van Seefeld konden; een kwestie van mogelijk 5-10 minuten. En wat overkwam ons? Riet durfde niet in de stoeltjeslift naar beneden. Dus moesten we weer lopend een pokkeneind naar beneden. Ik zie nog het beeld voor me, dat Raymond als een "dronken" kereltje de laatste honderden meters aflegde.
En nu kreeg ik Riet zowaar toch in een stoeltjeslift.
Maar wat gebeurde er dit keer? Halverwege de afdaling stopte de stoeltjeslift, vanwege een storing. Riet zei dan ook "Ik wist vóóraf bijna zeker, dat dit mij weer moest overkomen". Hahahahaha
Na een vertraging van ca 10 minuten, bereikten we toch weer de "begane grond".
Bij ons vertrek uit Saarburg kregen wij van de campinghouder de tip om onze toeristische route naar Stavelot (B), via Grevenmacher (Luxemburg) te rijden. Want de brandstof in Luxemburg is fors goedkoper dan in andere landen. De dieselprijs bedraagt daar € 1,02 per liter. Scheelt ca € 0,25 met Nederland en Duitsland.
De rit ernaartoe had één nadeel/voordeel, dat de bergweggetjes zeer smal en steil waren, met scherpe haarspeldbochten. Te vergelijken met de Pyrenneën. Naast het afremmen op de motor, moesten de remschijven ook vaak gebruikt worden.
Via mooie wegen door Luxemburg en de Ardenne, bereikten we de camping in Stavelot.
Op zich ziet de camping er goed uit, maar het stadje Stavelot en de omgeving viel ons toch dermate tegen, dat we besloten vandaag alweer te vertrekken. Met als doel de minicamping in Gastel (gem. Budel). Deze camping hebben wij vorig jaar ook aangedaan, met een prachtige fietsomgeving en zeer vriendelijke campingeigenaren Jack & José.
We verwachten hier 1 week te blijven en vervolgens voor de laatste "halte" een camping in Esbeek (nabij Hilvarenbeek) aan te doen.

De weersvoorspelling voor de komende dagen is zodanig goed, dat we de nodige kilomters gaan fietsen.

Maar daar berichten we jullie nog wel over.
Groetjes van de Vinkies

• 30 Juni 2010 - 20:51

Carel En Wilma:

he he eindelijk weer een berichtje van jullie.
    ik merk dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben.
    en rita wat moet jij wat doorstaan met zo'n man.
    petje af voor jou, en jan doe een beetje voorzichtig met haar, onze harten zijn niet meer zo flexibel op deze leeftijd.
    geniet lekker nog van jullie laatste weken.

groetjes carel en wilma

• 30 Juni 2010 - 21:35

Ton En Elly:

Leuk weer iets van jullie te horen en eng hoor Riet...die haperende stoeltjeslift....brrr..ik moet er ook niet aan denken!
    Hier ook fantastisch weer...vorige week 3maal gevaren en het blijft voorlopig nog warm....heerlijk!
    Tot de volgende keer maar weer...
    Groetjes van ons
    Ton en Elly

• 30 Juni 2010 - 21:41

San:

Had je 28 jaar geleden maar zo veel lef gehad mam!

• 01 Juli 2010 - 09:14

Netty:

Leuk weer wat van jullie te lezen. Trouwens ik zou liever met de lift omhoog gaan en dan lopend naar beneden maar goed ieder zijn voorkeur. Lekker lang van het uitzicht genieten in een hangende lift. Riet let wel er zijn altijd stoere mannen die je dan tzt komen bevrijden, dus voor de volgende keer...

• 01 Juli 2010 - 11:18

Patrick:

Welkom terug in Nederland! Ik herken de kabelbaan van Saarburg, daar heb ik ook ingezeten. Wij hebben hebben gekampeerd op de camping bovenop de Warsberg. Stoer van Rietje dat ze toch in de kabelbaan is gegaan. Toen ze er uit was zeker een sigaret of 10 tegen de schrik? Jammer dat de omgeving van stavelot jullie zo is tegen gevallen. Nu weer terug in het Nederlandse. Geniet nog van jullie laatste weken.

• 02 Juli 2010 - 06:29

Yvonne:

Dit is weer een mooi bericht van jullie .gaaf van Riet ik was de stoeltjes lift niet niet ingegaan . Wens jullie nog een fijne paar weken .

groetjes Jan en Yvonne

• 02 Juli 2010 - 09:39

Corry Den Dulk:

Wat een prachtige en sportieve reis hebben jullie gemaakt!
    Vorig jaar heb ik ook voor het eerst in een stoeltjeslift gezeten; met kloppend hart maar ik ben om!!!!
    Fijne vakantie verder....

Groetjes van Teun & Corry