6e etappe van Löwenhagen naar Bischofsheim ad Rhön - Reisverslag uit Bischofsheim an der Rhön, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 6e etappe van Löwenhagen naar Bischofsheim ad Rhön - Reisverslag uit Bischofsheim an der Rhön, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

6e etappe van Löwenhagen naar Bischofsheim ad Rhön

07 Juni 2010 | Duitsland, Bischofsheim an der Rhön

Vandaag zijn we eerder dan gepland doorgereisd naar Bischofsheim an der Rhön. De camping in Löwenhagen bood kwalitatief niet het niveau die wij graag willen. De kampeerplekken werden slecht bijgehouden en het gras stond veel te hoog. Nog even en je kon gaan "hooien". Verder kon je goed merken dat het sanitair door de eigenaar zelf was aangebracht. Zodra enkele mensen hadden gedouched, stond alles blank. Daar kwam nog bij, dat het gisteravond - na een zonnige dag - om ca 19:00 uur ging plensen en het terrein werd steeds drassiger.
Vanmorgen om 7:30 uur opgestaan en rond 09:30 uur konden we weer op pad, na eerst nog even in Dransfeld de nodige inkopen te hebben gedaan.
De afstand naar Bischofsheim bedraagt 180 km's. Tot aan Fulda hebben we de snelweg genomen. Daarna moesten we nog ca 50 km's rijden en kozen we voor een touristische route. Onderweg was weer veel fraais te zien en kwamen we door dorpjes als: Uttrichshausen, Poppenhausen, Wachtküppel, Gersfeld en uiteindelijk - na de nodige steile hellingen en haarspeldbochten (soms moest ik terug naar de 2e en 3e versnelling) - op de camping Am Schwimmbad in Bischofsheim an der Rhön.
We staan hier op een prachtige kampeerplek, met rondom zicht op heuvels en bergen. Zie ook enkele foto's. En naast de camping ligt een prachtig zwembad, welke we als campinggasten gratis mogen gebruiken.

De hoogste top - de Kreuzberg - ligt op 928 meter. Het wordt onze uitdaging om op één van de komende dagen naar die top te wandelen. Want ........... men heeft ons verteld, dat zich boven op die top een klooster bevindt, waar monniken nog hun eigen bier brouwen en verkopen. Dussssssss...........???

Maar eerst "presteren" en dan pas verder verslag doen. Hahahaha

Vandaag zijn we weer de zon tegemoet gereden en de komende dagen voorspellen ze 29 - 30 graden Celsius, met volop zon. Dus we zitten weer goed.

Groetjes van de Vinkies

• 07 Juni 2010 - 21:41

Elly En Ton:

Hallo Jan en Riet
    Wij zijn zaterdag teruggekomen uit een zeer zonnig Turkije....een dikke 30graden.
    We hebben het erg leuk en gezellig gehad maar vertel het wel als we elkaar weer zien....
    Zo had ik heel wat verslagen te lezen van jullie haha!
    fijn dat jullie zo genieten en dat het weer zo goed is...
    het is hier weer koud en regenachtig....brrr
    Zaterdag toen we thuis kwamen was het lekker warm.....bijna net zo warm als in Turkije!
    Nog veel plezier jullie en tot de volgende keer.
    groetjes
    Ton en elly

• 08 Juni 2010 - 06:33

Anja Gerard Barntrup:

Beste Riet en Jan, leuk jullie zo te volgen. In de Rhoen zullen jullie het vast wel naar de zin krijgen. Wasserkuppe ist schoen.
    Veel (kampeer)plezier gewensd.

• 08 Juni 2010 - 06:44

Netty:

Verbaast me niet dat jullie snel zijn vertrokken van de vorige camping, leek me al niks voor jullie. Fijn dat het weer nu ook meewerkt. Hier is het na 4 dagen zon weer een beetje minder. Temperatuur goed maar de zon laat het een beetje afweten. Blijf schrijven.

• 09 Juni 2010 - 12:31

De Verstekeling :

Hallo,rita en jan, jullie boffen maar, met het mooie weer, mijn personeel doet goed hun best,nog ff dan kan ik weer in mijn huis,nog een fijne vakantie,en veel zwem plezier en mooi weer. groetje V.

• 09 Juni 2010 - 18:29

Mary:

Hallo Jan en Riet

Het zeikt hier van de regen
    het komt voor mij wel goed uit .Ik ben weer volop aan het klussen daar kan je geen warm weer bij hebben aan het sauzen behang afhalen er moet gespachteld worden.Ik dacht toch echt dat ik nooit meer zou verhuizen.
    zo zie je maar.Wat heerlijk toch dat jullie zo aan het toeren zijn geniet lekker.