Camping Am Niemetal in Löwenhagen - Reisverslag uit Löwenhagen, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Camping Am Niemetal in Löwenhagen - Reisverslag uit Löwenhagen, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Camping Am Niemetal in Löwenhagen

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

04 Juni 2010 | Duitsland, Löwenhagen

Ons verblijf op de zeer fraaie camping Ferienpark Teutoburger Wald hebben we woensdagavond afgesloten met een gezellige - door de campingeigenaar Wouter georganiseerde - wijnproeverij. De volgende ochtend werden we uitgezwaaid door Gerard & Anja Seijsener, hun zoon/eigenaar Wouter, Dieter en Bärbel. Waar maak je zoiets mee? Wat een fantastische en gastvrije mensen. Een groot compliment, dank voor jullie gastvrijheid en we hebben totaal geen spijt dat we 2 dagen langer zijn gebleven.
Omdat het gisteren in de regio Niedersachsen een officiële feestdag was, moesten we een stukje via Bad Pyrmont omrijden om inkopen te doen. Maar wat gaf het, het weer was zéér zomers, met volop zon en een strakblauwe hemel.
Na inkopen te hebben gedaan, onze reis naar Löwenhagen ingezet. Een belangrijk deel van de rit van ca 100 km's liep langs de Weser en bood ons weer pittoreske plaatsen/dorpen zoals Höxter, Beverungen, Herstelle, Gieserwerden en Bursfelde. Omdat het langs de Weser een glooiend landschap is, genoten we van prachtige vergezichten. Vanaf Busfelde moesten we over een zeer smalle bosweg door het Weser Wald naar de camping Am Niemetal in Löwenhagen. Regelmatig moesten we de kant in om tegenliggers te laten passeren. Maar het waren prachtige 7 km's.
Op de camping aangekomen, werden we verwelkomd door de eigenaresse Deborah Liemburg. Zij runt deze camping met haar man Ralph nu 2 jaar en ze zijn afkomstig uit Zoetermeer. Het is een kleinschalige camping die midden het Natuurgebied Münden ligt. Het snelstromende riviertje de Nieme deelt de camping in 2 delen. We mochten zelf een plek uitzoeken en volgens Deborah konden we met de camper overal gaan staan. Nou, dat hebben we geweten. Jan had net de camper op een mooie plek langs het riviertje gereden en voelde toen al de wielen wat wegzakken. Hij heeft nog getracht de camper van z'n plek te krijgen, maar het lukte al niet meer. De wielen slipten door de kleiachtige grond door. Gelukkig staan de ouders van Deborah ook op de camping en hij beschikt over een SUV-4-wielaandrijving. Voor het eerst de metalen trekpen op de camper geschroefd, sleepkabel aangebracht en toen maar trekken met die jeep. En we hadden geluk, na een paar pogingen kregen we de camper van z'n plek.
Toen kregen we een mooie plek tegen de bosrand aangeboden, want Deborah voelde zich toch een beetje schuldig.
Acheraf maar goed, want rondom het riviertje barst het van de muggen en lastige vliegen. En waar we nu staan, ben ik nog geen "muskito" tegen gekomen.
Het weer is vandaag weer prachtig. Dus vandaag maar eens lekker luieren en van de zon genieten.
De komende dagen gaan we wandelend en fietsend de bosrijke omgeving verkennen. Maar daar berichten we jullie nog wel over.
Groetjes van de Vinkies

• 04 Juni 2010 - 14:58

Patrick:

weer een leuk verhaal. Gelukkig dat jullie de camper los hebben gekregen uit de drassige grond. Hopen dat het weer zo mooi blijft :)

• 04 Juni 2010 - 16:08

De Verstekeling :

Hallo Rita en Jan, het zal niet waar zijn met jan eerst teeke beet en nu weer weg zakken in de modder en het is weer gelukt om er uit te komen ,bofkont en jullie vakantie is nog niet voorbij,dus er kan nog van alles gebeuren met jan,dus uitkijken ,en nog een fijne vakantie en uit kijken waar je loopt en rijdt groetjes

• 05 Juni 2010 - 15:35

Jaap/bep De Jongste:

Jan en Riet.
    Jullie beleven heel wat op je rond tocht door het mooie gebied.Ga zo door wij vinden het schitterend.

Groetjes Jaap en Bep

• 06 Juni 2010 - 09:17

Raymond:

Jullie zijn me ook wel een span ook... er moet altijd wel iets geks gebeuren. Voordeel is wel dat wij mooie verhalen kunnen lezen. Blij vooral doorgaan met 'beleven'.

• 06 Juni 2010 - 12:13

De Binkies:

zo te lezen gaat het goed met jullie zo te zien is het 'n prachtig gebied. wij kijken uit naar het volgende verslag ga zo door
    groetjes ons

• 06 Juni 2010 - 16:15

Yvonne :

Jullie maken wel wat mee,geniet ervan .
    Mooie foto,s weer.
    Groetjesss

• 06 Juni 2010 - 20:48

Lia:

Hoi Riet & Jan

Wat hebben jullie weer een mooie vakantie uitgestippeld.
    Jan,je reisverhalen zijn geweldig,mischien kun je ze verkopen aan RITA TOURS voor haar nieuwe catalogus 2011!!
    Geniet er lekker van.

Groetjes Ad en Lia