Op weg naar Winterswijk - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Op weg naar Winterswijk - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Op weg naar Winterswijk

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

23 Juni 2009 | Nederland, Winterswijk

Vanmorgen stonden we op met stralend mooi weer. Eerst in het zonnetje ons ontbijt genuttigd en vervolgens de luifel en andere attributen "ingepakt". Rond 11 uur op weg gegaan richting camping "de Vreehorst", ca 3 km ten zuiden van Winterswijk. Uiteraard weer voor een toeristische route gekozen. En toen ontstond er tussen Goor en Haaksbergen een technisch probleempje met onze camper. Op het dashbord brandde een geel lichtje wat duidde op een technische motorstoring. Uiteraard direct een geschikte stopplaats opgezocht en het serviceboekje van Fiat Ducato geraadpleegd. Hierin stond aangegeven dat we nog wel door konden rijden, maar dat ik de motor niet te zwaar mocht belasten. We hadden geluk, in Haaksbergen is een grote camperdealer gevestigd en aldaar om advies gevraagd.
Zij adviseerden ons terug te rijden naar een Fiat dealer voor bedrijfswagens in Hengelo. Deze dealer was direct bereid en in staat een "meeting" te verrichten en een mogelijke storing af/uit te lezen.
En zoals bij een bezoek aan de tandarts, was de storing niet meer te constateren. Mogelijk dat de storing duidde op een niet goed functionerende inlaatklep van de dieselmotor. Deze klep werd gecontroleerd en bleek toch goed te functioneren. Het storingslampje brandde niet meer en we hebben nadien onze reis - via Duitsland -vervolgd. Met dank aan het bedrijf COSMO (Iveco).
Inmiddels bereikten we zonder verdere (motorische) problemen de camping.
Wederom een prachtige ACSI-camping met alle toeters en bellen. Omdat de weersvoorspelling voor de komende dagen "zomers" te noemen is, met temperaturen van 25-27 C, zullen we het hier ongetwijfeld tot donderdagochtend 2 Juli wel volhouden.
Daarna ligt het in de bedoeling om door te reizen naar Gasselt (in de directe omgeving van de Leender Heide), in Noord-Brabant.
Groetjes aan iedereen en bedankt voor de leuke en enthousiaste reacties
de Vinkies

• 23 Juni 2009 - 20:42

Rita En Michel:

hoi jan en riet
    gelukkig goed aan gekomen,en niet te veel stukken gehad aan jullie camper,en nu maar genieten, want het wordt warm
    lieve groetjes van uit belgie waar het zonnetje ook lekker schijnt

• 23 Juni 2009 - 20:47

Yvonne:

Hoi Jan en Riet

Gelukkig dat er niks aan de hand was met de camper ,zo het zomer weer komt er aan dus genieten .Wens jullie nog een fijne tijd

Groetjes Jan en Yvonne

• 24 Juni 2009 - 06:48

Ray:

Leuk hè, al die techniek tegenwoordig?! Gelukkig bleek er niets aan de hand en prettig dat men jullie zo snel kon helpen. Vast in de tussentijd nog enige - niet nader te noemen - woorden laten vallen? Hahaha. Het is inderdaad schitterend weer nu dus geniet er maar volop van.

• 24 Juni 2009 - 08:16

Netty:

Nou Jan ik had je wel eens willen zien gebogen over het interne van de camper. Je bent toch best technisch:). Jullie hebben nu wel heel lekker weer en genieten zo te lezen van het mooie Nederland. Blijf schrijven het is leuk weer eens iets te lezen. Veel plezier!

• 24 Juni 2009 - 10:30

De Kaja:

Motor niet te veel belasten: dat betekent dus dat Riet moet uitstappen en verder lopen.

• 24 Juni 2009 - 12:11

Wilma:

Hoi Jan en Rita

Wat een geluk dat het niets ernstigs was, en dat je zonder problemen Winterswijk heb bereikt.
    Rita je had toch niet teveel inkopen gedaan he met Sandrs??????hahahahahhahah
    En fijn dat de camping weer zo bevalt, geniet er maar lekker van, want jullie zijn al dik over de helft, voor je het weet is het 15 juli.
    Ik kom niet meer onverwachts, want dan gaat het toch regenen, dus ik meld me wel weer als we tijd hebben.

Groetjes Carel en Wilma

• 24 Juni 2009 - 14:57

Coby & Nic:

Hallo Vinkies,

Iets voor de wintermaanden cursus bij ANWB? En als je heeeeeeel goed bent mag je misschien wel hulp wegenwacht worden.

Gr Coby & Nic

• 25 Juni 2009 - 10:50

Anke.....:

Hee Jan en Riet,

Waarom naar het zuien van Europa, hier is het weer ook fantastisch en als je pech hebt onderweg kun je gewoon nederlands spreken is wel net zo makkelijk om alles uit te leggen....hahaha, Jan en techniek???? Ik weet het niet...

• 09 Juli 2009 - 20:41

De Binkies:

als jullie zoveel fietsen moet huiben zijn hengel maar opruimen en gaan fietsen want anders kan hij in okt niet mee nog veel fiets plezier de groetjes