Een fietsrondje om de Sallandse Heuvelrug. - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Een fietsrondje om de Sallandse Heuvelrug. - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Een fietsrondje om de Sallandse Heuvelrug.

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

17 Juni 2009 | Nederland, Nijverdal

Wat was het vandaag een prachtige zomerse (fiets)dag. Vanmorgen tijdig opgestaan en het ontbijt in de buitenlucht (en onder een stralend zonnetje) genuttigd.
Vervolgens de fietstas gepakt en van start gegaan voor een fietstocht van ca 50 km.
Waar leidde deze tocht zoal naartoe?

Door de bossen richting Holten en Goor. In Goor hebben we op het dorpspleintje koffie gedronken, gelardeerd met een warm sauzijsenbroodje. Goed om de caloriën op niveau te houden. Hahahaha
Bij het plaatsje Goor denk je al snel aan een vies dorp, maar tot onze verrassing bleek het een keurig schoon dorp te zijn. De vuinisbakken waren namelijk net geleegd.
Vervolgens gingen we richting Markelo. Hier moest Riet toch echt in de pedalen, want we liepen (reden) tegen een paar "bulten" aan. Maar met de nodige hijg- en steungeluiden (het leek wel op een tenniswedstijd op Wimbledon), lukte het haar toch die "bulten" te nemen. Onderweg moesten we constateren, dat er niet alleen fraaie villa's in Wassenaar, Blaricum, Laren en Bloemendaal staan. Sterker nog, van de aanblik van deze villa's kunnen eerdergenoemde plaatsen nog wat leren.
Het centrum van Markelo spreekt ons overigens meer aan dan Goor.
Tegenover een oude kerk trakteerden wij onszelf op een lunch en een lekker ijsje.
Terugkomend op de camping in Nijverdal, bleek dat we zelfs 55 km's hadden gefietst. Dus betichtte Riet mij weer van "bedrog". Compleet uitgeteld, heeft zij nadien een dutje gedaan op één van onze ligstoelen. Ik heb mijzelf getrakteerd op een blikje overheerlijk koel geel gerstenat.
Al met al wederom een heerlijke dag in de buitenlucht en natuur.

Tot slot kan ik melden dat we zonet hebben genoten van een heerlijke gourmetschotel, met toebehoren. Als ik bij Riet punten wil scoren, dan moet ik dat arrangeren. Hahahaha

Nu aan de koffie en tot horens.

Groetjes van
de Vinkies

• 17 Juni 2009 - 18:43

Wilma:

Hallo jan en Rita

Wat weer een geweldig verhaal, wat genieten jullie toch lekker van ons mooie Nederland.

Geniet nog ff lekker voor je het weet is het voorbij

Groetjes Carel en Wilma

• 17 Juni 2009 - 18:57

San:

Als jullie dat mooie weer nou nog even een paar dagen daar vasthouden.............!

• 17 Juni 2009 - 19:41

Jan Bené:

Hallo Jan en Rita,
    Ik zie dat jullie het bijzonder naar jullie zin hebben en dat vinden wij fijn voor jullie geniet er maar van.
    Maar Jan een lekker sauzijzenbroodje en een ijsje en op de camping nog een bietje erbij gingen er wel in las ik hahahaha.
    maar even dit ik las dat Rita wat moeite had met die heuveltjes he maar hoe zat dat met jou want daar lees ik niets over raar hoor hahahaha.
    maar ga je morgen zeker weer 50 of 60 km fietsen om die callorien er weer er af te krijgen zeker of is dit een illusie van ons.
    maar voor de rest wensen wij jullie nog een heel fijn vervolg van jullie vakantie toe en we spreken mekaar nog wel.

Groertjes Jan en Yvonne

• 17 Juni 2009 - 20:51

Rita En Michel:

hoi jan en rita
    wat een mooi verhaal,en prachtige site,bedankt dat ik mag mee genieten,lieve groetjes en geniet nog maar van jullie vacantie,en hopelijk tot binnen kort
    groetjes rita en michel

• 17 Juni 2009 - 21:40

Elly:

Hoi Jan en Rita
    Leuk weer even een verslagje te lezen van jullie prachtige fietstocht van vandaag.
    Het was hier ook schitterend weer en wij hebben met Greet en Ingeborg hier gebarbequet...alvast een voorproefje op onze vakantie die zaterdag gaat beginnen.
    Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie verder en mischien spreken we elkaar nog een keer op MSN.
    Groetjes van Elly en Ton

• 18 Juni 2009 - 01:22

Eric:

dag Jan en Riet,

De groeten vanuit Fukuoka, Japan waar margriet en ik op dit moment vertoeven bij de familie. Ook een aardig land om met je camper te doorcruisen :-). fantastisch land en erg warm (30 graden om 10 uur smorgens).

Geniet van het mooie Salland en Achterhoek !

• 18 Juni 2009 - 19:35

Pat & Ray:

Wat een levensgenieters zijn jullie toch... en verdiend ook! Als het weer goed blijft: tot zondag!

• 20 Juni 2009 - 18:08

Anke En Adrie,:

Hoi Jan en Riet,

Wat leuk om jullie vakantie zo te volgen. Ja ons landje heeft ook vele mooie plaatsen en streken. Genieten jullie nog maar.....
    Groetjes uit Zeeland..