Van Les Andelys naar Nouan-le-Fuzeliers - Reisverslag uit Nouan-le-Fuzelier, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Van Les Andelys naar Nouan-le-Fuzeliers - Reisverslag uit Nouan-le-Fuzelier, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Van Les Andelys naar Nouan-le-Fuzeliers

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

01 September 2012 | Frankrijk, Nouan-le-Fuzelier

Hallo reisgenoten

Jullie hebben bijna één week niets van ons vernomen, maar er viel tijdens die zonnige dagen weinig te melden. Het was een relaxte periode aan de Seine.
Gisteren zijn we vanuit Les Andelys - via Evreux - Dreux - Orleans - naar Nouan-le-Fuzeliers gereden, een rit van ca 250 km's en we deden er (incl 2 pauzes) ca 5 uren over. Maar ja, het kan ook bijna niet anders als je de tol- en snelwegen wilt vermijden. We zijn op één dag nog nooit zoveel rotondes gepasseerd en als we door kleine dorpjes reden, schoot het ook niet echt op. Maar goed, dat doen we bewust. En we klagen er niet over, want je geniet dan wel van het "echte" Franse binnenland.

We staan nu keurig opgesteld op camping La Grande Sologne, waar we 2 dagen blijven.
Gisteravond zijn we uit eten geweest en konden we genieten van de traditionel Franse keuken.
Rita nam een "Magret de Canard" en ik een "Piece filet de boeuff, met foie de gras-saus. Mmmmmmmm Het laatste benoem ik even, om met name onze zoon Raymond even jaloers te maken. Hahahaha

Morgenochtend staat ons de volgende etappe naar het stadje Nevers te wachten, een afstand van ca 180 km's. De camping ligt daar aan de Loire en op loopafstand van Nevers.

Maar daar berichten we jullie later wel weer over.

Petra & Wim, here we come !!!!!!!!! Tot donderdag

Groetjes van de Vinkies

• 01 September 2012 - 19:10

Petra En Wim:

Riet en Jan,
    Ondanks dat het niet ver van ons vandaan is 70 km en wij er 3 X per jaar bouwmaterialen halen is de
    streek ons onbekend, breng wat folderstjes mee. en geniet van de omgeving.
    als we dinsdagavond rond 23:00 uur langs Nevers reiden hoeven jullie niet langs de weg te staan om te zwaaien. tot aan de kaarttafel.
    Petra en Wim

• 01 September 2012 - 19:10

Petra En Wim:

Riet en Jan,
    streek ons onbekend, breng wat folderstjes mee. en geniet van de omgeving.
    Petra en Wim

• 02 September 2012 - 09:31

Aqua:

Mijn fiets staat al ongedurig te wachten totdat ik hem kan bestijgen voor een vierdaags tochtje van Midden-België naar Saint Seine.
    Zie jullie daar vrijdag. Zet de Leffe maar alvast koud (maar niet te).

• 03 September 2012 - 10:53

Raymond:

Klinkt goed allemaal... en inderdaad: die saus klinkt watertandend. :-) En dan morgenavond ook nog een Chateaubriand. Vast met verse bèarnaise saus? :-)