02092012: van Nouan-le-Fuzeliers naar Nevers - Reisverslag uit Nouan-le-Fuzelier, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 02092012: van Nouan-le-Fuzeliers naar Nevers - Reisverslag uit Nouan-le-Fuzelier, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

02092012: van Nouan-le-Fuzeliers naar Nevers

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

02 September 2012 | Frankrijk, Nouan-le-Fuzelier

Hallo reisvrienden

Vandaag reden we - via een schitterend toeristische route - naar Nevers. Volgens onze TomTom een afstand van ca 150 km's, maar we deden er ruim 2 uren over.
Onderweg reden we door meerdere kleine Franse dorpjes en óók door het befaamde wijnstadje Sancerre. Zie ook de geplaatste foto.
In dezelfde streek kom je ook meerdere wijnhuizen van Pouilly-Fumé en Chablis tegen.
En dan denk je op zondag in de Loire-wijnstreek geen files tegen te komen en toch was er vandaag één.
In het dorpje La Roche stond een file en wat bleek de oorzaak? Een processie. En die liepen toch langzaaaaaaaam. Hahahaha
Maar het typeert ook weer het mooie Franse binnenland.

Rond 12:15 uur kwamen we aan bij de Camping de Nevers en we waren net 15 minuten te laat. Dus hadden we moeten wachten tot 15:00 uur. Maar Jan zou Jan Vink niet zijn, als hij het voor elkaar krijgt om toch de slagboom direct omhoog te krijgen. En jawel hoor, campingplek nr 1 was nog vrij, vlabij het sanitairgebouw en één van de weinige plaatsen zonder bomen die in de weg stonden voor onze TV-schotel. Dus we hebben het weer piccobello voor elkaar.

Omdat het nog vroeg in de middag was, zijn we te voet over de brug van de Loire naar het oude centrum van Nevers gewandeld.
En het blijkt een fraai oud stadje te zijn, dat ooit de hoofdstad was van de plateelbakkers. Het heeft iets met kunst te maken, maar we weten nog niet wat. Maar daar komen we de komende dagen nog wel achter.
Zie ook de geplaatste foto's

Wij blijven hier tot donderdagochtend en dan rijden we door naar ons einddoel: "de Wensput" van onze (klaverjas)vrienden Petra & Wim.
Het is dan nog slechts een afstand van 75 km's, dus een makkie.

Ik begrijp uit de reactie van onze vriend Aqua, dat hij z'n fiets al klaar heeft staan om vanaf Maastricht of de Ardenne naar Saint-Seine te fietsen. Dus vanaf vrijdag kunnen we in tuin - en waarschijnlijk onder zonnige omstandigheden - klaverjassen. Want als het goed is, zijn m'n broer Kees en zijn vriendin Andrea dan ook gearriveerd.
Ik zal donderdag aan Wim vragen om het Leffe-bier koel te zetten (dus niet ijs- en ijskoud). Hahahaha

Morgen gaan we Nevers verder verkennen, want Rita is dinsdag 4 september jarig (wordt 64 jaar0 en ze wil heel graag getrakteerd worden op een etentje met "chateaubriand", met uiteraard een fles witte Sancerre erbij. Onze favoriete witte wijn.

Maar daar berichten jullie wel in een volgend verslag over.

Jammer genoeg heeft de camping géén WiFi (draadloos internet) en moet ik in het receptiegebouw "gewoon" de verbinding inpluggen. En het gebouwtje sluit om 20:00 uur. Dus 's-avonds kan ik niet vanuit de camper online komen.

Groetejs vanuit een zéér zonnig Nevers
de Vinkies

• 02 September 2012 - 19:28

Patrick:

Zo alweer bijna bij jullie doel aangekomen. Wat gaat het toch snel! Verwen Rietje maar met de Chateau-briand op haar verjaardag. Dat heeft ze wel verdiend! Veel plezier en Rietje alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Wij zullen dinsdag in ieder geval proosten op je!

• 02 September 2012 - 21:53

Ton En Elly:

Hoi Jan en Rita

Rita, alvast Gefeliciteeerd met je 64 verjaardag dinsdag....Geniet er maar lekker van en wij zullen hier in Warmond zeker op je proosten!!!!!
    Nog een fijne voortzetting van jullie reis en tot hoors maar weer!

Groetjes
    Ton en Elly

• 02 September 2012 - 22:37

Andrea:

Hoi Jan en Riet,

Wat zijn jullie toch op mooie plekjes. Geweldig!

Riet, wens je een hele fijne dag a.s. dinsdag en geniet van je heerlijke etentje,
    dat je is beloofd, haha. Zullen een lekkere neut op je nemen hoor!!! En.... alvast hartelijk gefeliciteerd met je 64ste verjaardag. We doen dat natuurlijk a.s.donderdag in levende lijve nog een keer, haha.

Zien jullie gezellig in Frankrijk, leuk hè? Kijk er echt naar uit!!
    Goede reis nog verder en rij voorzichtig!

Tot de 6de.

Groetjes Andrea en Kees. xxx

• 03 September 2012 - 21:32

Marry Witkam:

Hoi.
    Wij zijn jammer genoeg vandaag weer thuis gekomen van onze vakantie in Hongarije.
    Maar ja 2 maanden is ook wel genoeg hé. Volg jullie nog steeds en wensen jullie
    verder nog een hele fijne reis.
    O lees net dat Riet dinsdag jarig is. Kan het niet maken jou te feliciteren en Riet niet.
    Dus Riet alvast van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag.

Groetjes Marry

• 04 September 2012 - 02:03

Mary:

Hallo Riet en Jan

Wij hebben vandaag weer een heerlijke dag gehad in Amsterdam
    Heerlijk op het terras prachtig weer
    We zijn naar de Hermitage het impressionisme schilderen wezen kijken prachtig was dat
    Ik ben nu zelf aan het schilderen,ik dacht ik kijk gelijk even naar de post
    En wat lees ik,Riet is jarig

Riet hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst van

Mary en Hans xxx

• 06 September 2012 - 09:57

De Binkies:

hoi jan en riet

rietje als nog proficiat met je verjaardag ik kijk niet iedere dag de mails na vandaar deze late mail

tot in okt

de binkies