12 september: van Marcenay (Fr) naar Larochette (L - Reisverslag uit Larochette, Luxemburg van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 12 september: van Marcenay (Fr) naar Larochette (L - Reisverslag uit Larochette, Luxemburg van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

12 september: van Marcenay (Fr) naar Larochette (L

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

13 September 2012 | Luxemburg, Larochette

Hallo mede-reisgenoten

Gisteren reden we de langste etappe en wel van Lac de Marcenay (Fr) naar camping Birkelt in Larochette (Lux). Een afstand van 400 km's. Ondanks dat we dit keer óók de Franse tolwegen namen, deden we er toch bijna 6 uren over. We doorkruisten het Franse champagne-gebied via vele smalle binnenweggetjes. En aldaar viel onze TomTom weer een poosje weg, maar na wat gepruts kregen we hem toch weer aan de praat.

In de regio tussen Metz en de kring rond de stad Luxemburg was het stervensdruk en begon het te regenen. Uiteindelijk bereikten we de schitterende "Camping Birkelt" nabij Larochette.
Het lijkt wel op een Nederlandse "enclave", want zelfs het personeel beheerst heel goed de Nederlandse taal.
We staan op een mooie plek (zie ook de foto's) en we blijven hier tot vrijdagochtend.

Dan trekken we door naar de op één na laatste halte en wel minicamping Gravenkasteel in Gastel (gem. Soerendonk). Dat wordt weer een fijn weerzien met Jack & José van Langen. We blijven daar tot woensdagmorgen 19 september en gaan we weer huiswaarts.

Vandaag is het weer minder dan alle voorgaande weken. We hadden vele zomerse dagen met temperaturen tussen de 25 - 30 graden Celsius. Maar vandaag is het ca 16 graden, met af en toe wat miezelregen.

Goed dat we onze laptops meenamen. Vandaag ook nog even via SKYPE contact gehad met Marianne & Jan W Pronk. Zij staan met hun caravan in Ommeren (Betuwe).

Verder is mijn grote vriend Leen den D. vandaag 65 jaar geworden. Dus die gaan we straks even bellen.
Leen, in ieder geval via deze weg alvast van harte gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal. Vanaf nu ook o.a. van "Drees trekken" en dat je nog veeeeeeeele jaren in goede gezondheid in ons midden mag vertoeven.

Tot zover ons verslag van vandaag.

Groetjes van de Vinkies vanuit Larochette (Lux).

• 13 September 2012 - 14:06

Wilma En Carel:

Hallo vakantiegangers

Ja dat is even wennen deze temperaturen, zo te lezen hebben jullie schitterend weer gehad.
    Nog even en dan zit het er alweer op, wat is dat snel gegaan.
    Geniet er nog lekker van deze temperaturen wennen ook wel weer.

Liefs carel en wilma

• 14 September 2012 - 10:22

Raymond:

Wat een mooie plek zeg... goed verzorgd allemaal. Geniet van het Luxemburgse. En zo te lezen, kan een nieuwe TomTom geen kwaad...