8 september - Reisverslag uit Saint-Seine, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 8 september - Reisverslag uit Saint-Seine, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

8 september

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

08 September 2012 | Frankrijk, Saint-Seine

Hallo luitjes

Vrijdag 7 september hebben we genoten van een zeer zonnige rustdag in en rondom De Wensput.
Ons eerste Franse ontbijt, het eerste klaverjaspotje met een enigszins nerveuze Andrea en een overheerlijke avondmaaltijd met bemosterde en gegrilde hamschijven van een Frans varken.

Op zaterdag 8 september kon Wim zich als "gids" uitleven. We bezochten - via zeer smalle bergeweggetjes - Mont Dordon nabij Toulon-sur-Arroux. (zie ook de geplaatste foto's) Toen we wandelend de top bereikten, werden we in het Nederlands door 2 mannen aangesproken. En wat bleek? Eén van de heren bezit al 13 jaren een huis in de Morvan en sinds 5 jaren woont hij hier s/m met zijn vrouw permanent. De andere man was met zijn vrouw bij hen te gast.
De eigenaar van deze vakantiewoning is geboren in Den Haag (dus een voormalig stadgenoot van Rita). Verder woonde hij in Voorburg, Haarlem, Voorschoten, Koedijk en Heerhugowaard.

Na het bezoek aan deze berg, reden we naar Bourbon-Lancy, een zéér oud stadje met een o.a. een grote kerk. Zie ook de geplaatste foto's.

Precies om 18:00 uur arriveerde onze vriend Arie (alias Aqua) op de fiets. Hij was afgelopen dinsdag met de auto naar Dinant gereden en is vanaf woensdag op de fiets naar Saint-Seine gereden. De eerste dag reed hij 70 km's en de daaropvolgende dagen ca 120 km's per dag. Wederom een fenomenale prestatie van deze 62-jarige vriend. En dat nog wel met temperaturen van rond de 30 graden Celsius.

Omdat Riet 4 september jarig was. trakteerde zij op een overheerlijke BBQ, waarbij de vleesgerechten werden "verrijkt" met de nodige wijnen. Hahahaha

Tot zover onze ervaringen van deze 2 dagen

Groetjes van de Vinkies

Ps. Het plaatsen van foto's verloopt zééééér traag. Dus het kan een poos duren, alvorens jullie ze kunnen zien.

• 11 September 2012 - 20:05

Netty:

Beste mensen

het ziet er allemaal erg gezellig uit, er wordt ook goed voor de inwendige mens gezorgd. hanidg zo'n privé kok.
    Hoop dat Rita snel weer beter is.

Veel plezier.

Vandaag was het hier wel wat minder met beste buien

• 14 September 2012 - 10:17

Raymond:

Wat een geweldige prestatie van Arie zeg. Respect!
    En de foto's geven een hoop gezelligheid weer. Mooie vergezichten bij een schitterende woning. Zo wil een mens wel elke dag ontbijten! :-)