Volgende etappe naar Barntrup - Reisverslag uit Barntrup, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Volgende etappe naar Barntrup - Reisverslag uit Barntrup, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Volgende etappe naar Barntrup

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

25 Mei 2010 | Duitsland, Barntrup

Vandaag om 09:00 uur opgestaan met een strakblauwe hemel. Dus volop zon.
De volgende etappe naar Barntrup staat op ons programma. Het is slechts een afstand van ca 25 km's, maar we maken een omweg van 5 km's via Schieder. Onderweg willen we de Emmerstausee bewonderen. Een groot stuwmeer met prachtige vergezichten. Aan het meer troffen we o.a. een groot terrein voor campers aan, maar we zouden er niet willen staan en overnachten. Om de paar meter stonden borden, dat we moesten uitkijken voor inbrekers en dat is nu juist wat we op campings willen voorkomen. Na wat foto's te hebben geschoten en een rookpauze voor Rietje, zijn we verder gereden richting Barntrup.
We werden getrakteerd op een prachtige en bochtige bergweg door de bossen van Teutoburger Wald. Wat een genoegen om dit alles te kunnen bewonderen.

Aangekomen op de camping Ferienpark Teutoburger Wald, werden we verwelkomd door de eigenaar Gerard Seijsener. Hij gaf ons vol trots een rondleiding over de camping. Aanvankelijk kozen we voor een speciale camperplek vóór de slagboom, totdat we zicht kregen op een (reeds bezette) fraaie plek achter de slagboom. En dan is het maar goed dat ik Jan bij me heb, want die hanteert nog steeds het motto "Een goede voorbereiding = 90% van het succes" en zei tegen de campingbaas "Mocht die plaats vrijkomen, dan wil ik die hebben". En zoals jullie weten, bestaat toeval niet. Dus kreeg Jan te horen, dat de plek hoogstwaarschijnlijk in de namiddag vrijkwam. Aldus geschiedde en zijn we verkast. Vervolgens luifeltje uitgedraaid en genoten van een verfrissend pilsje.

Vervolgens kregen we van de zoon Wouter Seijsener te horen, dat wekelijks op dinsdag een BBQ wordt georganiseerd. En voordat ik ook maar iets kon zeggen, had Riet ons al opgegeven. Slimme meid hoor, want dan hoefde ze vanavond (weer) niet te koken. Hahahaha
Tijdens de BBQ kregen we gezelschap van de eigenaar Gerard en al kletsend en wijndrinkend, werd het een ontzettend gezellige happening. Zie ook de foto's en het aantal flessen wijn.

Omdat ook deze camping een geweldige eerste indruk maakte, verwachten we dat we hier wel een week zullen blijven. De omgeving kunnen we al wandelend of fietsend heel goed verkennen. Maar daar zullen we jullie nog wel over vertellen.
Groetjes van de Vinkies

• 25 Mei 2010 - 19:59

De Verstekeling:

Nu heb ik jullie meteen gevonden goed he ik leer het nog wel eens, veel plezier en mooi weer groetjes doei doei

• 26 Mei 2010 - 07:34

Netty:

Zware dagen jan en riet, al die flessen en dan allemaal leeg, ik geef het je te doen:) Jullie hebben het wel naar de zin zo te zien.Blijf schrijven ik lees graag jullie verhalen

• 26 Mei 2010 - 08:21

Yonne:

Nou plezier hebben jullie
    zo te zien geniet ervan
    Groetjes Yvonne

• 26 Mei 2010 - 17:01

Patrick:

jullie hebben aardig doorgedronken zo aan de flessen wijn te zien. Ziet er erg gezellig uit allemaal. geniet er maar lekker van zo samen.

• 26 Mei 2010 - 19:00

Riet & Jan Vink Vink:

Zeg Patrick, lees even goed. De meeste flessen zijn uiteraard door Riet en de campingeigenaar Gerard leeg gedronken. Want "hij" gaat wel, maar "zij"???!!!

• 26 Mei 2010 - 19:59

Patrick:

Gelukkig kennen wij onze pappenHYMER wel beter ;)

Afgaande op de foto staat er 1 fles (leeg) bij Rietje, 1 fles bij (1/4 leeg)de campingeigenaar en 4 (leeg) bij Jan. Dus de beelden spreken je in dit geval erg tegen ;)

• 26 Mei 2010 - 20:51

De Verstekeling:

Zo te zien is de wijn erg lekker,je hebt je huis dicht bij, geniet er maar van.hier is de opbouw begonen nog een paar weken dan heb ik weer een huis, nog een fijne vakantie en mooi weer Groetjes

• 26 Mei 2010 - 21:25

Riet & Jan Vink Vink:

Zeg Patrickus, toch aan een ziekenfondsbrilletje toe? Als je rekening houdt met de scheidslijn op het midden van de tafel, dan staan er 2 lege flessen + 3/4 volle fles bij de campingeigenaar, 1 lege bij Riet en "slechts" 2 lege flessen ter hoogte van mij en Riet. En jij moet toch onderdehand weten, dat jouw schoonmoeder goed de schijn kan opwekken, dat de "schuld" bij een ander ligt. Ze had namelijk 2 lege flessen bij mij omgeruild voor wéér een volle.
    Groetjes van pappenHymer, reeds lange tijd lid van de Blauwe Knoop. Hahahaha

• 27 Mei 2010 - 13:51

Patrick:

hahaha zo lust je er zeker nog wel een paar?

Als je de scheidingslijn diagonaal neemt, begin in de punt tussen jou en Riet, zie ik nog steeds 4 flessen aan jou kant staan. Hahaha En mijn schoonmoeder die de schijn op houdt? Hummm meer een schijnmoeder dus ;)