11 mei naar Camping Meyer zu Bentrup, Bielefeld - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 11 mei naar Camping Meyer zu Bentrup, Bielefeld - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

11 mei naar Camping Meyer zu Bentrup, Bielefeld

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

11 Mei 2010 | Duitsland, Bielefeld

Vanmorgen om 8 uur opgestaan en dat was voor "bourgondiërs" toch best vroeg. Na wat voorbereidingen zijn we rond 9:45 uur op weg gegaan naar Bielefeld. Onze TomTom hadden we ingesteld voor een toeristische route van ca 150 km's, met een geschatte rijtijd van bijna 3 uur. Tijdens de route kwamen we langs en door plaatsen zoals Kotten, Coesfeld, Münster, Telgte, Warendorf, Sassenberg, Gütersloh en Steinhagen. Sommige landweggetjes waren zo smal, dat we soms dachten "Waar eindigt dit". Maar dat vinden wij nu juist de charme van het "camperen".
Op camping Meyer zu Bentrup aangekomen, troffen we een ontzettend vriendelijke gastheer. Hij nam ruimschoots de tijd om ons interessante en mooie dingen over de camping en de directe omgeving te vertellen. Hij gebruikte hiervoor meerdere kaarten van de omgeving en stippelde diverse fietsroutes naar interessante plekken in en rond Bielefeld uit. In één woord "klasse".
Deze camping heeft ook een mooie en grote "landwinkel" waar je van alles kunt kopen. Veelal bio-produkten.
Verder werd ik verrast met een "Biergarten" op de camping. Het moet toch niet gekker worden. Ik hoef niet eens op pad voor blikjes bier.
Dus weer 3x vallen + 3x opstaan en ik lig in m'n camperbedje. Hahahaha

Vandaag was het licht bewolkt, maar gelukkig wel droog. Ook hier waait een koude wind vanuit het noorden.

Toch denken we, dat we plan B nog niet uit de kast hoeven te halen. Als het weer zo blijft, dan verwacht ik dat we hier een volle week blijven. Voor zover onze informatie reikt, zijn hier genoeg mooie en interessant plekken te ontdekken.
Bielefeld kent een 800 jaar oude en afwisselende geschiedenis. Denk aan een markant symbool als de Sparrenburg, het Ravensberger Park, diverse oude kerken en het oude centrum met haar vele fraaie oude gebouwen.
Zodra wij hierover het één en ander kunnen vertellen, berichten wij jullie weer.
Groetjes van de Vinkies uit Bielefeld

• 11 Mei 2010 - 19:53

Sandra:

8 uur op; dat noem ik uitslapen! Ik zal Bente eens een weekendje meesturen....
    Veel plezier en...niet te veel 'tuinieren' (in de Biergarten).

Liefs San

• 13 Mei 2010 - 19:23

De Verstekeling:

Haollo Rita en Jan,is het weer nu wat beter,hier gaat alles volgens plan tot nog toe je weet het nooit,met die bouwvakkers,Ik zit nu in huize Cools,bij mij zit alles onder plastic. nog een fijne vakantie,en ik blijf jullie volgen groetjes