Bezoek aan centrum + botanische tuin in Bielefeld - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Bezoek aan centrum + botanische tuin in Bielefeld - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Bezoek aan centrum + botanische tuin in Bielefeld

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

14 Mei 2010 | Duitsland, Bielefeld

Toen we vanmorgen opstonden scheen heerlijk het zonnetje. Voldoende reden om de fietsen uit de garage te halen.
Vanaf de camping werden we direct "getrakteerd" op een stevige en lange helling omhoog. Onze kuiten kregen het direct te verduren. hahaha
Via prachtige fietspaden bereikten we na ca 10 km's het oude centrum van Bielefeld. Het eerste dat we tegen kwamen, was de Kunsthalle Bielefeld met een prachtige beeldentuin. Vervolgens begaven we ons in het oude centrum met fraaie oude gevels. Dit alles werd vandaag gecombineerd met een openlucht autoshow. Op meerdere plaatsen stonden fraaie bolides opgesteld; zelfs een Bugatti. En ik ben uiteraard als geïnteresseerd candidaat-koper even een praatje gaan maken. Mocht de toegezegde prijsofferte een beetje gunstig uitvallen, dan kan ik een aanhangwagen voor achter de camper gaan bestellen.
Een andere bezienswaardigheid is de burcht Sparrenburg. Vanaf deze plek heb je mooie vergezichten over Bielefeld en het Teutoburgerwald. Zie de foto's.
Jan beging weer eens een lachwekkende stunt. We dronken er koffie en zaten op banken vóór en achter de tafel. Wat Jan niet in de gaten had, dat je niet op het uiteind van de banken moest gaan zitten. En dat deed Jan toch. Jullie kunnen raden wat er toen gebeurde. Ik zag plots een bank steil omhoog komen, want Jan was zo slim om op het puntje plaats te nemen. En floepssssss daar ging de bank steil omhoog, met Jan op de grond. Hahahahahaha (voor een beeld van de bank en tafel, zie de foto).
Na een paar steile hellingen - waar we toch van de pedalen moesten - bereikten we de Botanische tuin Bielefeld. En wat we daar aan bloemenpracht aantroffen, ging bijna je verbeelding te boven. We waren er precies op tijd, want o.a. de rodondendrons stonden volop in bloei.

We zijn al fietsend en wandelend ca 5 uur in de buitenlucht geweest. Al met al weer een heerlijke (en zonnige) dag.
En om niet te vergeten, bedanken we weer alle lezers en hun reacties tot nu toe.
Groetjes van de Vinkies

• 14 Mei 2010 - 18:50

Carel Cools:

hoi reisvrienden, we hebben een beetje zon naar jullie toegestuurd maar dat doen we niet weer hoor, het begon hier spontaan te spetteren hahaha. maar met ongeveer 30 graden in het zonnetje is het best uit te houden, Groetjes Carel en Wilma

• 14 Mei 2010 - 18:56

Ella:

Hallo Jan en Rita
    Wat een leuk verslag ,vooral van de bank ik zie het al voor me,zou zo maar mij kunnen over komen ,dat Rita het foto toestel niet in haar handen had is nog jammerder.Het weer is bij ons iets beter,ongeveer 25 gr. en dat voelt erg aangenaam.We zitten hier in het hotel op wifi en gaan naar de camping de reacties lezen ,veel plezier en mooi weer
    GR. cor en ella

• 14 Mei 2010 - 18:57

San Ed Bente Hidde:

Hoe verzin je 't?! Zeker gisteren te lang getuinierd?

San

• 14 Mei 2010 - 19:37

Anoniem:

Die Biergarten op de camping is dus blijkbaar niet zo'n goed idee... met zo'n bank-avontuur.

• 14 Mei 2010 - 19:52

Wilma:

Hey vinkies en kourosvinkie hahahaa, ja hoor echt wat voor jou he om zo op zo een bankie te gaan zitten, moest effe smakelijk lachen hier. Het ziet er allemaal erg leuk uit.
    Dikke kus Wilma

• 14 Mei 2010 - 20:00

Patrick:

Weer een geweldige stunt met het bankje. Ik hoop dat je, je niet bezeerd hebt ;)Helaas dat er geen foto's zijn...
    Veel plezier verder.....

• 14 Mei 2010 - 20:53

De Verstekling:

hallo rita en jan als het niet het bad is dan wel een bank hoe krijg je dat toch voor elkaar nog veel plezier met je kunsten, en doe voorzichtig anders is je vakantie zo voorbij groetjes

• 14 Mei 2010 - 21:08

Elly En Ton:

Fijn dat jullie zo genieten Jan en Riet!
    Hahaha....de gevallen Jan...ik zie het voor me!
    Veel plezier nog en groetjes van
    Ton en Elly

• 15 Mei 2010 - 08:41

Patrick:

Schoot mij net nog te binnen n.a.v. Het "Bank" verhaal:

Riet kan nu eindelijk een keer zeggen tegen idereen dat ze Jan onder tafel heeft gezopen i.p.v. andersom. ;)

• 15 Mei 2010 - 16:57

Netty:

Leuk weer een verhaal te lezen. je kunt wel zien dat Jan niet al te vaak op wintersport is geweest want in de Alpenlanden zit je ook altijd op dit soort banken, alleen heb je dan ook nog passende (ski) schoenen er bij aan. Ook succes verzekerd. Leuk dat jullie ook foto's plaatsen.

• 15 Mei 2010 - 19:03

De Binkies:

Ha die levensgenieters Rietje wat kun je de thuisblijvers toch meelaten genieten van die capriolen die jullie in die camper uithalen Riet houd Jan maar goed in de smiesen anders ben je snel uitgereisd [geintje] veel goed weer en goede reis
    p.s blijfalle twee goed op het bankje zittendan komt het helemaalgoed gr RIa en Wim

• 16 Mei 2010 - 14:52

Jan En Yvonne:

Hallo Jan en Riet

Ik kan me voorstellen hoe
    dat is gegaan op die bank,Riet zal wel vreselijk gelachen hebben.Wij wensen jullie verder een fijne vakantie.
    Groetjes Jan en Yvonne