Verblijf op camping Lansbulten in Aalten - Reisverslag uit Aalten, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Verblijf op camping Lansbulten in Aalten - Reisverslag uit Aalten, Nederland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Verblijf op camping Lansbulten in Aalten

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

09 Mei 2010 | Nederland, Aalten

Gisteren 8 mei zijn we op de fiets de omgeving van Aalten gaan verkennen ( ca 30 km's). Het was droog, nagenoeg geen wind en dus goed fietsweer. Tijdens onze fietstocht kwamen door pittoreske dorpsjes/gehuchten als Bredevoort, Miste en Haart. Een deel van de route leidde ons langs de grens met Duitsland. Je komt dan ook illustere namen als de "Grenswachter" en "Commieshut" tegen. Langs de Veenhuisweg troffen we een voormalig "Zondagschooltje", welke destijds alleen op de zondagen dienst deed als ontmoetingspunt voor jongeren die daar catechesatielessen volgden. In 1997 was er nog zo weinig animo, dat de kerk het heeft geschonken aan een nabijgelegen boer, die er een heel leuk vakantiehuisje voor maximaal 2 personen heeft gemaakt.
Na terugkomst op de camping zijn we met een voldaan gevoel aan een biertje, wijntje en hapje gegaan. Dus al met al een fijne dag gehad.

Vandaag vier ik m'n 63-ste verjaardag en heb ik vele telefoontjes van familie en vrienden gehad, waarvoor mijn dank. Het was heel bijzonder dat m'n kleindochter Bente belde en voor "opa Jan" 3 verjaardagsliedjes ten gehore gaf; zelfs één in het Engels (Happy birthday to you ....) Ze begon wat schuchter (als een soort diesel), maar na een paar minuten schalde ze door de foon en was ze bijna niet te stoppen. Dus meerdere herhalingen; ik denk dat de naald bleef hangen. Hahaha
Ook vandaag is het droog weer en laat zelfs de zon zich regelmatig zien. Vanavond gaan we uit eten in het nabijgelegen eetcafe "Karpermeer". Dus al met al heb ik toch een goed verjaardagsgevoel.

Als het morgen ook nog droog blijft, gaan we de Aalten-fietsroute van 35 km's rijden.

Aanstaande dinsdagochtend trekken we door naar een camping in Bielefeld (D). Het nabijgelegen Teutoburger Wald schijnt een eldorado voor fietsliefhebbers te zijn. We hopen dat de weersomstandigheden ons ertoe de gelegenheid geven.
Tot een volgend verslag. Groeten van de Vinkies

• 09 Mei 2010 - 15:12

Eric Van Der Weel:

jan ,

bij deze ook de felicitaties uit Tilburg !

groet,

eric en margriet

• 09 Mei 2010 - 15:29

Conny & Rob:

Hoi luitjes!

Feli's en groetjes uit de Algarve.

We nemen d'r vanavond eentje op, Jan!

Conny & Rob.

• 09 Mei 2010 - 16:05

San, Ed, Bente,Hidde:

Gefeliciteerd met je verjaardag!Ik heb er al een wijntje op gedronken!

Liefs San

• 09 Mei 2010 - 21:05

De Verstekeling:

Een fijne verjaardag heb ik je al gewenst. De omgeving waar jullie nu naar toe gaan is erg mooi ik ben er jaren geleden geweest. ik wens jullie veelkijk plezier. groetjes

• 10 Mei 2010 - 09:00

Rita En Michel:

van harte onze geluk wensen nog en verder fijne reis xxx

• 10 Mei 2010 - 09:22

Yvonne:

Hallo Jan en Riet

Mooi dat je verjaardag zo leuk verlopen is Jan .
    Wens jullie vandaag een fijne fietsdag toe en morgen een goede reis .

Groetjes Yvonne xxx

• 10 Mei 2010 - 10:48

Netty:

Ha die Jan en Rita,

Allereerst van harte jan met je zoveelste(ahum) verjaardag. Volgens mij "trek"je nog niet van Drees maar lang zal het niet meer duren. Voor fietsliefhebbers als jullie heb ik nog een tip. Wij waren afgelopen week op Mallorca, en daar wordt heel veel gefietst, wel in tenue en racefiets maar Je kunt vast wel een leuk Rabotenue regelen. Ons buurhuis had de naam CASA RITA, en ja dan moesten we wel weer even aan de Vinkies denken natuurlijk. Veel plezier en blijf schrijven!

• 11 Mei 2010 - 10:25

Vinsent En Jannie :

Beste Riet en Jan,

Een jaar is maar niets, het is zo weer voorbij! Aldus een oude man uit Spanje.

Van harte gefeliciteerd en ook het komende jaar veel gezondheid, vriendelijkheid en volop vakantiegevoel met mooie tochten!

Veel plezier met elkaar!

• 11 Mei 2010 - 17:59

De Verstekeling:

Hallo Rita en Jan,ik heb je toch gezegt dat het daar mooi is,en kunnen jullie het zelf zien, het is hier ook koud ,en als jullie hard gaan fietsen worden jullie wel warm,het is bij mij nog rustig,maar dat is volgende week wel anders.groetjes

• 12 Mei 2010 - 14:08

De Binkies:

in aalten is het mooi fietsen zijn wij ook 'n keer geweest hopelijk is het bij jullie iets warmer dan hier want hier is het op dit moment stik koud nog 'n fijne reis verder
    groetjes de binkies

• 14 Mei 2010 - 15:54

Anoniem:

En, heb je bij je diner nog de champignons in bierbeslag gegeten?