5 juni: Bezoek aan het havenstadje Koper - Reisverslag uit Koper, Slovenië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 5 juni: Bezoek aan het havenstadje Koper - Reisverslag uit Koper, Slovenië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

5 juni: Bezoek aan het havenstadje Koper

Door: de Vink-ies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

05 Juni 2013 | Slovenië, Koper

Hallo luitjes

Vandaag fietsen we naar het havenstadje Koper, de enige haven van Slovenië.
Aanvankelijk twijfelden we nog of we vandaag wel zouden gaan, want in de verte zagen we donkere wolken en hoorden we wat onweerslagen.
Maar de verplaatsing ging zo langzaam, dat we toch maar besloten om te gaan. En daar kregen we geen spijt van.
Want Koper is een heel oud havenstadje, met toch de nodige importantie voor Slovenië.
Rondom de haven bevinden zich enorme terreinen met nieuwe (nog niet afgeleverde) auto's.

De oude binnenstad kenmerkt zich door hele smalle en oplopende straatjes. Het heeft gezellige terrasjes en één smal winkelstraatje, met kleine winkeltjes, eethuisjes en boutiques. Beslist geen winkelstraat zoals we in Nederland gewend zijn. En dat maakt het voor ons juist zo knus en gezellig.

In één van die steegjes zag Jan een kapperszaakje, met een lieftallig ogende kapster. En omdat na 7 weken, de resterende haren van Jan toch behoorlijk gegroeid waren, vond hij het tijd om zich te laten kortwieken (scheren met een tondeuse).
Toen de kapster vroeg hoe ik het wilde hebben, zei Jan: afscheren op ca 3 mm en je zag de verbaasde blik van de kapster.
Vervolgens liet zij Jan een opzet van de tondeuse zien, met daarop diverse standen aangegeven. En Jan koos voor "standje 3". Op de foto's die we straks gaan plaatsen, kunnen jullie het resultaat zien. Hahahaha

Nadat we het stadje hadden rondgewandeld, besloten we snel weer terug te fietsen naar de camping, want de zware onweersluchten kwamen steeds dichterbij.
En het was achteraf maar goed ook, want we waren nog geen kwartiertje terug of het begon te onweren en te regenen.

Volgens "Weeronline" gaat het straks weer opklaren. Dus straks nog lekker buiten de camper aan een biertje of wijntje nagenieten van deze dag.

Tot zover ons verslag van vandaag.

Groetjes van de Vink-ies en nog een fijne dag verder.

• 06 Juni 2013 - 11:06

Piet En Riet:

Het blijft weer genieten van de mooie foto's en de reisverslagen. Omdat wij ook de Pitvice meren hebben bezocht was dat extra genieten - prachtige herinneringen. Complimenten voor de prachtige sfeer-foto's. Na het lezen van zoveel leuke dingen op reis hebben we de caravan ook maar in orde gemaakt om morgen naar Frankrijk te vertrekken. Fietsen gaan mee en we rekenen op mooie tochten.
    Standje 3 - BIJ DE KAPPER !!!- komt me bekend voor - aanvankelijk was het standje 4, maar dat ging 'n keer fout toen een leuke kapster - stagiaire - dacht dat ik 4 mm. bedoelde.
    Tot ziens bij de eindejaarsbijeeenkomst van de "oudjes" en geniet van de goede gezondheid.
    Groeten uit Berkel-Enschot

• 06 Juni 2013 - 11:54

Mary:

Hallo Jan en Riet

Wat een mooi foto's allemaal is echt genieten
    En Jan dat korte kapsel vind ik je wel mooi staan
    doet me aan iemand denken ?

Groeten van Mary en Hans

• 09 Juni 2013 - 06:54

Kees:

Hey Jan, volgens mij heb je dezelfde kapper bezocht, waar ik ook geweest ben. Nu naar de Blokker, een tondeuse kopen van 29,95 euri's en je kunt het zelf bijhouden. Succes.