3 juni: van Korenica (Kroatië) naar Ankaran (Slov) - Reisverslag uit Ankaran, Slovenië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 3 juni: van Korenica (Kroatië) naar Ankaran (Slov) - Reisverslag uit Ankaran, Slovenië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

3 juni: van Korenica (Kroatië) naar Ankaran (Slov)

Door: de Vink-ies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

03 Juni 2013 | Slovenië, Ankaran

Hallo "reisgenoten",

Gisteren hadden we een rit van bijna 300 km's voor de boeg en wel van Korenica (Kroatië) naar Ankaran (Slovenië).

We vertrokken om 10:30 uur - onder zonnige omstandigheden - vanuit camping Borje. Het eerste gedeelte van Korenica naar de autobahn (richting Rijeka), bedraagt ca 50 km's en dat is van een onvergetelijke schoonheid. De provinciale weg kronkelt door het bergachtige landschap, door kleine pittoreske dorpjes en de weg was prima te berijden. Soms waanden we ons alleen op de wereld, zo weinig verkeer kwamen we tegen.

Eénmaal op de autobahn aangekomen, ging onze verdere rit voortvarend tot voorbij Rijeka. Toen zaten we al redelijk dichtbij de Sloveens grens en de bergachtige weg daar naartoe was matig en soms zeer hobbelig. Bij de grensovergang moesten we 2x onze paspoorten bij de douane tonen. Kroatië behoort nog niet tot de EU-landen.

Na 5,5 uur rijden (incl. 2 pauzes onderweg) bereikten we de Sloveense camping Adria in Ankaran.
De dagen vóór onze aankomst had het behoorlijk geregend en het was toch wel lastig om een droge plek te vinden, waar we met onze zware camper niet vast zouden komen te zitten.
We staan nu op een hoger gelegen terras, met uitzicht over de camping.

We blijven hier naar verwachting 4 - 5 dagen en dan zien we wel of we de camper van z'n plek krijgen. Is uiteraard afhankelijk van de weersomstandigheden tijdens de komende dagen.

Voor een impressie zullen we straks weer wat foto's plaatsen.

Op onze programma staat, dat we op de fiets naar de wat grotere stad Koper gaan.

Tot zover onze berichtinggeving.

Groetejs van de Vink-ies vanuit een zonnig Slovenië.

Tot zover

• 05 Juni 2013 - 00:00

Anneke:

goed van jullie te horen. wij dachten al dat jullie in de overstromingen zaten. Het is daar bar en boos geweest.
    maar als ik het zo bekijk hebben jullie al weer droog en zonnig weer. Wij ook. eindelijk.

lekker buiten zitten.

gr. anneke en piet