9 juni: Bezoek aan Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 9 juni: Bezoek aan Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

9 juni: Bezoek aan Venetië

Door: de Vink-ies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

09 Juni 2013 | Italië, Venetië

Goedemiddag "reisgenoten",

Gisteren bezochten we Venetië. We kochten op de camping een ticket, waarmee we met de bus en een boot naar Venetië konden reizen. Vlak bij de camping namen we om 10:15 uur buslijn 2, vervolgens bij het autobusstation bus lijn 5 tot aan Punto Sabbioni. Vervolgens stapten we op een boot, die ons vlakbij het plein San Marco afzetten. De hele "rit" duurde 2 uren.
Aangekomen in Venetië, bleek het er razenddruk te zijn. Op advies van onze dochter Sandra zijn we richting Pont di Rialto gewandeld en we zijn daar de oude wijk gaan verkennen. Daar troffen we ontzettend veel steegjes, kanaaltjes, bruggetjes en zelfs een kleine visafslag/markt aan. Op dat moment was de temperatuur al boven de 30 gr Celsius gestegen. Maar de steegjes gaven ons voldoende koeling.

Vervolgens namen we de vaarbus die ons door heel Venetië voerde. Om jullie een impressie te geven, gaan we straks een aantal foto's proberen te plaatsen.

Venetië heeft bij ons - ondanks het massatoerisme - een onuitwisbare indruk achter gelaten.

Rond 18:15 uur kwamen we met een zeer voldaan gevoel en enigszins vermoeide voeten terug op de camping. Na het nuttigen van een heerlijke Italiaans ijsje, nog even een duik genomen in het koele zwembadwater van de camping.
We hadden toen geen zin meer om te koken, dus zijn we in het campingrestaurant heerlijk uit eten geweest. En we kunnen rustig stellen, dat de Italiaanse keuken voortreffelijk is. En niet alleen vanwege de pizza's óf spaghetti-gerechten.

Vandaag houden we een rustdag en gaan we genieten van het zonnige weer.
Want morgenochtend trekken we verder naar Peschiera del Garda, een rit van ca 180 km's, waar we volgens onze TomTom ca 2,5 uur over zullen doen.

Tot zover het reisverslag van ons verblijf in Lido di Jesolo.

Groetjes en tot "horens" van de Vink-ies

• 09 Juni 2013 - 15:11

San:

Klinkt goed! Venetie is inderdaad druk, maar prachtig als je de toeristen snel ontvlucht. Leuk dat jullie t zo mooi vonden!

Liefs San

• 09 Juni 2013 - 15:36

Netty:

Wat een mooie sfeerfoo's goed dat jullie zo snel mogelijk de toeristen zijn ontvlucht. juist de mooie straatjes erachter zijn goed om de sfeer te proeven. Bijznder dat beeld van Allison Lapper juist op die plek waar alles perfect en mooi is. De Italiaanse keuken , heerlijk!! Lekker geniteen en blijf schrijven.

• 09 Juni 2013 - 16:11

Anneke:

ziet er prachtig uit allemaal. mooie foto's. genieten maar. gr. anneke en piet

• 09 Juni 2013 - 17:45

Patrick:

Klinkt goed zeg, zeker het Venetie waar de toeristen niet komen. Goede tip van San. ;)
    Fijn dat het Italiaanse eten zo goed bevalt! Ik neem dus aan dat Rietje de Italiaanse groenten dus wel lust?? ;)

Geniet er van! Fijne reis morgen en doe voorzichtig!

Groeten!

• 10 Juni 2013 - 08:48

Wilma:

Hoi Kanjers,

Wat een mooie plekjes bezoeken jullie toch altijd en wij maar zwoegen hier hhahahaaa. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en heerlijk genieten van het weer en een wijntje mmmm.
    Nog heel veel plezier,
    liefs Wilma en Steef xx

• 10 Juni 2013 - 18:04

De Verstekeling:

hoi vinkies zo te zien hebben, best naar je zin geniet er maar van het lekkere weer ,dat hebben we hier niet . groetjes

• 11 Juni 2013 - 17:31

Wilma En Carel:

Hoi Jan en Rita
    Eindelijk hebben we internet, en dus al jullie verslagen en foto's gelezen en bekeken.
    Ik maak hieruit op dat jullie weer een geweldige reis aan het maken zijn, geniet ervan, en misschien spreek ik jullie nog wel. Groetjes

• 12 Juni 2013 - 14:05

Ella: