6 september: van Nevers naar Saint-Seine (Morvan) - Reisverslag uit Saint-Seine, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 6 september: van Nevers naar Saint-Seine (Morvan) - Reisverslag uit Saint-Seine, Frankrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

6 september: van Nevers naar Saint-Seine (Morvan)

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

07 September 2012 | Frankrijk, Saint-Seine

Hallo mede-reisgenoten

6 september was de dag, waarop we naar ons einddoel Saint-Seine reden. Aldaar zouden we 4-tal dagen te gast zijn in/om het vakantiehuis "De Wensput" van onze (klaverjas)vrienden Petra & Wim.

Deze etappe verliep weer toeristisch en wel voor een groot deel langs de rivier Loire. Na Decize kreeg onze TomTom het zelfs moeilijk, want hij herkende bepaalde delen van de route niet meer. Uiteindelijk zagen we zelf een klein handgeschilderd richtingsbordje naar Saint-Seine en kregen we een zéééér smal en bergachtig weggetje van ca 15 km's voor onze kiezen, in de hoop dat we geen ander voertuig zouden tegenkomen. En dat bleek een misrekening. Want halverwege waren ze met een traktor en asfaltaanhangwagen de weg aan het verbeteren. Oepsssssssss dachten we, dit wordt een probleem. Maar een Fransman zou géén Fransman zijn, als hij geen oplossing wist. Ze reden de trekker met aanhangwangen gewoon een greppel in en met enige stuurmanskunst lukte het te passeren.
Uiteindelijk werd na ca 80 km's en zonder kleerscheuren "De Wensput" bereikt en werden we hartelijk verwelkomd door Wim & Petra.
En wat een schitterende locatie, met een fantastische omgeving en uitzichten.
Nadat we de camper op z'n plaats hadden gezet, gingen we - na een rondleiding door het vakantiehuis (met bijgebouwen) - aan de koffie en hadden we genoeg stof om bij te kletsen.

Omdat Kees (de broer van Jan) en zijn partner Andrea pas rond 18:00 uur werden verwacht, zijn we 's-middags onder de bezielende (gids)leiding van Wim wat van de omgeving gaan verkennen. We bezochten o.a. een oud kerkje in Fléty, een nog in werking zijnde steengroeve en de uitkijktoren van de Signal de Mont.

Even na 18:00 uur konden we óók broer Kees en vriendin Andrea verwelkomen. Een heerlijk weerzien onder het genot van een koel pilsje en wijntje.
Vervolgens zijn we van een Frans avondmaal gaan genieten. Wim had 's-morgens gemarineerde Franse kippen gekocht en die smaakten voortreffelijk. Voor elke gast een halve kip. (zie ook de geplaatste foto's) Dus het was wel "kluiven" geblazen, waar Jan geen liefhebber van is. Maar hij at toch die halve kip helemaal op.

Na het eten werd het tijdens een warme en glasheldere avond een gezellige voortzetting.

Tot zover onze eerste belevenissen in en rondom "De Wensput".

• 11 September 2012 - 13:59

Elly:

Ha Jan en Riet,
    leuk weer iets te horen....maar waar is nu de foto van die heerlijke halve kippen? haha

Hier vandaag herfstachtig...wind en buien...

Nog veel vakantieplezier..tot hoors

Groetjes