Verblijf in Losheim + trip naar Saarburg - Reisverslag uit Saarburg, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Verblijf in Losheim + trip naar Saarburg - Reisverslag uit Saarburg, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Verblijf in Losheim + trip naar Saarburg

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

24 Juni 2010 | Duitsland, Saarburg

Hallo luitjes

Na een verlijf van 3 dagen op de camping Girthenmühle in Losheim zijn we vandaag aangekomen op de camping Waldfrieden in Saarburg.
In Losheim hebben we o.a. genoten van de Bergener-wandeltocht van 12 km's. De wandeling was zwaar en vermoeiend, maar het was méér dan de moeite waard. De wandeling leidde over glooiende weilanden, stevige hellingen en langs stromende beekjes. Voor Riet was de wandeling eigenlijk te zwaar, maaaaaaaar ze heeft hem uiteindelijk toch volbracht.
Verder hebben wij fietsend de omgeving van de Stausee verkend.
Omdat deze camping ons verder niet zoveel te bieden had, zijn we vandaag doorgereisd naar Saarburg.
Uiteraard kozen we wederom voor een toeristische route en wel via Metzig en Mettnach. Met name Mettnach had ons het nodige te bieden, waaronder vergezichten op de rivier de Saar en dit stadje is met name bekend om de Villeroy & Boch-fabriek en museum.

Omdat de rit naar Saarburg niet veel tijd kostte, hadden we vandaag nog tijd genoeg om deze fraaie stad te bezoeken en te bezichtigen. Saarburg laat zich kenmerken door o.a. een waterval, omliggende terrasjes, oude gebouwen en wijnhuizen. Zie ook de foto's.
Omdat het vandaag schitterend weer en bloedheet was, hebben we ook heerlijk een terrasje gepakt. Tijdens ons verblijf en de overpeinzingen aldaar, kwamen we tot de conclusie dat dit toch het ultieme 65+-gevoel is. En dit overdenkende, bracht ons op het idee om na afloop van de even maanden de rekeningen naar onze dochter Sandra te sturenen en de oneven maanden naar onze zoon Raymond. Dit onder het motto "voor wat, hoort wat, hoort wat". Hahahaha

We denken hier tot aanstaande dinsdagochtend te blijven en vervolgens door te reizen naar Stavelot (België).

De draadloze internetverbinding op deze camping is slechts bereikbaar op de receptie, vandaar dat verder contact niet mogelijk is.

Groetjes van de Vinkies

• 25 Juni 2010 - 08:16

Netty:

Mooie plaatjes. De raderen onder de huizen doen mij denken aan Appingedam, daar hangen de keukens ook boven het water.
    Lijkt me wel bijzonder zo'n rad onder je huis, moet je wel ene sterke blaas hebben.
    Op de foto's van jullie zelf kun je zien dat jullie het naar je zin hebben. Houden zo en blijf schrijven.

• 25 Juni 2010 - 11:29

Carel En Wilma:

Hallo lieve vrienden

Fantastisch om te lezen hoe jullie genieten, en wat een mooie omgeving zeg. Hele mooie foto,s Jan, vooral die met die pot bier, dat staat gewoon bij jou haha.
    Ik zit al weer helemaal in het ritme, want mijn baas vond dat ik na 6 weken vrij geweest te zijn wel een paar extra ritten kon doen. Heb dagen van 8 uur gemaakt.
    Voor de verandering is Carel een weekendje alleen met de camper weg.
    Of-Road rijden met Carlo en zijn vrienden, ik pas op de hond en Nikki komt gezellig logeren.

Nou geniet nog ff van jullie mooie reis en het mooie weer, voor je het weet zit je weer in Lisserbroek.

Groetjes en liefs Carel en Wilma

PS. Van die rekeningen is een goed idee, ga ik ook proberen haha

• 25 Juni 2010 - 13:11

Mary:

Hoi Jan en Riet

Het is daar wel mooi zeg wil ik ook wel een keer naartoe. Riet top hoor die kilometers die je maakt
    Het is hier heerlijk warm het zal een keer tijd worden En Jan leuk hoor al die verslagen over jullie reis
    Geniet maar lekker verder tot mails
    Knuffel van Mary

• 25 Juni 2010 - 20:02

De Verstekeling:

Hallo rita en jan leuk om weer wat van jullie te lezen,en nu op naar onze zuider buren,het is hier nu ook lekker warm,nog een paar weken dan is deze reis ook weer verleden tijd maar maar jullie hebben nog wat in het vat zitten,en ook nog bij mij eten,als dat maar goed gaat,ik denk het wel ik leef nog steeds en wilma ook,dus valt het wel mee, nog een fijne vankantie en voor je het weet is het voorbij, groetjes V

• 25 Juni 2010 - 20:21

Yvonne :

Hallo Jan en Riet wat een mooi verslag weer .
    Mooie omgeving, Riet toppie hoor dat je het volbracht hebt super .
    wens jullie nog een fijne tijd
    Groetjes Jan en Yvonne

• 26 Juni 2010 - 21:21

De Binkies:

jullie zijn sportief bezig knap hoor rietje dat jij ook alles kan wat jan kan dat word voor ons afzien in okt wij gaan morgen met annie en jos naar oosterrijk voor 1 week
    groetjes ons