Wandeltocht over het Vögellehr-pfad+Schuttersfeest - Reisverslag uit Elbrinxen, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Wandeltocht over het Vögellehr-pfad+Schuttersfeest - Reisverslag uit Elbrinxen, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Wandeltocht over het Vögellehr-pfad+Schuttersfeest

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

24 Mei 2010 | Duitsland, Elbrinxen

Gisteren hadden we weer een stralend zonnige dag. Dit keer onze wandelschoenen aangetrokken. Vanaf de camping zijn meerdere wandelroutes mogelijk en we kozen voor het "Vögellehr-pfad. Deze route leidde ons langs prachtig stromende beekjes en enkele watervalleltjes. Om de honderd meter stond een paal met een bordje, waarop een vogel met naam en een nadere toelichting stond afgebeeld. Vandaar dat dit pad "Lehrpfad" heet en het heeft ook als doel, dat het pad je dichter bij de natuur brengt. De route leidde ons verder de heuvels in, met prachtige vergezichten over Elbrinxen.
Een leuke bijkomstigheid was dat de route ook door het dorp Elbrinxen leidde en dat op
1e Pinksterdag een "Schutterfeest" gaande was. Muzikanten en schutters uitgedost in leuke en streekgebonden kledij. Tot ik zicht kreeg op een kleine manneke, die een schutter moest voorstellen. Dat manneke z'n uniformjasje was rijk gedecoreerd met medailles en andere eremetalen. Ik liep naar die man toe, terwijl hij stond te kletsen met een aantal Duitse politie-agenten.
Ik stelde hem de vraag of hij bereid was met Riet op de foto te gaan. Ennnnnnn ...... hij wilde wel meewerken. Dus foto genomen en als "dank" kreeg Riet zijn visitekaartje en wat bleek???????? Hij is de Ortsbürgermeister Hermann Wenneker van Lügde/Elbrinxen. Dus dat was lachennnnnn en Riet zo trots als een pauw. Hahahaha

Rond 16:30 uur gezellig met campingbuurtjes uit Heerhugowaard aan de borrel gegaan. En gisteravond maar weer eens lekker uit eten geweest. Dus al met al weer een heerlijke dag.

Vandaag gaan we de spullen weer inpakken voor de volgende etappe naar Barntrup.

Als we daar weer draadloze internetverbinding kunnen ontvangen, dan horen jullie van ons.

Groetjes van de Vinkies

• 24 Mei 2010 - 10:36

Anoniem:

Ik noem dit wel een sportieve vakantie hoor. Alhoewel al die biertjes er natuurlijk wel direct afgetraind moeten worden dus mooie compensatie. Hahaha.

• 24 Mei 2010 - 14:41

Anoniem Nogmaals Of,:

ik lees je verslagen van jullie vakantie steeds, en conkludeer dat jullie het naar de zin vergaat. anoniem? nee hoor, gr van jack e nel bavel.

• 25 Mei 2010 - 11:55

Coby:

Hallo Jan en Riet,

Snap je nu waarom wij zo vaak naar Duitsland gaan? Voel me ook een beetje op vakantie als ik jullie verslagen lees. Wij hebben van een zonnig weekend in Limburg genoten. Lijkt wat op jullie omgeving. Nog veel plezier bij de buren.

• 25 Mei 2010 - 15:23

Patrick:

Tijdens de wandeling de Rietvink nog tegen gekomen op de bordjes? Sportief hoor, wandelen fietsen en de bekende armbeweging van het glas naar de mond brengen. Wat zullen jullie in een goede conditie terug komen van vakantie!

• 25 Mei 2010 - 19:45

De Verstekeling:

Hallo Rita en Jan even een berichtje van de bouwplaats het is nu echt een puinhoop,jullie zijn goed bezig,sportief hoor en nu de volgende klim, van spierpijn is geen sprake meer denk ik, nog veel klim plezier en nog een fijne vakantie,groetjes van de bouwplaats