Zware fietstocht naar Polle aan rivier de Wesel - Reisverslag uit Polle, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Zware fietstocht naar Polle aan rivier de Wesel - Reisverslag uit Polle, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Zware fietstocht naar Polle aan rivier de Wesel

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

21 Mei 2010 | Duitsland, Polle

Vanmorgen al vroeg gewekt door een stralende zon tegen een strakblauwe hemel. Snel gedouched, ontbijt genuttigd, fietstassen gepakt en op weg gegaan richting Polle aan de Wesel.
We hadden van buren gehoord, dat de weg naar het eerste dorp Risenau (5 km's) alleen maar omhoog liep. Dus onze kuiten kregen niet eens de tijd om warm te draaien. Vervolgens koersten we naar het volgende dorpje Falkenhagen. Omdat we niet wisten hoe verder de weg naar Polle zou verlopen en je kon verwachten dat de Wesel door een dal moet stromen, hebben we de gok erop gewaagd. Nou, dat hebben we geweten. Vanaf Falkenhagen werden we door fietsbordjes door een uitloper van het Teutoburger Wald geleid en die smalle weg door het bos, lag vol met forse heuvels en haarspeldbochten en dat over een afstand van 15 km's. Toch moesten we slechts 1x van de pedalen.
Aangekomen in Polle, werden we verblijd met prachtige vergezichten over de Wesel. Uiteraard hebben we ruimschoots de tijd genomen om uit te rusten en van de omgeving te genieten.
Na koffie te hebben gedronken op mooi gelegen terras, hebben we de terugtocht ingezet. En dat viel zwaar tegen. Eerlijk gezegd, ging de vermoeiheid in onze benen een rol spelen, maar de stijgingen op de terugweg waren zwaarder dan op de heenweg. Dit keer moesten we 3x van de pedalen en een stuk te wandelen. Op zich geen probleem, want de bosrijke omgeving is fantastisch. En wat denken jullie van de gezonde boslucht.
En wat smaakte dat pilsje toch weer heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk toen we op de camping terug waren.
En als "beloning" heb ik Riet "getracteerd" op gourmetten. Want zij verdient een "pluim" voor het volbrengen van de toch wel zware fietstocht en ik heb haar onderweg niet eens horen mopperen. Hahahaha

• 23 Mei 2010 - 07:20

Patrick:

Dat zijn weer gespierde kuiten aan het eind van jullie vakantie als ik het zo lees. Riet van Moorsel en Jan Raas, kunnen dan menig etappe aan.

• 24 Mei 2010 - 06:28

Jan En Yvonne:

Dat was en pittige fietstocht zo te lezen ,
    maar wel mooi aan de foto,s te zien .
    Nog veel plezier .
    Groetjes Jan en Yvonne