Bezoek aan het fraaie en historische stadje Lügde - Reisverslag uit Lügde, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Bezoek aan het fraaie en historische stadje Lügde - Reisverslag uit Lügde, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Bezoek aan het fraaie en historische stadje Lügde

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

20 Mei 2010 | Duitsland, Lügde

Gisteren was het tot 15:00 uur een regenachtige dag. Dus waren we genoodzaakt om in de camper te vertoeven. Toch hebben ons goed kunnen vermaken met lezen, naar muziek luisteren, zelfs met muziek-DVD's. O.a. een live-concerten van Marillion op Lorelei en The Flesh van Roger Waters. En dat is zeker geen straf voor Jan.
Toen we vanmorgen opstonden was het droog en de temperatuur wat behaagliger. Dus onze fietsen gepakt en naar het historische en fraaie stadje Lügde gereden. De geschiedenis van Lügde begint in het jaar 784, dus ruim 1200 jaren geleden. Geografisch kenmerkt deze plaats zich door drie dominerende "langstrassen", met veel oude en fraaie vakhuizen. Zie ook foto's.
Het oude centrum wordt ommuurd door een stadwal van 1.500 meters. In het oude grandcafé hebben we ons laten verlekkeren door koffie en een stuk kaastaart. Ooit is dit pand als eerste in Lügde gebouwd en kreeg destijds de naam "villa Liuhidi".
Zie ook foto.
Tijdens de fietstocht werden we wederom getrakteerd op pittige heuveltjes, maar we merken dat de kracht in onze been weer snel terug komt. Dus de komende dagen gaan we er verder aan "werken". Plaatsen als Polle ( langs rivier de Weser) en Lippe-Biesterfeld (verwant aan de Oranjes) en het Schieder-meer staan voor de komende dagen op het programma. En daar berichten we jullie over.

Tot slot nog even een vraagje. Wie reageert op onze reisverslagen onder de naam "Anoniem"? Mogelijk vergeet hij/zij in het vakje boven de "Reactie" een naam in te vullen. Tenzij hij/zij anoniem wil blijven. Dan valt er voor ons elke keer weer wat te raden. hahahaha

Groetjes van de Vinkies

• 20 Mei 2010 - 20:41

Wilma:

Nou ik ben de anonieme niet hoor,,,anders weet mijn kourosvriendje het niet meer hahaa. Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben, hier is het inmiddels heerlijk voorjaarsweer.
    Dikke kus en veel plezier, beetje jammer dat ik niet mee mocht hahaha,
    Kus Wilma

• 20 Mei 2010 - 20:51

Ton En Elly:

Fijn dat jullie weer konden fietsen vandaag want regen heb je ook niets aan toch?
    Alhoewel jullie je in de camper wel vermaakt hebben.....zelfs nog even kontakt gehad op msn...
    Wij vertrekkken over 3dagen dus dit zal voorlopig even onze laatste reactie zijn!
    Na 5juni lees ik jullie verslag weer graag!
    Hopelijk wordt het ook in duitsland wat warmer...
    Fijne dagen toegewenst en groetjes
    Ton en Elly

• 20 Mei 2010 - 20:51

San Ed Bente Hidde:

Ziet er allemaal weer prachtig uit. Zien de weersvoorspellingen voor komend weekend voor jullie er, net als bij ons, ook beter uit?

Groetjes San

• 20 Mei 2010 - 20:56

Yvonne :

Zo weer ff een reactie van mij pc was kapot nu een nieuwe , Mooie foto,s , ik hoop dat het weer voor jullie goed blijft . Wens jullie fijne fietsdagen

Groetjes Yvonne en Jan

• 21 Mei 2010 - 12:12

Anoniem:

Die muziek is zeker geen straf voor Jan. Maar voor Riet? Prachtige foto's ook.