Weer een etappe verder - Reisverslag uit Elbrinxen, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Weer een etappe verder - Reisverslag uit Elbrinxen, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Weer een etappe verder

Door: Jan & Riet Vink alias "de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

18 Mei 2010 | Duitsland, Elbrinxen

Hallo "medereizigers", goedenavond

Vanmorgen zijn we rond 10:30 uur van de camping Meyer Zu Bentrup vertrokken richting Elbrinxen. Een afstand van ca 80 km's, dus voldoende tijd om onderweg een aantal interessante en mooie plekken te bezoeken.
Zoals ik in het vorig verslag al schreef, hebben we het Freilichtmuseum in Oerlingerhausen bezocht. Dit openluchtmuseum brengt je terug naar een pre-historische tijd, waarin mensen nog in plaggenhutten leefden. Op de foto's krijgen jullie een indruk daarvan. We vonden het verbazingwekkend hoe mensen destijds al in staat waren om "metalen" zoals ijzer en brons te vervaardigen en welke groentensoorten men al kweekte en vervolgens opaten. Zelfs primitieve weefgetouwen ontbraken niet aan hun bezittingen.

Vervolgens zijn we verder gereisd naar "Die Externsteinen". In dit natuurgebied staan bizarre zandsteenrotsen, die ca 70 miljoen jaren oud zijn. Het gebied ligt in het Landesverband Lippe, nabij Horn-Bad-Meinberg.

Het zicht op de zandsteenrotsen is indrukwekkend. Zie ook enkele foto's.
Bezoekers konden via stijle en smalle trappen naar de hoogste toppen klauteren en enkele toppen waren met loopbruggen met elkaar verbonden. Ik kreeg Riet niet zover, dat ze naar één van de toppen zou lopen. Dus trok ik zelf maar de "stoute schoenen" aan. Nou, dat heb ik geweten. Toen ik 3/4 van de zandrots had "beklommen", begonnen m'n benen te trillen. Maar ja, ik had dat eigenlijk kunnen verwachten, als je lijdt aan hoogtevrees. Na enkele fraaie foto's te hebben genomen, ben ik weer voorzichtig naar beneden gegaan en ik was blij weer op de begane grond te staan. Hahahahaha

Met een goed gevoel hebben we toen de laatste 35 km's naar de camping Eichwald in Elbrinxen afgelegd. Het grootste deel van deze wegen leidde door een prachtig, heuvelachtig bosgebied. Uitlopers van het Teutenburger Wald.

Inmiddels hebben we de camper weer geïnstalleerd en genieten we de prachtige natuur en heuvels om ons heen.

Inmiddels hebben we een aantal wandeltochten ontdekt. Dus we kunnen de komende dagen hier goed uit de voeten.
Groetjes van de Vinkies en tot een volgend verslag.

• 18 Mei 2010 - 20:27

Patrick:

Mooie foto's! Jammer dat Rietje niet mee ging
    naar boven. Maar ze heeft van de week natuurlijk ook al op die uitkijktoren gestaan. knap hoor dat je ondanks je hoogtevrees het toch geprobeerd hebt. Als beloning een duits biertje zeker? Of is er geen Biergarten aanwezig op deze camping? Als die er wel is kan dat ook die knikkende knietjes verklaren ;)

• 18 Mei 2010 - 21:17

De Verstekeling:

Nu je een berg bekommen heb,zal je wel spierpijn in je kuiten hebben,maar als je het maar vaak genoeg doet gaat het steeds beter.Dus gewoon door gaan. Groetjes

• 18 Mei 2010 - 21:26

Ton En Elly:

Leuk dat wij weer even konden meegenieten met jullie...
    We zijn net terug van een gezellige Wokavond met de kinderen en kleinkinderen...20jaar getrouwd vandaag.....
    We gaan maandag op vakantie naar Turkije....dus kan dan niet meer reageren op jullie verslag....
    5juni zijn we weer terug1
    Groetjes
    Elly en ton

• 19 Mei 2010 - 17:10

Anoniem:

Wat een mooie verhalen toch steeds. Blijf zo doorgaan.