Etappe 2: vanuit Gapinge naar Blankenberge (B) - Reisverslag uit Blankenberge, België van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu Etappe 2: vanuit Gapinge naar Blankenberge (B) - Reisverslag uit Blankenberge, België van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

Etappe 2: vanuit Gapinge naar Blankenberge (B)

Door: Jan Vink

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

10 Mei 2016 | België, Blankenberge

Gisteren zijn we - na een 5-daags verblijf op minicamping Van Tatenhove - vertrokken naar Blankenberge, gelegen aan de Belgische kust.

Na een zonnige en voorspoedige rit kwamen we aan op camping Bonanza 1.

Omdat we hier slechts 1 volle dag verblijven, hebben we onze fietsen niet uitgeladen. Daarom ben ik vanmiddag te voet Blankenberge gaan verkennen.

Aan de veelheid van appartementencomplexen, kun je zien dat Blankenberge geheel op het toerisme is geënt.

In mijn ogen wordt de boulevard ontsierd door de lange rij van appartementen. Bekijken jullie straks de foto's maar.

Blankenberg is wel een wandelpier rijk en uiteraard ben ik die opgelopen.

Verder kwam ik tijdens m'n wandeling een fraaie oude kerk en het oudste (nog bestaande) vissershuisje van Pé Majutte. Deze visserman woonde destijds met 14 gezinsleden in dit piepkleine huisje.
De eerste vermelding over dit vissershuisje dateert uit 1770. Toendertijd stonden 66 van zulke vissershuisjes in de Breydelstraat, vlalk achter de duinen.

Na een wandeling van ca 8 km's was het tijd voor een koel biertje, want ik kwam toch bezweet terug. Onderweg gaf een temperatuurmeter nog 26 C aan.

Morgenochtend trekken we Frankrijk binnen, met als doel een camping in Saint Quentin in de buurt van de monding van de rivier de Somme.

Tot zover m'n berichtgeving over ons verblijf in Blankenberrge.

• 11 Mei 2016 - 11:33

Lenie Vink:

Jullie zien weer allerlei moois! Jaren geleden hebben Wout en ik een trip langs alle Belgische badplaatsen gemaakt, ook in Blankenberge waren we, maar het is idd nog veel toeristischer geworden!
    Geniet van jullie vakantie!

• 11 Mei 2016 - 19:34

Netty:

Hey Vinkies,
    Leuk weer een iets te lezen en te zien. Jan jij nog de beste wensen, had niet eerder WiFi want wij zijn even opmpad tussen Hemelvaart en Pinksteren. Net als jullie het mooiste weer wat je kunt wensen. Kijk maar eens op sabnet. Goede reis en zal jullie zeker weer volgen.