13 mei: kortste etappe van Lovrecica naar Rovinj - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 13 mei: kortste etappe van Lovrecica naar Rovinj - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

13 mei: kortste etappe van Lovrecica naar Rovinj

Door: de

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

13 Mei 2013 | Kroatië, Rovinj

Hallo luitjes

Weer even een reisverslag vanuit Kroatië.

Ons verblijf op Camp Umag was qua weersomstandigheden wisselvallig. 's-Nachts kwam het soms met bakken uit de hemel, maar overdag konden we weer genieten van een stralende zon. Overigens liever dit, dan andersom.

Gisteravond zijn we uit eten geweest in restaurant Laguna. Het was voor Jan een verlaat verjaardagkado van Rita. Misschien dat we daarom het mooiste plekje op het buitenterras kregen.
We hebben goddelijk lekker gesmuld van een schaal met: Pršut Istarski dubbelgerookte ham (vergelijkbaar met Italiaanse prosciutto) en een chateaubriand (als hoofdgerecht); één van de favoriete gerechten van Rita. Zie ook de foto's.
Een mooi slot van ons verblijf op camping Umag.

Vanmorgen zijn we rond 11 uur richting Rovinj vertrokken. De kortste etappe van ca 70 km's, met een reistijd van ruim 1 uur.
Aanvankelijk stond Camp Vestar nabij Rovinj niet op onze reisplanning, maar op advies van onze vrienden Anja & Gerard Seijsener, hebben we deze tussenstop toch ingelast. En daar hebben we zeker geen spijt van, want camping Vestar is een echte aanrader. Het ligt aan een prachtige laguna en onze camper staat op 20 meter van het water. Wat wil Jan nu nog méér.
We kijken de hele dag al tegen een strakblauwe hemel en de temperatuur begeeft zich rond de 24 graden Celsius. Wat erg hè? ;-D))

Morgen gaan we op de fiets het oude vestingstadje Rovinj verkennen. Mochten we hierover het e.e.a. te melden hebben, dan horen jullie weer van ons.

Tot zover onze verslaglegging.

Nb. Bij ons verslag van 10 mei plaatsen we nog een aantal nieuwe foto's.

Groetjes van de "Vinkies".

• 13 Mei 2013 - 21:45

Gerard:

Hoi Riet en Jan,
    Leuk jullie reisverslagen te lezen. Nu in Rovinj.
    Pak ook de boot vanaf de camping als dat kan. Is ook erg leuk. Ook in Rovinj kan je heerlijk en gezellig eten.
    Wij gaan wat later weg vanuit Barntrup. Hopen wel eind mei in Zaton en Drage te zijn.
    Geniet van Kroatië en hopelijk ook van het fraaie weer.
    Groet
    Anja en Gerard

• 13 Mei 2013 - 23:24

De Verstekeling:

halo vinkies, en nu wel lekker weer bofkonten
    hiet is het takke weer, geniet maar van de zon daar.groetjes

• 10 Augustus 2013 - 21:38

Joke Van Der Molen:

Hallo
    Ik zat uw reisverslag van kroatie te lezen en daat kwamen de namen van anja en gerard seysener in voor.wilt u hen de groeten doen van wouter en joke van der molen uit koudum?zij kennen ons als de bakker.
    Alvast bedankt