8 mei: Fietstocht rond de Faaker See - Reisverslag uit Drobollach am Faakersee, Oostenrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 8 mei: Fietstocht rond de Faaker See - Reisverslag uit Drobollach am Faakersee, Oostenrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

8 mei: Fietstocht rond de Faaker See

Door: de Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

08 Mei 2013 | Oostenrijk, Drobollach am Faakersee

Hallo reisvrienden

Wat hebben de Vinkies de afgelopen 2 dagen gedaan?

Omdat het vanaf zondagavond tot dinsdagochtend heeft geregend (soms hard, maar óók periodes druilerig), hebben we maandag weinig kunnen ondernemen. Dus boek lezen, muziek luisteren of internetten.

Gistermiddag (toen het droog was) op de fiets boodschappen gedaan in het naburige dorp Drobollach. Dit dorp wierp ons 43 jaren terug in de tijd. Destijds zouden wij met een bevriend stel daar onze eerste buitenlandse vakantie vieren, maar de zwangerschap van Rita van onze dochter Sandra gooide roet in het eten. Op advies van de huisarts annuleerden we toen deze vakantie.
En dan sta je nu ineens toch in dat dorp. Toch wel bijzonder.

Vandaag hebben we onze beenspieren zwaar op de proef gesteld en hebben we - onder zonnige weersomstandigheden - de Faaker See rond gefietst. Een heuvelachtig circuit en een enkele keer moesten we van de pedalen. Dit keer voor Rita minder, want met haar electr. fiets liet ze Jan een aantal keren haar achterlicht zien. Ze was zo trots als een pauw met 2 ....... Hahahaha

Uiteraard gaan we zodadelijk een aantal fraaie foto's plaatsen.

Morgen is een belangrijke dag voor Jan. Hij gaat z'n 66e verjaardag vieren. En als "traktatie" wordt voor morgen fraai zomers weer voorspeld, met veel zon en ca 24 gr Celsius. We weten nog niet wat we morgen gaan doen, maar één ding is zeker. We gaan morgenavond - onder het genot van een heerlijke fles wijn - gezellig en lekker uit eten.

Tot zover onze berichtgeving.

Groeten van de Vinkies

• 08 Mei 2013 - 17:44

NETTY:

Leuk verhaal en mooie foto's. Fijne verjaardag Jan en geniet van de goede keuken en een lekker glaasje.

• 08 Mei 2013 - 18:15

Anja :

Jan alvast gefeliciteerd, en neem een heerlijke borrel op het volgende jaar! Maar wat een mooie foto's, super! We zijn gewoon mee, alleen niet op de fiets! Doe Riet de groeten en nog veel plezier! Gr Anja en Gerard

• 08 Mei 2013 - 22:52

Aad En Bep:

Hallo Jan en Riet, mooie plaatjes van de Faakersee zo'n 26 jaar geleden waren wij er ook
    Op camping mittewald toen heb ik de Faakersee rondgelopen, hard ik schat 25 km.
    Morgen een fijne dag samen en ik adviseer je om cevapcicie te eten dat is daar heerlijk,
    Eet smakelijk en fijne vakantie verder.

• 09 Mei 2013 - 12:13

Riet & Jan Vink Vink:

Hoi Aad & Bep, bedankt voor jullie reactie en de tip. Inmiddels weten wij hoe lekker die cevapcicies smaken, want afgelopen zondag hebben we ze voor de eerste keer gegeten. Mmmmmm echt een lekkernij. Groeten van de Vinkies

• 09 Mei 2013 - 19:22

Nic En Coby Bosdam:

Al een 1 jaar AOW!
    Hoop dat er nog vele bijkomen.
    Jan en Riet van harte gefeliciteerd met Jan's 66e verjaardag.

Groet, Nic en Coby

• 09 Mei 2013 - 20:29

Anneke:

He broer, gefeliciteerd met verjaardag ook van Piet.
    Een dikke knuffel van mij.) Ook voor Riet. Zaterdag vieren wij de verjaardag van Piet.Helaas zijn de weergoden ons niet goed gezind, dus buiten zitten zit er niet in. Neem een lekker wijntje en geniet van de dag. Gr. Anneke en Piet

• 10 Mei 2013 - 21:31

Ton En Elly:

Hallo Jan en Riet

Jan, alsnog van Harte Gefeliciteerd met je 66e Verjaardag!
    Sorry, een dag te laat maar wij zijn vandaag thuis gekomen van een midweek vakantie Erperheide Belgie
    met de kinderen en kleinkinderen!
    Het weer viel iets tegen maar verder erg genoten!
    Goede reis verder....tot hoors
    Groetjes