04 mei: van Tittmoning naar Faak am See - Reisverslag uit Faak am See, Oostenrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 04 mei: van Tittmoning naar Faak am See - Reisverslag uit Faak am See, Oostenrijk van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

04 mei: van Tittmoning naar Faak am See

Door: Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

04 Mei 2013 | Oostenrijk, Faak am See

Hallo lezers en lezeressen

Onder een stralende zon, zijn we vanmorgen rond 10:30 uur richting Faak am See (Oostenrijk) vertrokken. Een rit van ca 240 km's over zeer goed berijdbare snelwegen.

Onderweg tweemaal voor een koffie-/lunchpauze gestopt. Zodra we bij Salzburg de grens van Oostenrijk passeerden, werden we al verrast met de schoonheid van dit bergachtige land. Hoge bergen, met daar tegenaan "geplakt", die pittoreske dorpjes en kenmerkende huizen.

Toen we rond 14:30 uur bij camping Arneitz in Faak am See aankwamen, werden we op 2 verrassingen getrakteerd. Bij de ingang van de camping stonden honderden mensen ons op te wachten en te verwelkomen.
Wat bleek? Vanwege het 40-jarig jubileum van het SCANIA-vrachtwagenbedrijf, is er op en in de directe omgeving van de camping een truckersweekend. Een kleurrijke aanéénschakeling van SCANIA-trucks. Bekijken jullie straks de foto's maar.

Wat was de 2e verrassing? Een plensbui van ca 10 minuten. ;-((. Gelukkig hadden wij er weinig hinder van, omdat we ons net stonden aan te melden bij de receptie. Hahahaha

Gelukkig was het maar een regenbui, want daarna kwam de zon weer in vol ornaat terug en konden we vóór de camper genieten van een welverdiend koel drankje.

De zeer fraaie camping ligt aan de Faaker See en de eerste indrukken zijn zo positief, dat we in beginsel tot 10 mei hier zullen blijven. Zie ook de foto's.
Volgens de receptioniste kunnen we rond de Faaker See een paar prachtige fietstochten rijden.

Tot zover ons berichtgeving.

Groetjes en nog een fijne en zonnige zondag toegewenst van de Vink-ies

• 04 Mei 2013 - 23:28

De Verstekeling:

hoi vinlkies het ziet er goed uit bij jullie ik ben er ook ooit eens geweest , heel lang geleden er zal wel veel veranderd zijn, en het weer is zo te zien ook prima, geniet er maar van,fijne reis, groetjes van mij

• 05 Mei 2013 - 12:48

Netty.posthumus@gmail.com:

mooie plaatjes en praatjes. Leuk zeg al die "koningen van de snelweg". Bijzonder hoe mooi deze wagens worden gepimpt.Wel heel raar die eenden op de camping. Ze doen mij erg denken aan Alfred Jodocus Kwak een animatie figuurtje van de televisie uit de jaren "80. Het is hier nu ook lekker, gaan zo 5 mei vieren bij bevrijdingsfestival in Groningen. Nog even super positief nieuws Hidde is aangenomen op de filmacademie in Amsterdam voor de richting productie. Hij heeft er hard voor gewerkt . Je moet weten dat er van de 800 aanmeldingen er maar 80 worden toegelaten! Om toegelaten te worden moet je dus wel wat laten zien. Hij en wij ook zijn echt superblij!

• 05 Mei 2013 - 19:26

Riet & Jan Vink Vink:

Hoi Netty, bedankt voor jouw reactie. Felictatie en chapeau aan Hidde!!!!! Wat een knappe prestatie. Misschien wordt hij de toekomstige opvolger van Paul Verhoeven of Dick Maas.

• 05 Mei 2013 - 20:29

Patrick, Kim:

Ha Jan en Riet!

Zo te zien aan alle berichten en foto's hebben jullie het lekker naar jullie zin.

Heel veel plezier.

Groetjes,

Patrick en Kim ( kaasboer ;) )

• 06 Mei 2013 - 11:23

Andrea:

Hoi Vakantiegangers,

Wat hebben jullie het leuk!!! En wat een mooie camping zeg! Jullie hebben onderweg ook prachtige natuur gezien. Maar Oostenrijk is natuurlijk heel erg mooi. Ben er ook een paar keer geweest. Schitterend!!! Hier gaat alles z`n gangetje. Mitch en Yvon zijn dit weekend geweest, was erg gezellig. Nog steeds bezig met alles n nog steeds geen gordijnen. Ze moeten uit Israel komen. Nou ja, we wachten geduldig af. Wensen jullie nog hee veel reisplezier en zou zeggen, tot het vogende verslag maar weer. o ja, Jan, gaat het nog steeds goed met jou? Denk het eigenlijk wel hè. Als ik het zo lees allemaal. Gelukkig maar. Doe Rietje de groetjes en dikke kus van ons. Doeiii xxxxxx