1 juni: van Zaton/Nin naar camp Borje in Korenica - Reisverslag uit Korenica, Kroatië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 1 juni: van Zaton/Nin naar camp Borje in Korenica - Reisverslag uit Korenica, Kroatië van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

1 juni: van Zaton/Nin naar camp Borje in Korenica

Door: de

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

01 Juni 2013 | Kroatië, Korenica

Hallo reisvrienden

Nadat we afscheid namen van Anja, Joke (zus van Gerard) & Gerard Seijsener, vertrokken we om 11 uur naar camping Borje in Korenica, een rit van ca 140 km's.
Korenica ligt op ca 15 km's afstand van de Plitvice-meren/watervallen.

Tijdens de slotavond op Autocamp Zaton Resort zijn we nog even in bistro BEJO uit eten geweest. Rita koos voor een "rumpsteak" met pepersaus" en Jan koos voor een "Filet Mignon" van ossehaas. En dat werd smullen. Mmmmmmmm

En Jan zal Jan niet zijn, als hij aan zijn "vriend" Gero ( de chef van de bistro) niet een aandenken zou vragen. Tijdens ons etentje kregen we witte wijn in prachtige glazen - met opdruk - geschonken en daar wilde Jan er wel ééntje van hebben. En dat lukte hem uiteraard. En om te voorkomen dat het glas onderweg zou sneuvelen, pakte Gero het wijnglas zelfs met papier en een plastic zakje in. Hahahaha

Toen we de bistro verlieten, regende het pijpenstelen en dat heeft geduurd tot vanmorgen 09:30 uur. Het werd derhalve een onrustige nacht. Het campingterrein werd een enorme modderpoel en Jan was dan ook benieuwd of we met de camper van onze plek konden komen. Gelukkig was de ondergrond van onze plek enigszins "verhard" met losse grit en dat voorkwam dat onze wielen zouden doordraaien.

Vervolgens werd we allervriendelijkst uitgezwaaid door Anja, Joke en Gerard.

Vanaf de plaats Posedarje begon de snelweg richting Zagreb/Rijeka en dat ging behoorlijk bergopwaarts. Vóór de laatste tunnel even een P-plaats opgezocht voor een koffiepauze.
Het gedeelte over de snelweg tot aan de afslag naar Korenica ging zeer voorspoedig.
Na ca 90 km's namen we de afslag naar de provinciale weg 522 richting Korenica. Oók hier konden we weer genieten van een schitterende omgeving. Onderweg zagen we wel meerdere overblijfselen (waaronder tanks en vrij nieuwe grafstenen) van de burgeroorlog.

Rond 14:00 uur bereikten we de camping Borje. Hier werden we allervriendelijkst door 2 receptionistes - in de Engelse taal - verwelkomd.

We kregen o.a. uitleg over de bus die dagelijks vanaf de camping naar de Plitvice-meren/watervallen rijdt. Vertrektijd 10:30 uur en we worden dan om 17:30 uur weer opgehaald en teruggereden naar de camping. Dus morgenochtend lekker op tijd uit de veren.
De receptionistes vertelden ons dat het morgen mooi weer wordt.

Na dit verslag gaan we proberen om weer foto's te plaatsen.

Tot zover onze berichtgeving van vandaag.

Groetjes en we wensen jullie een fijn en zonnig weekend toe.

Ps. Onder het één na laatste verslag wordt Jan door Gerard uitgedaagd een foto van de "bezemmuzikant Janos Vinko" op de site te plaatsen en die krijgen jullie straks te zien. ;-D)))

De Vink-ies.

• 01 Juni 2013 - 18:07

Raymond:

De eerste foto laat in ieder geval zien dat de witte wijn je goed heeft gesmaakt. Gezien de hoogstwaarschijnlijke hoeveelheid snap ik volledig dat je een gratis glas mee kreeg van de eigenaar... en ingepakt zegt helemaal genoeg. :-) Mooie, verharde plaats waar je nu staat. Wel erg rustig zo te zien?

• 01 Juni 2013 - 18:16

Jan Willem Pronk:

Hoi Jan en Riet,

Toen ik de rest van de foto's bekeek dacht ik even dat jullie de vakantie naar de maan hadden verplaatst, in ieder geval voor en na de tunnel.

Zie dat het weer daar toch ook niet altijd goed is net als bij ons in de Drome.

Groetjes van Marianne en Jan Willem