23 april: Van Miste naar Attendorn in Sauerland - Reisverslag uit Attendorn, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu 23 april: Van Miste naar Attendorn in Sauerland - Reisverslag uit Attendorn, Duitsland van Riet & Jan Vink Vink - WaarBenJij.nu

23 april: Van Miste naar Attendorn in Sauerland

Door: Vinkies

Blijf op de hoogte en volg Riet & Jan Vink

24 April 2013 | Duitsland, Attendorn

Hallo reisvrienden

Na een aantal dagen van radiostilte, melden we ons weer.

Afgelopen dinsdag vertrokken we - onder zonnige omstandigheden - vanuit Miste richting camping Hof Biggen, nabij Attendorn (Sauerland); een rit van ca 200 km's. Gelukkig gaat het met Jan weer wat beter.

Aangekomen op camping Hof Biggen, nabij de Biggensee, troffen we de uiterst vriendelijke campingeigenaar Jens, die zelfs verbluffend goed Nederlands spreekt.
Het is een terrassencamping tegen best een steile helling en daarom zochten we een plek in de buurt van het sanitairgebouw. Jammer genoeg beschikt deze camping (nog) niet over draadloos internet (WiFi).

Jens had een verrassing voor ons in petto. Om de omgeving te verkennen, mochten we GRATIS 1 dag de campingauto gebruiken. En dat aanbod hebben we uiteraard niet afgeslagen.
Dat gaf ons de gelegenheid om de mooiste druipsteengrot "Atta-Höhle" in Attendorn te bezoeken.
Na een springlading op 19 juli 1907 werd een bijzonder zeldzame berg blootgelegd. Mijnwerkers stond als gebiologeerd voor een wonder der natuur, dat in miljoenen jaren gegroeid en gevormd werd.
We kregen gedurende 45 minuten een rondleiding door een lieftallige jongedame.
Ontelbare stalagmieten en stalactieten, die tot 4 meter lang zijn, zoals gordijnen die als een fijn weefsel aan de plafonds en wanden hangen, laten met hun schoonheid een onvergetelijke indruk achter.
Jammer genoeg was het verboden om in de grot foto's te maken. Voor een impressie verwijzen we jullie naar de websit: www.atta-hoehle.de

Vervolgens bezochten we het oude centrum van Attendorn en aldaar lunchten we - onder het genot van een heerlijke zon - op het marktplein.

Daarna zijn we naar de Biggesee gereden, het grootste waterreservoir van Westfalen, met een inhoud van 172 miljoen m3. Zie ook de foto's.
Een indrukwekkend groot meer.

Morgen 25 april trekken we verder naar de minicamping AUMUEHLE in Schweppenhausen. Een rit van ca 230 km's.

Tot zover onze berichtgeving.

Groetjes van de Vinkies

• 26 April 2013 - 13:15

Ton En Elly:

Hoi Jan en Riet,

Fijn dat het met Jan beter gaat en jullie weer heerlijk kunnen genieten!
    Op dit moment vrijdag 13.00 giet het hier stevig terwijl het gisteren zonnig en ruim 22 graden was!!!

Een plezierige voortzetting van jullie reis

Hartelijke groetjes van ons

Ton en Elly

• 26 April 2013 - 16:47

Rita En Michel:

hoi jan en riet

fijn dat het weer wat beter gaat met jan,en dat de reis verder kan gaangeniet er van en ik lees het wel waar jullie zijn
    grt rita en michel xxx